SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Leste nå på VG at flyplassen er stengt på Bali,så du har da et problem sammen med 2 tusen andre som også vil hjem. Så kansje det lønner seg og ta båten over til Jakarta og hjem derfra,går båt fra Bali. Ønsker deg lykke til og håper du oppdaterer oss her..

2. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Det er veldig lite Biz tilgjengelig på SAS.

Så du gjør nok ikke noe feil..

C

3. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    La meg tippe at du ser etter billetter i fellesferien, og da finnes det ikke mye å ta av. Siden du har plat CT ville jeg søkt med united.com(check av for award). Da må du søke leg for leg og maks 8 stk total. Flyr du til USA så koster det 110 000poeng vs 100 000med SAS(for to). Har du datoene od destinasjon så send meg en pm så kan jeg gjør det søk på united.

4. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Kan du vise meg hvor det står at flyplassen er stengt på Bali? Sitter å ser på flightradar nå og hører faktisk flyene går over her på Bali. Du må lese hel saken før du uttaler deg om slike saker.
    Noen flyselskap fra Australia valgte å innstille noen av sine flighter i dag, men all annen trafikk går som normalt. Vindene ser også ut til å være til flyplassens fordel enn så lenge.

jtmath liker dette
  5. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok som nevnt over mangel på ledige plasser i SAS Business som gjør at du ikke får opp noe når du søker. Kanskje kan denne listen være til hjelp;
    https://travelhacks.azurewebsites.net/Home/List

Og ja, det er knappen med "American express 50% rabatt - Kun for våre american express-kunder" du skal trykke på for å bruke CT på SAS sine sider.

Fredrik81 liker dette
  6. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    SAS har tilsynelatende begynt å ikke legge ut bonusbilletter i biz i visse perioder. Tidligere kunne man sikre seg disse 330 dager ut året rundt, nå er 1. juli til 15 august helt blankt (bare litt i SAS GO), samme i stor grad over jul og påske.

7. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Forsåvidt greit så lenge de legger ut resten av året

8. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    SAS legger ut et hyggelig antall bussinesbilletter ca 3 mnd før avreise.

Om det er tomt i sommerferien kan det også tyde på at det allerede er booket av disse som kjenner til 330 dager før prinsippet.

9. PVflyer

PVflyer Medlem

Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    33
    Neste års CT-tur går til Yellowstone for å hilse på bjørnene som bor der. Har booket KRS-JAC 9./10. juni med layover i Chicago og hjemreise 18./19. juni. Når jeg bruker CheckMyTrip dukker det opp en liten Tallinn-hack i bestillingen:

Tallinhack.png

Er det noen som aner hva denne pussigheten er? Antyder ikonet butlerservice? ;)

10. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Ser jeg har fått samme på min booking etter at jeg endret ett segment forrige uke, bare hos meg så står denne datert med datoen jeg gjorde endringen.

Litt irriterende for nå står turen som "Ongoing" selv om første leg er først 25. Mars 2018.. :)

Screenshot from 2017-11-26 18-50-22.png

11. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,812
    Bonuspoeng:
    183
    Anbefalar deg å sjekke med reiseforsikringa di om dei dekker vulkanutbrudd/askeskyer. Eg gjekk på ein smell rundt dette på Bali for tre år sia. Gjensidige Reise Best dekte ikkje vulkanutbrot. Den gongen måtte eg fint finne meg i å dekke nye flybillettar sjølv. Kameraten eg reiste med fekk derimot dekka alt med IF si studentforsikring.

12. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fulgte slavisk med hver dag, og i år kom det aldri noe etter 24. juni 2018 - før biz billettene dukket opp igjen fra og med 15. august 2018. Det gjenstår å se om det kommer noe 90 dager før i sommerperioden, det er lov å håpe!

13. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Både jeg og @Fredrik81 har booket LAX I vinterferien på 90 dager nå i alle fall. :)

Fredrik81, vegasbaby and Xflipper like this.
  14. Robamu

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Blir nok en telefon til Amex i dag.. ingen fly på avgang eller landing. De flyene som var på tur inn til DPS nå på morgenen fly alle sammen snudd! Det blir en sånn dag i dag....

15. Robamu

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Status:
    Alle fly kansellert fra DPS i dag. Møtte opp på flyplassen 4 timer før avgangen kl 13. Singapore airlines holdt da på å sette opp stand for å hjelpe sine kunder. Jeg ble rask plassert i en priority kø da det kom frem at jeg var SA gold.
    Iløpet av 5 minutter fikk vi hjelp, fikk beskjed at flyplassen var stengt minst 24 timer, altså frem til tirsdags morgen. Vi fikk da tildelt 1 natts overnatting på en 5 stjerners resort i Kuta, like ved flyplassen. Dette fikk ikke de som sto i den ordinære køen.
    Hvis vi kommer oss avgårde i morgen tidlig, så vi rekke flighten vår SIN-TPE med en all 15:45
    Hvis ikke så må vi ordne oss hjem på en annen måte, har tenkt å høre med Tallinn om ruten vår kan skyves et døgn eller to, vet at dette kan la seg gjøre med Diamant status. Men skal også høre med Amex reiseforsikring hva de kan hjelpe til med. Uansett så blir vi her på Bali enn så lenge. Resorten vi ble sendt til er forøvrig helt strålende!!! Ble plassert i en ventelounge og vi blir vartet opp som konger. Deilig å se at star allianse gold lønner seg når det skjærer seg på reisen.
    To be continued.
    image.jpg
    Adm må gjerne flytte denne til egen tråd.

Travellingalf, DanH, RoadKing and 2 others like this.
  16. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,735
    Bonuspoeng:
    293
    Det slo meg når jeg leser om greia di, at her hadde jeg ville prøvd meg på å kontakte Amex concierge service istedenfor Amex generelt. Om ikke dette er et tilfelle hvor en slik service er det rette, så vet ikke jeg. Bare kontaktet dem, presentert problemet og bedt dem finne en løsning og ringe tilbake når de har noen alternativer, fortrinnsvis kostnadsfritt.

Chrisbgg and DanH like this.
  17. oaiquach

oaiquach Medlem

Likes mottatt:
    822
    Bonuspoeng:
    83
    Om noen uker reiser jeg på min første CT tur. For noen uker siden var jeg innom Check-MyTrip og ser at det er lagt til en "ekstra" rute på vei hjem. Den opprinnelige ruten er SGN-BKK-MUC-OSL. Denne står som Confirmed. Nå har det som sagt sneket seg inn BKK-FRA-OSL i tillegg. BKK-FRA står som Unknown, mens FRA-OSL står som Waitlisted. Noen som vet årsaken til at Thai tilsynelatende prøver å endre returen? Hjem via FRA er et dårlig alternativ. Mindre ventetid i BKK, nesten 5 timer ventetid i FRA og kommer hjem senere til OSL.

18. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Med 174 sider i tråden orker jeg ikke engang å begynne å leite! Kan man bruke CT (Premium) hvis man booker med poeng + cash eller gjelder det kun for reine poeng bookinger? Kan man eventuelt benytte MC Premium rabatt ved booking for poeng + cash?

19. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Kun ren poengbooking..

C

20. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576