Beklager, disse spørsmålene har sikkert blitt stilt før i tråden her, men jeg klarte ikke å gå gjennom 173 sider på jakt etter svar.
Jeg har SAS EB Platinum, og har fått brev i posten i sommer en gang om at jeg har fått innvilget CT. Jeg var inne på sas sine nettsider i dag for å sette meg inn i tilgjengelighet og priser for å forberede neste års ferie, og kom i den sammenheng borti to "problem" eller usikkerhetsmomenter som jeg gjerne skulle ha fått klarhet i.
For det første får jeg ikke opp business på noen av søkene mine. Jeg ønsker jo naturligvis å reise minst på business class hvis jeg først skal svi av CT. Jeg har forsøkt å søke på 3-4 ulike long haul-ruter på mange ulike datoer, og jeg får kun opp kolonne for Go og Plus. Der hvor Plus er utsolgt står det "unavailable", men kolonnen for business er helt fraværende. Er dette fordi jeg bor i provinsen og må ha en connecting flight til en hub som er opad begrenset til plus? Eller er det noe triks for å løse dette?
Det andre gjelder selve aktiveringen av CT. Her forstår jeg at jeg må inn og trykke på knappen hvor man velger hvilket tilbud/kampanje man skal påføre kjøpet. Her får jeg opp to valg per nå. Det ene er den pågående rabattkampanjen som finnes nå, med 30% rabatt på bonusbilletter. Det andre er "American express 50% rabatt - Kun for våre american express-kunder", og en knapp under hvor det står bestill. Noe med ordlyden her får meg nesten til å oppfatte dette som en reklame for amex-kortene, med en oppfordring til å bestille kortet, ikke som at dette er et tilbud jeg har aktivt. Jeg vet ikke, er det slik det skal se ut etter at man har opptjent CT?
Håper noen kan hjelpe meg å forstå dette litt bedre.
Vis alt...