Ringte det norske nummeret for 15 min siden (10.30), fikk svar med en gang. Tur til Manila booket og klart på 10 minitter. Helt knirkefritt
Noen som har gode forslag til en fin routing med CT biz/first til CGK eller DPS i Jan/Feb? med retur etter ca 2 uker. Tenkte å ta med ta med min far ut på tur da han fyller 60. Takker for alle gode forslag og tips
OSL-ZRH / Swiss e190 ZRH-BRU/ Swiss CS1 BRU-NRT/ ANA 787 NRT-BKK / Thai A380 BKK-SIN / SQ 777-200 SIN-DPS / SQ A330 (eco) egen booking DPS-SIN / SQ A330 (eco) egen booking SIN-TPE / Eva 777-300er TPE-VIE / Eva 777-300er (mellomlanding BKK) VIE-OSL / Austrian A320
Er det mulig å få godkjent mer enn 24 timer stopover på en CT? Ser på en rute nå hvor man ankommer Bangkok 05.45og så går flyet videre til Sydney 0800 dagen derpå? Altså drøye 26 timer?
Går det greit med 2 ulike transittsoner nå? Så nylig en som fikk det gjennom her i en annen tråd. Tanken er å f.eks reise Europa-ICN-SYD og hjem PER-BKK-Europa. Altså Open jaw med to ulike transittsoner.
Skal du fly first er thai fint til DPS. OSL-CDG-BKK-DPS. Vi tok den ruten. Også går det an å finne noe annet spennende på vei hjem. Krever en god del leting riktignok. Hvis dere ikke har flydd mye biz/first tidligere vil også business være et fin-fint valg. En rask sjekk på united gå følgende routing i business for to pers: 27. Januar OSL-BRU Brussel airlines BRU-BKK Thai BKK-DPS Thai 10. Februar DPS-BKK Thai BKK-VIE Thai VIE-OSL Austrian Passe med flyging og business hele veien.
Siden det nå har gått fire dager og ingen ustedelse av ny billett fra EB-revenue avd. ringte jeg CT. De ordnet opp, men sa at endringen bare lå inne som et alternativ. Så man bør aldri la vanlig EB-kundeservice røre CT-bookinger. Jeg kom direkte til Svensk amex, og hun kunne fortelle at Tallin hadde så store problemer at svensk amex tok nå over fremover. Skulle visst gi mindre ventetid. Jeg lurer på hva som har skjedd i Tallin egentlig. Ganske drastisk når de nå ruter alle kunder bort.
Veldig godt spørsmål. Ble vel sagt/spekulert(?) i at dette kommer av mye pågang på vanlig kundetelefon pga de nye nettsidene.. Men vet ikke om det er godt nok spekulert..
Jeg skal til å booke min første CT og har et par spørsmål til dere rutinerte CT-bookere. Hvordan går jeg frem? Vet hvor jeg skal ringe, men hvordan får dere gjennom "kreative" routing? Ramser dere bare opp flightene dere vil ha? Har aldri flydd noe annet enn økonomi, men nå blir det C tur retur Japan. Har som mål og få inn flest mulig flytyper og selskap. Står nå med følgende routing. KRS-OSL SK-b737 OSL-FRA LH-a320 FRA-BKK TG- a380 eller a350 BKK-KIX TG- a380 eller b747 Retur: NRT-ICN OZ-a330 ICN-TPE TG-b777 TPE-VIE BR-b777 VIE-OSL OS-erj195 OSL-KRS SK-b737 Dette er jo 9 legs, og skal vel være mulig å få igjennom. Det jeg lurer på her er om jeg vil møte motstand på routing NRT-ICN-TPE da det jo er mulig å få en direkterouting NRT/HND-TPE? Føler selv at jeg får inn mange av målene med ulike modeller og selskap, samtidig som jeg kan få greie avreisetidspunkt og ingen lange ventetider mellom flighter.
Bare å si at du har funnet en rute, og spørre dem om de kan se om de kan finne den samme. Så ramser du opp. De har ingen problem med det. Men det er ikke alltid de finner det samme som deg, spesielt om det er litt kreativ routing. Og av og til finner dem ting som du ikke finner, og du får en positiv overraskelse. Ang selve routingen fins det nok noen her som gir bedre svar på det enn jeg kan.
Det skal ofte være en god grunn for at de tillater 9 legs. Kreativ routing er ikke én av dem Så du vil nok slite med å få igjennom returen, ev få et motforslag av agenten. Om de ser tilgjengelighet NRT-Europa direkte kan de muligens godta én rerouting til ICN eller TPE, men sjelden to. HVIS det er slik at det er eneste mulighet å fly NRT-ICN-TPE kan man spørre om Supervisor for godkjenning.
NRT-TPE direkte er ikke et alternativ jeg finner på aktuell dato. Men er jo selvsagt tilgjengelige routinger med kun en mellomlanding på strekket Tokyo-CDG. Grunnen til TPE er at jeg ønsker EVA air. Eventuelt andre mellomlandinger. Det jeg aller helst vil unngå er å bli satt på direkteflyet fra OSL-BKK... Får prøve meg og se hva som skjer
Reiste denne her i oktober:¨ SK KSU-OSL C SK OSL-FRA C (valgt pga tidligere landing=mer FCT tid) LH FRA-DXB F J9 DXB-KWI kjøpt separat 400 kr LH KWI-FRA F LH FRA-OSL C (valgt pga tilgang til FCT på retur) SK OSL-KSU C 120.000 poeng for CT med to pers og ca 2900 kr pr pax i svindel-, unnskyld fuelsurcharge. Det var et svare strev å få på plass returen fra denne langhelgen, da den forbaska CT telefonen holder stengt i helgene for tiden og vi skulle hjem på en søndag. Hadde en midlertidig TK retur i C på 737 fra DXB midt på natta med flypalssbytte i IST, og det er det jo ingen som velger frivillig. Så da LH F åpnet seg på en søndag var det ikke noe å gjøre, og mandag morgen var begge plassene borte selvsagt. Endte opp med å kjøre en openjaw med retur i LH F fra KWI, slik at vi kunne få litt søvn (+ jeg sover så mye bedre etter litt kaviar). Artig at gutta fra forumet vi traff i FCT på vei nedover også hadde hatt en DXB booking samme dag som oss i F, som betyr at vi var 4 stk fra forumet booket på samme LH F flight på et tidspunkt. De slet også med retur og endret turen til DEL siden. Synd at LH har byttet til 747-400 uten F til DXB nå i vintersesongen som tross alt er høysesongen dit.