SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    De kan jo det nå da...
     
  2. ommoen

    ommoen Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Ringte det norske nummeret for 15 min siden (10.30), fikk svar med en gang. Tur til Manila booket og klart på 10 minitter. Helt knirkefritt
     
    TravelManBiz, Xflipper and Fredrik81 like this.
  3. bergmagga

    bergmagga Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har gode forslag til en fin routing med CT biz/first til CGK eller DPS i Jan/Feb? med retur etter ca 2 uker. Tenkte å ta med ta med min far ut på tur da han fyller 60.

    Takker for alle gode forslag og tips :)
     
  4. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    OSL-ZRH / Swiss e190
    ZRH-BRU/ Swiss CS1
    BRU-NRT/ ANA 787
    NRT-BKK / Thai A380
    BKK-SIN / SQ 777-200
    SIN-DPS / SQ A330 (eco) egen booking
    DPS-SIN / SQ A330 (eco) egen booking
    SIN-TPE / Eva 777-300er
    TPE-VIE / Eva 777-300er (mellomlanding BKK)
    VIE-OSL / Austrian A320
     
    bergmagga liker dette
  5. bergmagga

    bergmagga Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Takk! skal se nærmere på den! :)
     
  6. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    801
    Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Er det mulig å få godkjent mer enn 24 timer stopover på en CT? Ser på en rute nå hvor man ankommer Bangkok 05.45og så går flyet videre til Sydney 0800 dagen derpå? Altså drøye 26 timer?
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Nope.
    Det er bortimot eneste regel det ikke finnes uttak på.
     
  8. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Går det greit med 2 ulike transittsoner nå? Så nylig en som fikk det gjennom her i en annen tråd.

    Tanken er å f.eks reise Europa-ICN-SYD og hjem PER-BKK-Europa. Altså Open jaw med to ulike transittsoner.
     
  9. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    548
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Skal du fly first er thai fint til DPS. OSL-CDG-BKK-DPS. Vi tok den ruten. Også går det an å finne noe annet spennende på vei hjem.
    Krever en god del leting riktignok.

    Hvis dere ikke har flydd mye biz/first tidligere vil også business være et fin-fint valg.
    En rask sjekk på united gå følgende routing i business for to pers:
    27. Januar
    OSL-BRU Brussel airlines
    BRU-BKK Thai
    BKK-DPS Thai

    10. Februar
    DPS-BKK Thai
    BKK-VIE Thai
    VIE-OSL Austrian

    Passe med flyging og business hele veien.
     
    bergmagga liker dette
  10. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,942
    Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Siden det nå har gått fire dager og ingen ustedelse av ny billett fra EB-revenue avd. ringte jeg CT. De ordnet opp, men sa at endringen bare lå inne som et alternativ. Så man bør aldri la vanlig EB-kundeservice røre CT-bookinger.

    Jeg kom direkte til Svensk amex, og hun kunne fortelle at Tallin hadde så store problemer at svensk amex tok nå over fremover. Skulle visst gi mindre ventetid.

    Jeg lurer på hva som har skjedd i Tallin egentlig. Ganske drastisk når de nå ruter alle kunder bort.
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig godt spørsmål.
    Ble vel sagt/spekulert(?) i at dette kommer av mye pågang på vanlig kundetelefon pga de nye nettsidene.. Men vet ikke om det er godt nok spekulert..
     
  12. LaJa

    LaJa Medlem

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg skal til å booke min første CT og har et par spørsmål til dere rutinerte CT-bookere. Hvordan går jeg frem? Vet hvor jeg skal ringe, men hvordan får dere gjennom "kreative" routing? Ramser dere bare opp flightene dere vil ha?

    Har aldri flydd noe annet enn økonomi, men nå blir det C tur retur Japan. Har som mål og få inn flest mulig flytyper og selskap. Står nå med følgende routing.
    KRS-OSL SK-b737
    OSL-FRA LH-a320
    FRA-BKK TG- a380 eller a350
    BKK-KIX TG- a380 eller b747
    Retur:
    NRT-ICN OZ-a330
    ICN-TPE TG-b777
    TPE-VIE BR-b777
    VIE-OSL OS-erj195
    OSL-KRS SK-b737
    Dette er jo 9 legs, og skal vel være mulig å få igjennom. Det jeg lurer på her er om jeg vil møte motstand på routing NRT-ICN-TPE da det jo er mulig å få en direkterouting NRT/HND-TPE?
    Føler selv at jeg får inn mange av målene med ulike modeller og selskap, samtidig som jeg kan få greie avreisetidspunkt og ingen lange ventetider mellom flighter.
     
  13. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Bare å si at du har funnet en rute, og spørre dem om de kan se om de kan finne den samme. Så ramser du opp. De har ingen problem med det. Men det er ikke alltid de finner det samme som deg, spesielt om det er litt kreativ routing. Og av og til finner dem ting som du ikke finner, og du får en positiv overraskelse.

    Ang selve routingen fins det nok noen her som gir bedre svar på det enn jeg kan.
     
    LaJa liker dette
  14. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,942
    Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Det skal ofte være en god grunn for at de tillater 9 legs. Kreativ routing er ikke én av dem ;) Så du vil nok slite med å få igjennom returen, ev få et motforslag av agenten.
    Om de ser tilgjengelighet NRT-Europa direkte kan de muligens godta én rerouting til ICN eller TPE, men sjelden to.
    HVIS det er slik at det er eneste mulighet å fly NRT-ICN-TPE kan man spørre om Supervisor for godkjenning.
     
    LaJa liker dette
  15. LaJa

    LaJa Medlem

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    NRT-TPE direkte er ikke et alternativ jeg finner på aktuell dato. Men er jo selvsagt tilgjengelige routinger med kun en mellomlanding på strekket Tokyo-CDG. Grunnen til TPE er at jeg ønsker EVA air. Eventuelt andre mellomlandinger. Det jeg aller helst vil unngå er å bli satt på direkteflyet fra OSL-BKK...

    Får prøve meg og se hva som skjer :)
     
    TravelManBiz liker dette
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Beste løsningen :)
     
  17. JayP

    JayP Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Hvordan er det å ha open jaw på inbound, altså f eks å lande på HND og fly fra NRT 12 timer senere? :)
     
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel ikke open jaw engang. HND og NRT regnes vel som "samme" flyplass i systemet?
     
    JayP liker dette
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp.
    Alle flyplasser med felles kode regnes som en.
    Eks TYO og NYC..
     
    JayP liker dette
  20. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,928
    Likes mottatt:
    2,056
    Bonuspoeng:
    113
    Reiste denne her i oktober:¨
    SK KSU-OSL C
    SK OSL-FRA C (valgt pga tidligere landing=mer FCT tid)
    LH FRA-DXB F
    J9 DXB-KWI kjøpt separat 400 kr
    LH KWI-FRA F
    LH FRA-OSL C (valgt pga tilgang til FCT på retur)
    SK OSL-KSU C

    120.000 poeng for CT med to pers og ca 2900 kr pr pax i svindel-, unnskyld fuelsurcharge.

    Det var et svare strev å få på plass returen fra denne langhelgen, da den forbaska CT telefonen holder stengt i helgene for tiden og vi skulle hjem på en søndag. Hadde en midlertidig TK retur i C på 737 fra DXB midt på natta med flypalssbytte i IST, og det er det jo ingen som velger frivillig. Så da LH F åpnet seg på en søndag var det ikke noe å gjøre, og mandag morgen var begge plassene borte selvsagt.

    Endte opp med å kjøre en openjaw med retur i LH F fra KWI, slik at vi kunne få litt søvn (+ jeg sover så mye bedre etter litt kaviar).

    Artig at gutta fra forumet vi traff i FCT på vei nedover også hadde hatt en DXB booking samme dag som oss i F, som betyr at vi var 4 stk fra forumet booket på samme LH F flight på et tidspunkt. De slet også med retur og endret turen til DEL siden.

    Synd at LH har byttet til 747-400 uten F til DXB nå i vintersesongen som tross alt er høysesongen dit.
     
    tomatle, mathiasfe and miura like this.

Del denne siden