[QUOTE=" Fikk hvert fall bekreftet at jeg må ha amexkortet og kontoen min gyldig når reisen foretas så det var greit. .[/QUOTE] Det er sikkert greit å ha kortet for å være 100% trygg på at CT-reisen er gyldig, men på businessclass.se fremgår at SAS skal ha sagt det motsatte i Sverige for deres amex. Fra wiki-tråden: "Om du har fått en voucher och sen säger upp kortet så är vouchern fortfarande giltig, precis som om du skulle haft kvar ditt Amex. Intervju: Martin Wassborn på SAS EuroBonus - BusinessClass.se
Noen som har fått booket mer enn 4 segmenter hver vei av noen av damene hos Tallinn. Jeg booket nettop nå. De er beinharde as! Ikke mer enn 4. Jeg flyr Asiana fra ICN-FRA på hjemveien og der måtte jeg ha 1:15 minimum for connection. Så da må jeg vente maaaaaaaaaaaange timer for å komme til Oslo. Connection med første fly var vel 1:05...
Du kan f.eks få 3 en vei og 5 den andre, men totalen må være maks 8. Det er min erfaring så langt, og det står klart i vilkårene også. Må selv booke en separat tur fra CPH-SVG for å komme hjem.
Krizstina er i allefall knallhard på 4+4. Jeg har hatt flere CT-bookinger hvor hun har tatt tlf, og det er no go hverken på 5+3 eller et leg ekstra pga dårlig tilgjengelighet. Sist runde for et par mnd siden. Det er agentrulletten som gjelder.
Men det står ikke noe om at det må være 4+4 vilkårene. Da hadde jeg spurt om å få snakke med sjefen og spurt hvor det stod at det måtte være 4+4. Jeg hadde 5+3 i fjord. Forøvrig så snakket jeg med en svensk på callsenteret i dag. Hun var meget behjelpelig.
Hun påstod nye regler, og at de kunne avgjøre hva som var direct routing. Fikk ikke godkjent FRA-ICN-SIN-BKK, måtte godta FRA-ICN-BKK. Skal uansett se på forandringer ift LH F, så tar den Supervisor-samtalen da
Samme her! Fikk ikke booket 1.10 min. Bortsett fra at vi skal videre til KRS. Så må i tillegg ha hotell i CPH. Vi flyr retur på søndag
Ubrukelig den forutsigbarheten der... Jeg tørr ikke lenger røre min 4-6 CT av frykt for disse nye "skjønnsmessige reglene"
Spørsmål: Har en Amex Premium CT opptjent i 2016 (kun SAS-metall) som er gyldig for bookinger i 2017 og 2018 ser det ut til. Hvis jeg booker en reise i 2018, og senere avbestiller, er det da sånn at jeg mister denne voucher'en, men får tilbake alle poeng (gitt at de ikke er expired) ? Har også en CT opptjent i nå 2017 (Amex Platinum). På SAS.no kommer begge opp under "Rabatter/Aktuelle kampanjer", men det vises ingen forskjell på de. Spørsmål nr2 er: hvordan vet jeg hvilken som er hvilken?
Ja til ditt første spørsmål. Når det gjelder spørsmål nummer to så kan du ikke se det på noen som helst måte. Så det tryggeste er nok å ringe for å bestille når du skal bruke en av de for å få en bekreftelse på at det er den riktige som har blitt brukt.
Jeg vet ikke om alle er klar over dette, men man kan midlertidig booke og forandre CT reiser på det vanlige SAS nummeret. De sa det var pga problemer med bemanning i Tallinn, og han jeg snakket med vissste ikke hvor lenge det ble slik. Er jo perfekt, for da kan man ringe lørdag og søndag også. Visste ikke dette før i går.
Det er sånn at man skal ha omsatt for 100k for å få CT. Men må man også ha betalt inn 100K på kortet innen utgangen av året for at den skal være gyldig?
Jeg ringte nettopp og ba om å endre utreisedato på en CT-booking, men bruke identiske flighter. Det klarte han svenske agenten ikke, så måtte feede én og én. Expertflyer viser Wide Open Business på LH og Award, men han finner bare økonomi. Og først fant han ikke SK-flighter, men så var de der likevel. Måtte slite svarene ut av han, og be han om å gi meg dato og flight.nr.. Ikkje bra... Bookingen er nå sendt til prissetting ut i SK-space...så håper de ikke sletter den. #SAS-IT.. Tror jeg foretrekker å vente i kø hos Tallin gitt.