SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, den ble opparbeidet i fjor, så tilgjengelig ut dette året.
     
  2. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! De var veldig behjelpelige og fikset alt for meg på dette nummeret, så nå er turen i boks. Fant heldigvis billetter på samme ruten én uke senere enn jeg hadde tenkt.

    Sa forøvrig at det var en kjent teknisk feil at den CTen ikke alltid funka på nettsidene.
     
    Last edited: 19. okt 2017
    Stuttfeiten, Xflipper and RoadKing like this.
  3. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Hvis jeg skal booke en reise med companion ticket kan jeg booke via nett. Ser noen over her skriver om det. Trodde jeg måtte stå i kø en time hos Tallinn for å bestille over telefon.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Om du kun skal fly med SAS ja.
    Skall du fly med partnerselskap må du nok pent smøre deg med tålmodighet og ta telefonen fast..
     
    Pyro liker dette
  5. West

    West Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    8
    Skal til å booke en bonustur med SAS til Roma i februar. SAS Plus og jeg bruker CT.

    Hvis jeg ikke får reist, kan jeg avbestille og få igjen alle poeng + CT + skatter og avgifter? Når går eventuelt denne refusjonsmuligheten ut?
     
  6. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Aha. Gir forsåvidt mening
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, 24 timer før avgang.
     
  8. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Ved avbestilling får du tilbake alt av poeng og penger. Og du kan avbestille inntil 24 timer før avreise. Det du må passe på er at CT du bruker ikke går ut i 2017, da vil du miste den ved avbestilling i 2018.
     
  9. mikkle

    mikkle Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Koster det noe å ringe den norske eller svenske CT telefonen fra vanlig norsk mobil? Lurer fordi jeg pleier å ringe med skype om det er dyre utenlandsnummere da de ofte har gode priser, ser for meg at 40-60min i tlf kø fort kan bli dyrt.
     
  10. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du ringer et norsk nummer blir du kun belastet for lokaltakst, uavhengig av om samtalen viderekobles ut av landet. Ringer du det svenske nummeret blir det en utenlandssamtale.
     
  11. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Kostet meg ca kr 180 kroner å ringe det svenske nummeret for en samtale på 1,5 time. Har Telenor Bedriftsabonnement.
     
  12. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Rart ikke alle får callback, kollega av meg venta en time uten callback, jeg har ringt 2 ganger siste mnd. begge med callback, sjekka nå, kosta meg kun 26,- Men who cares når man booker billetter i hundre tusen klassen. ;)
     
    dkvt, Fredrik81, Edin and 2 others like this.
  13. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Litt annerledes tur booket for neste år: Mamma fyller 60, dette må feires! Hun har aldri flydd noe annet enn økonomi hele hennes liv, så steget opp til denne ruten håper jeg blir av episke proporsjoner :D

    4. mai BGO-OSL 0725-0815 SK Plus B737
    4. mai OSL-FRA 0950-1200 LH Biz A320
    4. mai FRA-ICN 1900-1220+1 Asiana First A380
    6. mai ICN-SIN 0900-1420 SQ Biz A330
    7. mai SIN-BWN 0840-1050 SQ First B777

    10. mai HKG-BKK 2045-2225 TG First B747
    11. mai BKK-LHR 0110-0715 TG First A380
    11. mai LHR-CPH 1700-1955 SK Plus A320
    11. mai CPH-BGO 2100-2220 SK Plus A320

    Får ett snaut døgn i Seoul, én ettermiddag i Singapore (returnerer til flyplassen på kvelden for å sjekke inn til F-flighten og spise middag i The Private Room) og hele dagen i Brunei før vi flyr til Kota Kinabalu. Her er planen at jeg skal dra på en liten egotrip opp Mount Kinabalu. Må da forlate min mor i ca ett døgn, har ikke planlagt noe her for henne enda. Hjemreisen er jeg forsåvidt åpen for å endre, men veldig fornøyd med å ha sikret first både på HKG-BKK og BKK-LHR :) BKI-HKG bookes billig utenom.
    Så for utenom mye fantastisk flyging får mamma oppleve Seoul, Singapore, Borneo, herunder både Bandar Seri Bangawan og Kota Kinabalu, og Hong Kong. Håper på å booke om til LH F på utreisen og at SAS slipper flere seter på tidligere flighter på hjemreisedagen.
    Planen er å vente så lenge som overhodet mulig med å fortelle noe om dette. Jeg tenker kanskje at eventuell vaksinering blir det som gjør at jeg ikke kan holde det hemmelig helt frem til avreise. Tenker uansett at hver nye destinasjon skal være en overraskelse helt til vi boarder flyet :)
     
    Last edited: 20. okt 2017
    Johnnie_Walker, dkvt, miura and 19 others like this.
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Fantastisk! Episk gave og for en tur for mor (og deg)! :)
     
    Salvador liker dette
  15. JayP

    JayP Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Hvordan får du satt opp reisene med så mange segmenter? (Hvis det er navnet?) Søker man da enkeltreiser og setter opp flighten selv? Kan man da kombinere som man ønsker så lenge United siden viser tilgjengelighet?

    Når jeg søker på en flight tar jeg bare resultatene fra United for gitt, men det virker for meg at man kan konstruere sin egen rute, som høres mer eksotisk ut:)
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Sønnen sin det!
     
  17. trondern

    trondern Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har fått booket meg tur til Rio med Lufthansa Business, LH500 den 14 Nov.
    Har noen kjennskap til om disse flightene pleier ha First, og evt når det vil være lurt å forsøke med en upgrade?
     
  18. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    LH500 opereres for øyeblikket av 747-8i med First ja.
    Følge med på united.com 14 dager før avreise og vær dag fram til avreise. LH slepper ikke F award før 14 tidligst 14 dager før.
    Eventuelt kan experflyer(abonnement) sjekke for deg automatisk.
    Når reiser du?
     
  19. trondern

    trondern Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Takker. Jeg reiser den 14 Nov. Vet du om de har gammel eller ny first/business? (Har ikke fløyet LH Business siden 2014)
     
  20. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Ny business med flate-seter 2-2-2 nede og 2-2 på loftet.
     

Del denne siden