Nå er det snart tid for å bruke alle triks i boka for å få en CT 1. mars. Er det noen som har stålkontroll på når inntjening for 2018 begynner? Er det etter siste fakturadato i desember? Eller 1. januar? MVH Tommy
Prøver å ringe 64 81 60 99 for booking, men får bare opplest meldingen "Tjenesten du ringte er for øyeblikket ikke tilgjengelig." Ringer jeg feil nummer?
Rett nummer Men kapasitetsproblemer gjere at dei sperrer linjene av og til, berre å prøve til du får pausemusikken opp... NB! Beregn god tid
Ok. Så det betyr at man egentlig bare har 15-18 dager i januar på å forsøke å få fylt opp 100 000 omsetningen slik at man kan få CT 1 mars?
Ja for fakturadato er jo mellom 15-18. hver mnd. Og CT kommer jo ikke på neste faktura, men fakturaen etter denne igjen? Blir det ikke slik da? Så om man vil ha CT 1. mars så må man fylle opp kravet på januar faktura. Eller er jeg på viddene nå?
Fikk bekreftet hos DNB kort nå. Man må omsette for 100 000 innen utgangen av første faktura for å få CT 1. mars. Og perioden starter 1.1, som nevnt ovenfor. Dvs at jeg har ca 14 dager på meg. Her må det jobbes med venner og kjente....hehe.
DnB sier innen siste fakturdato i desember. Ville ikke stolt på 31. om datoen din er før det. Men desember ja. Men da får du den 1. februar.
Bare jeg får til en hawaii biz eller en asia LH F i sommer så er jeg fornøyd. Er LH F mye vanskeligere i fellesferien? Førstegangs CT her. Ville folket trodd det er lettest med en "bra" biz tur til hawaii i juni/juli eller en LH F til asia og ende opp i et strandområde og tilbake? Gjerne med asiana F og LH F i løpet av turen.
Min erfaring er at det vanskeligste ved å få til en bonusreise er ikke å samle poeng eller få omsatt nok til å få en CT, men det er faktisk det å få booket reisen man ønsker. Det er viktig at man kan være noe fleksibel på reisetidspunkt. Jeg vil tro det også er mest trykk i sommermånendene spesielt Juli og August. Asiana har vel i tillegg Blackout dates på reiser i F store deler av Juli og August såvidt jeg vet. Når du har bestemt deg for hvor du vil er det beste å booke en reise du kan leve med så fort du har mulighet, det kan være at du må ta til takke med segmenter i Business eller First med flyselskaper du primært ikke ønsker og bruke, og så vente og se om det åpner seg opp ledige plasser med de selskapene og i de klassene du ønsker. Lufthansa f.eks slipper ikke F billetene før 2 uker før avreise, og det er ikke garantert at de slipper noen de datoene du ønsker og reise. F.eks hvis du ikke har CT tilgjenglig før i Mars, kan det fort hende det er ganske utplukket for reiser i F og "bra" C billetter i sommermånedene allerede.
Det er litt kjipt! Vil egentlig gå all inn på en sånn tur siden det er min første. Alternativet er vel nesten å hoppe på en tur hvis det er litt godvilje fra sjefen om fleksible tider og plutselig ferie. Fant asiana first til ICN og asiana biz fra ICN-HNL i natt for juni. Men slet med å finne hjemreise. Kan man fly den veien, også ta hjemreisen via usa?
Det gikk før, men er rapportert om at det ikke godtas lengre, men som med mye annet som egentlig er regler så virker det som man kan få lov til mye forskjellig avhengig av hvem man snakker med på CT telefonen.. Så det skader jo ikke prøve