Mulig dette har blitt besvart her tidligere, men om jeg har forstått dette riktig; for å benytte andre selskap enn SAS så må man bli medlem i ANA og søker etter Reward-billetter der? For så å ringe CT i Norge eller Sverige og høre om de finner de samme billettene som jeg finner hos ANA? Er det evt andre plasser man kan søke etter bonusbilletter?
ANA er en mulighet, men som @Xflipper nevner så er nok United.com det de fleste bruker. Jeg begynner også vanligvis der, men viss jeg så finner en bra rute med ledige seter så tar jeg meg gjerne tiden til å dobbeltsjekke med ANA og/eller ExpertFlyer for å se om jeg finner de samme (ledige) setene der. Gjør du det, så kan du også være nesten helt sikker på at de på CT-telefonen finner de samme setene.
Ringte i dag. For å endre en CT. Ca 25-35 minutter venting. Men kom igjennom og sikret meg OSL - EWR 5. April med retur ORD - CPH - OSL 10. April.
Jeg hadde en løpende flight alert via expertflyer. Mottok en notification i stad på ledig O gjennom Lufthansa fra FRA til HND. Finner ikke den ledige billetten via united.com, og når jeg ringte Tallinn fant de heller ikke billetten. Er det normalt at flight alerten til expertflyer sender falske notifications? Noen som har erfart noe lignende? Eller møtte jeg på en lite behjelpelig person i Tallinn?
En agent i Tallin som faktisk finner et tilgjengelig sete, vil ikke si til deg at hun/han ikke fant dette setet. Kun en del av usikkerheten rundt disse awardbookingene...
Ringte kl. 09:00 i dag og kom gjennom med én gang. Fikk bestilt følgende i juli 2018: OSL-FRA LH C FRA-ICN OZ F ICN-SIN SQ C SIN-CGK SQ F SIN-BKK SQ C BKK-NRT TG F HND-FRA NH F FRA-OSL LH C Krysser fingrene for at LH F åpner på FRA-ICN to uker før avreise!
Ser ut til at Lufthansa O legges ut to uker før avreise dersom mindre enn halvparten av førsteklassebillettene er solgt. F.eks. er 5 av 8 billetter solgt legges ikke billettene ut, men er det 3 av 8 som er solgt legges det ut 1 billett.
Det er dessverre ingen fast regel på dette. Noen eksempler fra denne uken. FRA-HKG neste fredag for eksempel hadde 14 dager før avreise 7 av 8 seter ledig. Ingen awards tilgjengeliggjort. FRA-HND hadde 4 av 8 solgte seter. Kun ett sete lagt ut. FRA-SIN hadde 5 av 8 solgte seter. Ingen seter lagt ut
Det er godt å høre, da er det kanskje fortsatt mulighet Teorien stemte riktignok veldig bra med flyvninger FRA - HND denne uken. Ser også at jeg skrev feil, og at så lenge halvparten eller mindre enn halvparten er ledig så legges det ut. Men det stemmer da ikke til HKG.
FRA-PEK, MUC-HND er ofte de to rutene som legger ut flest seter forutsatt at det er greit med plass i kabin. FRA-HKG og FRA-SIN er erfaringsmessig mer restriktive. På samme måte som FRA-BOS og FRA-ORD ofte har greit med tilgjengelighet mens FRA-LAX sjelden åpner seter før 24t før avreise forutsatt plasser.
Bruker neste års CT til en usa tur høst -18. Utreisen er nå tilgjengelig på sas.no så jeg sikret meg en booking med CT på sas.no med retur samme dag (som da skal endres når retur blir tilgjengelig). Jeg må uansett på et tidspunkt ringe tallin for å legge på tilslutningsflight usa tilslutt, men etter min erfaring er transatlantic de vanskeligst tilgjenglige så tenkte å sikre de. Er det noen som har erfaring med å endre på sas.no (med ct/poengbestilling)? Funker det greit så jeg kan justere der til jeg finner den ut og hjemreisen over dammen jeg vil ha, og deretter ringe tallin for us-domestic connection? ...eller la tallin ta alle endringer videre?
Hei, Hva tror dere eksperter om CT tur til Buenos Aires i påsken 2018. rundt 23 mars - 1 april. Jeg får nok ikke nok poeng til turen før det begynner å nærme seg. Noen med erfaring på bonusbilletter dit? Er det vanskelig? 2 personer. Biz. takk for alle svar
Jeg fikk mitt sas eurobonus amex platinum kort i februar. Har opparbeidet meg CT og bestilt en tur i april neste år. Må jeg har dette samme amexkortet når jeg reiser ut på denne reisen, eller kan jeg evt si opp dette kortet i februar, bestille nytt kort for å få 12000 bonuspoeng som velkomst og bruke dette som gyldig eurobonus amex kort for å evt korrigere reisen og/eller bruke kortet under reisen?
Jeg kan ikke henvise til noen regler, men for å bruke logikk: Hvis dette hadde vært mulig, så hadde "alle" her inne på forumet gjort det og skrevet om det, og det har ikke jeg lest noe om de siste 2 årene!
Det aner jeg rett og slett ikke. I prinsippet skulle det gå, men i praksis? Da må du nok enten spørre AmEx eller bare prøve. Jeg tror ikke det står noe i betingelsene om det. Men det jeg kan si med sikkerhet er at du neppe får 12000 i velkomstbonus på nytt, det der har de kontroll på.
Ein må ha kortet som vart brukt ved bestilling når ein reiser. Om ein seier opp kortet i februar, er utan kort i mars, og melder seg på igjen før reise i mars er der ingen garanti for at ein får same kortnr som ein hadde i februar? Og blir framtidig CT-reise kansellert når ein seier opp kortet? Og sjølv om 12000 poeng/dag ved dagleg oppsigelse/sign-up er ein trivelig tanke så vil det nok forbli ein draum. Eg meinar det har vore nemnt at ein ikkje får sign-up bonus om ein har hatt kortet innan dei tre siste åra? Eller rotar eg med vilkår for diverse straumavtaler? Det der hadde eg aldri ville ha eksperimentert med... #notwithmyCTohno
Har prøvd å ringe både det svenske og norske nummeret da det norske ikke fungerte tidligere i dag. Har snart sittet 30 min i telefonkø uten å komme gjennom. Har også prøvd callback via det svenske telefonnummeret. De ringte tilbake, men jeg ble satt rett i kø ikke direkte til en kundebehandler. Noen som har ringt dit mye i det siste som har hatt samme opplevelse?