SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Nå er det snart tid for å bruke alle triks i boka for å få en CT 1. mars. Er det noen som har stålkontroll på når inntjening for 2018 begynner? Er det etter siste fakturadato i desember? Eller 1. januar?

MVH

Tommy

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,735
    Bonuspoeng:
    293
    Kl 00:00,01 1 januar 2018.

TommyL and Fredrik81 like this.
  3. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    E3B51CBF-D17E-45F4-9C16-1447F6BAB258.jpeg

RoadKing, vegasbaby and Xflipper like this.
  4. hphp

hphp Medlem

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    33
    Prøver å ringe 64 81 60 99 for booking, men får bare opplest meldingen "Tjenesten du ringte er for øyeblikket ikke tilgjengelig." Ringer jeg feil nummer?

5. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,018
    Bonuspoeng:
    163
    Rett nummer :)

Men kapasitetsproblemer gjere at dei sperrer linjene av og til, berre å prøve til du får pausemusikken opp...

NB! Beregn god tid :rolleyes:

6. hphp

hphp Medlem

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    33
    Kom gjennom til slutt. Og etter 31 minutter og 5 sekunder i telefonen var turen i boks :)

Xflipper liker dette
  7. LaJa

LaJa Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Kom rett igjennom i dag cirka kl. 15.00, kanskje fem sekund... God hjelp av en svenske!

Xflipper liker dette
  8. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Ok. Så det betyr at man egentlig bare har 15-18 dager i januar på å forsøke å få fylt opp 100 000 omsetningen slik at man kan få CT 1 mars?

RoadKing liker dette
  9. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,387
    Bonuspoeng:
    183
    Hæ?

10. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Ja for fakturadato er jo mellom 15-18. hver mnd. Og CT kommer jo ikke på neste faktura, men fakturaen etter denne igjen? Blir det ikke slik da?
    Så om man vil ha CT 1. mars så må man fylle opp kravet på januar faktura. Eller er jeg på viddene nå?

11. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fakturadato i slutten av vær mnd 28-02 normalt(tror jeg)
    upload_2017-11-14_20-48-26.png

12. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Min er mellom 13 og 19 i hver mnd...snodig.

Capture2.PNG [​IMG]

Last edited: 14. nov 2017
  13. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,387
    Bonuspoeng:
    183
    Omsetningskravet følger vel kalenderåret, uavhengig av fakturadato.

14. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk bekreftet hos DNB kort nå. Man må omsette for 100 000 innen utgangen av første faktura for å få CT 1. mars. Og perioden starter 1.1, som nevnt ovenfor. Dvs at jeg har ca 14 dager på meg. Her må det jobbes med venner og kjente....hehe.

15. Oslo1989

Oslo1989 Senior Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Regner med at jeg må omsette for 100.000 nå innen 31 desember og ikke i oktober?

16. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    DnB sier innen siste fakturdato i desember. Ville ikke stolt på 31. om datoen din er før det. Men desember ja. Men da får du den 1. februar.

Oslo1989 liker dette
  17. Oslo1989

Oslo1989 Senior Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Bare jeg får til en hawaii biz eller en asia LH F i sommer så er jeg fornøyd. Er LH F mye vanskeligere i fellesferien? Førstegangs CT her. Ville folket trodd det er lettest med en "bra" biz tur til hawaii i juni/juli eller en LH F til asia og ende opp i et strandområde og tilbake? Gjerne med asiana F og LH F i løpet av turen.

18. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183

Min erfaring er at det vanskeligste ved å få til en bonusreise er ikke å samle poeng eller få omsatt nok til å få en CT, men det er faktisk det å få booket reisen man ønsker.
    Det er viktig at man kan være noe fleksibel på reisetidspunkt.

Jeg vil tro det også er mest trykk i sommermånendene spesielt Juli og August.
    Asiana har vel i tillegg Blackout dates på reiser i F store deler av Juli og August såvidt jeg vet.

Når du har bestemt deg for hvor du vil er det beste å booke en reise du kan leve med så fort du har mulighet, det kan være at du må ta til takke med segmenter i Business eller First med flyselskaper du primært ikke ønsker og bruke, og så vente og se om det åpner seg opp ledige plasser med de selskapene og i de klassene du ønsker. Lufthansa f.eks slipper ikke F billetene før 2 uker før avreise, og det er ikke garantert at de slipper noen de datoene du ønsker og reise.

F.eks hvis du ikke har CT tilgjenglig før i Mars, kan det fort hende det er ganske utplukket for reiser i F og "bra" C billetter i sommermånedene allerede.

Oslo1989 liker dette
  19. Oslo1989

Oslo1989 Senior Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Det er litt kjipt! Vil egentlig gå all inn på en sånn tur siden det er min første.

Alternativet er vel nesten å hoppe på en tur hvis det er litt godvilje fra sjefen om fleksible tider og plutselig ferie.

Fant asiana first til ICN og asiana biz fra ICN-HNL i natt for juni. Men slet med å finne hjemreise. Kan man fly den veien, også ta hjemreisen via usa?

20. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Det gikk før, men er rapportert om at det ikke godtas lengre, men som med mye annet som egentlig er regler så virker det som man kan få lov til mye forskjellig avhengig av hvem man snakker med på CT telefonen..

Så det skader jo ikke prøve :)

Oslo1989 liker dette

Del denne siden