I og med at du får ct gode 2 mnd etter 100K er brukt og om du da ikke velger og betale ned men betale renter vill jeg tippe DnB ikke bryr seg.
Vet noen følgende: Når kundeservice "reserverer" flighter i en booking, for så å sende den til prissetting, risikerer man da at setene kan bli tatt av andre (bonusjegere) siden billetten ennå ikke er utstedt?
Min ombooking ble sendt til prissetting kl 1500 i dag. Kl 1730 ringte jeg igjen, og alt var klart. Ingen problem der ihvertfall.
Så da er det kundens ansvar å ringe opp igjen innenfor denne fristen for å oppgi kredittkortinfo? Edit: Ser på MyFlight og Sas-App at SAS har reservert ny dato, men den gamle ligger også inne, altså "dobbel" utreise på alle legs.
Jeg måtte ringe tilbake...men det kan jo hende det var fordi agenten sluttet 1600...og utregningen rakk ikke å bli ferdig før han gikk av.
Da har jeg akkurat snakket med en engelsktalende agent. Blir ikke gjort før tidligst mandag siden avdelingen som beregner tax osv ikke jobber i helgen. Agenten kunne fortelle at setter de billetten på hold, er det max 24t(hos SK). Kjører de confirmation holder det (teoretisk) å utstede billetten ca fire dager før.
Men må du ringe opp igjen? Høres ut som et j*vla klønete opplegg.. Holder på med en turoppbygging nå, tror dog ikke jeg klarer å få det klart før til mandag morgen, så får vel hive meg på telefon ca 8:55
Skeptisk til denne. Tenk om han ikke får betalt da? selv etter at man er godt inne i nyåret, da har han i prinsippet ikke brukt/betalt 100.000 KR i løpet av 1 år og man er ikke innenfor regelen om 100.000 KR omsatt innen året
Ja, ganske dårlig alternativ til Tallin spør du meg...ikke minst siden vi vet hvor ofte SAS Kundeservice gjør feil. Lite interessert i at bookingen plutselig blir kansellert. Og grunnen til at man må ringe opp igjen er at de ikke kan legge inn kredittkortinfo fordi den "forsvinner" på vei til avd som beregner tax. Har vel sammenheng med regler for hvor lenge de kan sitte på kredittkortinfo, men likevel...
Forstår ikke helt hvordan dette opplegget fungerer. De kan jo fint booke vanlige bonusbilletter på telefon, hvorfor skal det være helt annerledes med CT?
Det kan virke som at vanlige kundebehandlere ikke har autorisasjon/kunnskap om å beregne tax/fees, og derfor må sende det til en annen avdeling. Kanskje pga at det er *A i bookingen og ikke kun SK-flighter, som kanskje systemet beregner automatisk?
Vanlige agenter kan booke alt utenom CT så det kan jeg ikke helt tro på. Spørs heller om det skal en eller annen nisse til for å godkjenne reiseruter for å unngå at det blir flere Asia via USA reiser. Disse er jo tross alt innefor reglene og går igjennom systemet uten protest.
Ikke godt å si, han agenten jeg fikk var helt ubrukelig. Mistenker at det var han samme som begynte å diskutere med meg hvorfor jeg ville kreditere miles til Thai i stedet for SAS. Denne gangen var han bare sur og sa minst mulig, og det han sa var direkte feil. Minner meg om de USDM-tidene hvor en brukte hinsides mye tid på agantrulletten, og den "revenue" avd. som skulle utstede billetter gjorde utrolig mye feil. Kanskje SAS har overtatt ansatte derifra da US Airways ble slått sammen med AA?