Hvordan er det med innsjekket bagasje når man har 20-23 timers stop over? Må man hente den ut, eller slipper man det?
Spørs på flyplassen du stopper. Forskjellige regler i forskjellige land. Men i mange tilfeller går den hele veien. Reiser du via USA gjør den ikke det, da kan du heller ikke la den ligge over natta.
Meget godt fornøyd med hjelpen jeg fikk fra Tallin i går. Har en gammel AmEx Premium CT opptjent i 2016, gyldig ut 2017. Ringte Tallin og fikk brukt denne på en booking OSL-ORD 5/4-18 til 10/4-18. Fant bare plus på utreisen, men fikk business hjem. Egentlige målet med turen er Tortuga Music Festival i Fort Lauderdale. Men jeg fant billetter til 1700,- tur/retur ORD-MIA så da blir ikke kosten så ille lell. Trodde faktisk ikke at jeg skulle få booket den turen i april 18 på min CT opptjent i 2016.
Dette er muligens tatt opp før...men har stengt Tallinn i helgene nå? De var åpne lør-søn før...men i dag var det stengt...?
Skulle bestille min første CT-tur i LH F nå, men får bare beskjed om at tjenesten ikke er tilgjengelig når jeg ringer CT-nummeret? Har det blitt ytterligere innskrenkninger i åpningstid? FML! EDIT: I det jeg postet, kom jeg plutselig gjennom
Kjedelig å finne F klokka 1701 en fredag kveld nå om man skal reise på mandag... Nå er det vel snart på tide at vi får mulighet til å booke på nett? Vi er i 2017!! Begynner å bli lei av å vente 30-45 minutter hver gang man skal få tak i dem...enda mer håpløst nå når det er stengt i helgene...
I følge "sikre kilder" i Star Alliance er dette nært forestående. SAS har også sagt at de vil implementere dette når Star Alliance har systemene på plass. Kom for øvrig aldri gjennom i dag. Hadde ikke tid til å vente lenger etter 40 minutter i kø. Aner ikke om det er normalt eller om det er sånn at hvis man ikke har kommet gjennom før kl. 17 så kommer man ikke gjennom i det hele tatt.
I dag har jeg ringt to ganger, en kl 0900 og en kl 1545. Begge gangene var det 45 minutter venting. Før synes jeg en halvtime var drøyt...
Funker fint det. Bare vær obs på at du ikke kan gjøre noen forandringer på bestillingen etter en viss dato, mener det er 15. januar.
Men det som er så rart er at f.eks Lifemiles har hatt muligheten til dette i årevis. Så det må jo være SAS det står på...
Og ANA. Og United. Og kanskje enda flere? Men likevel fortsetter SAS å legge skylden for denne mangelen på Star Alliance.
Det er vel også et spørsmål om utvikling. United og ANA har vel en del flere medlemmer en Eurobonus og Avianca lever av å selge poeng...
Kan man fly oslo-london-taipei-denpasar som endestasjon? Med ct fra amex platinum. Hadde håpet å få prøve eva som så mange skryter av