Nå har jeg ikke ringt så vanvittig mange ganger, men jeg synes ofte det er lengre ventetid på mandager, spesielt i lunch-tider. Mistenker mange har planlagt turer i helgen, og sånn som her på forumet funnet nye og bedre ruter Og tilslutt: Er helt latterlig med callback i og med at man settes i kø igjen!
Satt over 40 min begge gangene i forrige uke. Call back ringte meg tilbake 3 ganger men fikk aldri svart de.. Norge telefonen fungerer jo annenhver gang ca.. Fikk heller ikke mulighet til callback på Fredag.
Er meget stor frustrasjon på andre forum også, spesielt et svensk. En post antydet at flere ansatte i Tallin hadde gått over til et konkurrerende firma og dermed hadde manko på ansatte. Høres plausibelt ut siden folk nå venter i timesvis uansett hvilke nummer de ringer til på CT.
Jeg synes egentlig noe av dette er litt merkelig. Hvis man vil prøve sas eurobonus amex card et år og bruer over 100000 på dette kortet får man en CT som bonus. Hvis man så bestiller en CT-tur og så ikke vil ha kortet mer etter endt års medlemskap er det merkelig om man skal bli "straffet" med å miste sin CT-tur. Det er nå hvert fall min mening... Hele CT er jo en bonus pga man bruker sitt amex kort såpass mye, og har da ingenting med framtidig medlemskap å gjøre? Når det gjelder å få nye 12000 poeng kan det hvert fall ikke være noe 3års regel. Jeg avsluttet mitt første medlemskap i slutten av 2014 og fikk nytt medlemskap i slutten av januar 2017. Begge gangene fikk jeg 12000 velkomstpoeng.
Kor vidt det er straff eller mangel på belønning veit eg ikkje, men det står følgande i vilkåra for bruk av CT: Så er det vel advokatmat å diskutere om korvidt ei bestillt CT-reise fortsatt er gyldig om kortet er sagt opp. Eg hadde i alle fall venta med å seie opp kortet mitt til etter at eg kom heim. Ja, det er mulig eg rotar med desse tre åra. Eg meinar det var enkelte som fortalde her på forumet at dei måtte krangle litt ved oppgradering frå Gold til Platinum for å få differansen mellom velkomstbonusane, eller kanskje det var snakk om Mastercard? I alle fall godt at du fikk bonusen begge gongane. Edit: Ring i alle fall til Amex og snakk med dei før du seier opp kortet, slik at du ikkje mister ein CT billett. Det ville vere katastrofe....
Du kan bare motta Companion Ticket hvis du er medlem av SAS EuroBonus og er innehaver av SAS EuroBonus American Express Card fra DNB 6 Kortholder må ha et eksisterende/gyldig SAS EuroBonus American Express Card på det bestillingstidspunktet Companion Ticket blir benyttet 23 Kortholder må fortsatt være kvalifisert for Companion Ticket på det tidspunkt reisen foretas. SAS og DNB som utsteder av SAS EuroBonus American Express Card forbeholder seg retten til å nekte å utstede eller akseptere Companion Ticket hvis Kortholder har brutt vilkårene for SAS EuroBonus American Express Card eller SAS EuroBonus medlemskapet Det er greit når bestillingen foretas, men det står vel egentlig ingenting om at man må ha et gyldig sas eurobonus amex card når reisen utføres. Men som du sier, jeg tar ikke den sjansen, selv om det hadde vært kjekt og kunne spart de 1700 kronene;-)
Om eg skulle kverulere og var avhengig av dividender frå Amex eller DNB ville eg ha sagt at punkt 1 heng saman med punkt 23 Altså, for at 23 skal vere oppfyllt så må også punkt 1 vere det. Men no er eg heldigvis ikkje ein kverulant. (Derfor hinta eg mot advokatmat. Eg har brent meg eit par gongar der eg har tenkt at mi tolking av regelverket er betre enn motparten si tolking. Ein gong var det Amex/DNB som var i andre enden av linja.)
Jeg tok bare en kjapp chat-prat med Amexfolka pga nysgjerrighet og de sa følgende, limer in loggen: Logg fra chat 30.10.2017 Mari (DNB) skrev: Hei! Du snakker med Mari. Hva kan jeg hjelpe deg med? Du skrev: Hei. Jeg har bare et spørsmål ang companion ticket og medlemskap. Slik jeg forstår det ut fra reglene må man ha et gyldig sas eurobonus amex card når man bestiller en companion ticket tur. Men må man ha et gyldig sas eurobonus amex card når man foretar reisen? Jeg har bestilt en CT-tur nå som er i april 2018. Jeg tenkte evt å avslutte mitt medlemskap når jeg har vært medlem et år som er i slutten av januar, men mister jeg da min companion ticket tur som jeg har bestilt? Mari (DNB) skrev: Du må ha aktivt kort og konto når du gjennomfører reisen ja, hvis du avslutter konto før du foretar reisen så vil ikke Companion ticketen være gyldig lenger. Du skrev: Okei, takk for svar Mari (DNB) skrev: Bare hyggelig Du skrev: En ting til bare. Vet du hvordan reglene er ang å få de 12000 velkomstpoengene? Hvis jeg melder meg ut etter hvert, er det noen regel ang om hvor lenge det kan gå før jeg kan få velkomstpoeng ved en evt ny innmelding? Mari (DNB) skrev: Man får kun velkomstpoeng en gang Du skrev: Okei, takk Mari (DNB) skrev: Bare hyggelig! Mari (DNB) skrev: er det noe mer jeg kan hjelpe med? Fikk hvert fall bekreftet at jeg må ha amexkortet og kontoen min gyldig når reisen foretas så det var greit. Npr det gjelder velkomstpoeng vet jeg ikke om jeg var heldig eller om de ikke er helt oppdaterte, men ang å få velkomstpoeng er det noe uklart. Jeg har fått det to ganger, hun sa man bare kunne få det en gang.
Om du seier opp kortet f.eks etter seks mnd inn i nytt år, kan du be om refusjon av resterande årsavgift. Eg meinar dei reknar ut refusjon etter rentedagar i året? Så du treng ikkje nødvendigvis betale alle 1700 kronene for å behalde CT om du likevel har tenkt å kvitte deg med kortet.
En ting er hva kundeservice hos DNB sier, noe helt annet er hva det faktisk står i vilkårene og hvordan de skal tolkes (rent juridisk). Det er vel uansett ingen tvil om at Amex og SAS sin tanke bak CT er at man skal ha kortet når reisen foretas.
Takk for tips, det skal jeg sjekke ut! Hadde egentlig tenkt at madamen skulle bestille et kort i januar slik at hun får velkomstpoeng og at hun kan tjene opp til en CT i 2019, så da trenger ikke jeg kortet etter CT-turen vår i 2018 er ferdig
En ting som slår meg er: Skal du booke CT (non SAS) må du ringe Tallinn. Skal du slippe full årsavgift må du ringe. Det «kan» jo hende at de ikke har system for automatisk fange opp at du har en aktiv CT billett og kansellere den når du sier opp. Men jeg ville ikke tatt sjansen på å prøve det
Fikk nettopp endret distansen FRA - HND fra All Nippon O til Lufthansa O. Da blir det badekar og Porsche 911. Takker for god hjelp her!
Noen vil kalle det en nedgradering i luften, spesielt nå når ANA nesten er umulig å oppdrive. Jeg tror du får en konge start på turen, med Porsche og FCT.