Sjekket TG F ICN-BKK de neste dagene og random datoer på expertflyer på faktisk tilgjengelige seter vs bonus-seter. Gjennomgående bare ett bonus-sete selv om kabinen viser minst 8 ledige, selv få dager før. Flere andre her har postet samme erfaringer. Alle andre F-ruter med TG slipper flere seter. Noen som har tanker om hvorfor akkurat ICN-BKK er så restriktiv?
Ser på følgende scenario: - Booke en CT for to voksne - Kjøpe en billett for et barn (<11-år) på de to første flightene. Noen synspunkter? Har lest noen tråder om at PNR ikke kan slås sammen men linkes(?)
Nå fant jeg selvfølgelig flightene jeg ville ha i morgen, men de er stengt. Fantastisk Regner med at det ikke går an å forandre routing to timer før start av reise...?
"....Rebooking of tickets and offers is allowed, provided the points are still valid, up to one (1) business day..." Punkt 3.7 Kilde: https://www.sas.no/reiseinfo/terms-conditions/eurobonus-terms-conditions/ Men er du diamant og møter en smidig kundebehandler er det vel bare å ringe? Du må i såfall ikke sjekke inn. Usikker ved endring, er det ikke slik at Check-in overtar bookingen 24t før avreise? Jeg spurte en gang hvor tett opptil avgang jeg kunne bestille billetter, og det var et minimum på 1t siden de måtte få tid til å utstede billettene. Du kan jo argumentere med at de nå er søndagsstengt..
Kan forsøke. Flyet går 11...så det blir bare akkurat om de svarer innen rimelig tid. Takker for svar!
Har fundert på akkurat det samme som deg. Jeg ser 2 seter i F neste høst (ca 8-10 mnd ut) men nærmere enn 6 måneder før avreise ser jeg kun ett sete. Virker som om de heller flyr med tom F-kabin her enn å åpne opp flere seter.
Er det slik å forstå at booking av open-jaw igjen er mogleg no? I så fall, gjeld det innanfor samme region eller innanfor samme land?
Må ikke være innenfor samme land. Du kan ha tur til Japan og retur fra Kina. Det har blitt nevnt at "the jaw" ikke kan være større enn lengste flyvning på billetten. Men sjekk gjerne opp med Tallin og del svaret med oss
Det er riktig at flere PNR ikke kan slåes sammen, men de kan "linkes" i systemet. Hva dette egentlig betyr er jeg usikker på, men i ditt tilfelle så ville jeg nok ha vurdert sterkt å ha den ene voksne på en billett og da brukt CT på den andre voksne pluss barnet. Da er det i alle fall en voksen som får utfordringene om det skulle oppstå forsinkelser, overbookinger, kanselleringer e.l. og ikke ett barn.
Takk for svar! Utfordringen er at vi har planlagt en Asia-tur, der junior blir med til barnepass (2 av 8 flighter) og dermed er ikke dette en mulighet. Tror kanskje det vil være enklere om vi benytter bonuspoeng for de to flightene for han også. Tror jeg legger inn CT først; og ringer for en mulig bonusbestilling for han etterpå... (Worst case scenario vil være å måtte kansellere hele, eller avbryte resten av turen hvis det mot formodning skulle skje noe med hans reservasjon.)
Mye mulig dette har blitt spurt før!? Men er det mulig å booke en award ticket til 180.000 EB poeng + CT og få 50% rabatt, slik at man kun trekkes 90.000? Og må man da ha 180.000 poeng på kontoen eller holder det med 90.000 og en CT når man skal bestille?
Ja, ja og nei det er nok med 90 000 poeng på konto om du med CT bestiller ein tur til 180 000. CT gjev 50% rabatt for inntil to pers.
Hvilke to flighter er det junior skal være med på? Om det er xxx-TRD-OSL, e.lign... så book den seperat, skal mye til for at det skal skjære seg. Legg til en «reiser alene» på hans tur også, om alt skulle gå adundas... så er dere safet.. Men dette kommer jo litt an på alder og rute for avkommet.. C
Punkt 6 i CT vilkår sier: "Kortholder må ha et eksisterende/gyldig SAS EuroBonus American Express Card på det bestillingstidspunktet Companion Ticket blir benyttet." Betyr det at hvis jeg opptjener til CT i 2018 og ønsker å bruke CT i 2019 må jeg ha kortet også i 2019 ? Edit: for klarhet: Hva hvis jeg bestiller billetten i 2018 men bruker den i 2019? Hva hvis jeg bestiller og bruker billetten i 2019?
For å reise på en Companion Ticket, må du ha gyldig EB American Express når du reiser. Når du bestiller må du også ha det. Så kort sagt; Companion Ticket, i alle henseende, krever gyldig EB American Express.
Noen som har forsovet seg? "This call may be monitored for quality control and research purposes.", så dropper samtalen :-(
Takk, Tenker det samme (vi reiser jo sammen med han uansett, og skulle det være noe, så blir kansellering det værste som kan skje...) Han blir evt. med på de to første flightene BGO-CPH-BRU-...
Forsøker fortvilet å komme igjennom selv!!! Flyet mitt går 1100!!! Aaaargh!!! Det er jo bare så typisk
Ja, dette var ganske irriterende! Skal ta meg en dusj, så du kommer inn før meg, men virker jo ikke som de har åpnet opp telefonkøen engang?