Booket en tur til USA for neste års høstferie. Stusset litt på avgiftene etter at jeg la på. Rundt 2900,- per pers. Er ikke det mye når det er SAS over atlanteren og en us domestic connection med united? Mener det blir bare en 7-800,- hvis man ta feks t/r med kun SAS.? Eller er det sånn at når man koblet inn en *A leg så blir det fulle *A avgifter for hele turen?
Det stemmer nok, men du må vel fremdeles ta ut bagasjen og dra til den andre flyplassen - med mindre de har et transfer system for bagasjen?
Jeg slapp unna med 520 kr/person for en CT med utelukkende SAS business, men da går returen direkte EWR-OSL. Er det ikke like greit å bestille separate billetter i USA, når de skal ha godt over 2000 kr/person for én us domestic Connection ?
Siste jeg booket CT (November 2015) booket jeg den på en søndag. Nå ser jeg imidlertid at Tallinn-telefonen kun er åpen mandag til lørdag. Er det slutt på søndagsåpent telefon? Når skjedde eventuelt det? Eller må jeg ha mixet det til på noe fancy måte sist? Det er lenge å vente til mandag da....
Prøvde å ringe nå klokken 0900 søndag. Jeg fikk en engelsktalende agent etter 17 min venting. Hun sa at de ikke hadde mulighet til å booke CT. Jeg sa at jeg hadde hørt at de nå kunne det, men hun sa at det ikke stemte. Hun henviste meg bare til Tallinfonen og man-lør.
Problemene med Tallin gjorde at EB-kundeservice fikk lov til å booke CT. Svensk amex har overtatt nå, så antar at tillatelsen til EB er trukket. Man kommer kjapt igjennom nå. Men, jeg lurer på hvor du har det ifra at CT-kontoret er åpent lørdag? De gikk for en tid tilbake til man-fre.
Usikker på om dette er korrekt. Min opplevelse er at de ikke gjør savner en å ta info for å sende det over til Tallinn. De klarte å komme på min booking og belastet kortet mitt med 130000kr..
For å være litt mer presis var det den svenske kundebehandleren som oppgav denne infoen til meg. Som du vet fra mitt tilfelle er ikke EB-kundeservice helt stø i CT-booking de heller. Så kortet ditt ble belastet så mye? Må være nyansatte i Tallin da.
Skjønner ingenting. For en uke siden ringte jeg dette nummeret, og den svenske agenten sa at de skulle booke CT på ubestemt tid. Han rebooket to turer for meg på CT.
Nå har jeg vært i kontakt med 3 stykker via det svenske eurobonus-nummeret. Første karen var veldig behjelpelig og fant akkurat den ruten jeg var ute etter. OSL - MUC - ICN - PEK - SIN - CGK - ICN - FRA - OSL. Like etter ringer han dessverre på igjen og sier at setene var på "waiting list" og at han ikke kunne gjøre noe med det. Ringte så på igjen med alternativ reiserute og kom til en norsk kvinne. Hun sa at hele reisen måtte være i samme bookingklasse, og at derfor med Sas GO fra Oslo til Munchen så måtte hele reisen være i Sas Go. La på, naturligvis. Siste karen kunne fortelle meg at det eneste som var ledig var business med turkish i nesten uoverskuelig fremtid. Hva gjør man egentlig med dette? Ser jo selvsagt tilgjengelighet i First med LH i United, men hva hjelper da det.
Hvorfor ringer du ikke det norske CT-nummeret? Eller mener du at du blir satt over fra det til vanlig kundeservice? Jeg har ringt tre av de siste dagene, og alle har endret uproblematisk til de flightene jeg har sett availability til. Kun svensker.
Hva fant du på PEK-SIN? Dersom du klarer å slippe unna PEK vil jeg anbefale dette. MUC-HND/NRT-SIN vil absolutt være å foretrekke sånn produktmessig.
Air China 787-9 Business kan vel ikke være så gale vel? Fant ikke noe annet enn til ICN fra MUC, og det gjorde det ikke noe lettere med at agentene ikke så noe tilgjengelighet.
Makan til rot. Kan de ikke bare se å få på plass booking på nett?? Det kan da ikke være så forbanna vanskelig når mange andre har star booking online!! Argh! Hvor lenge har vi blitt lovet dette..."rett rundt hjørnet" har jeg hørt en god stund nå. SAS, om dere leser dette...få fingeren ut!!!
Om du får deg biz seter, så er det innafor. Min erfaring er at disse setene kun tilgjengeliggjøres for rene utreiser fra Kina og ikke for transittpassasjerer. Billetten valideres aldri av Air China, og man får kun opp "waitlisted" fra systemet. Vi endte opp i økonomi på akkurat samme flyvningen forrige uke, og det var et helvete.
Litt Off topic, men likevel: Finnes det en god oversikt over hvilke produkter som er «best» i luften? Leser noen skriver at C hos flyselskap A er bedre enn F hos flyselskap B. Er f.eks. C hos SQ bedre enn F hos United?
Er det noen mulighet til å finne ut navnet på agenten som bestilte min forrige CT tur? Jeg vil gjerne bruke den samme agenten hvis mulig. Kan jeg ringe CT telefonen og spørre hvem det var og deretter bli satt over? Er det noen som har gjort dette?