Hei alle sammen. Har lest på dette forumet i flere år og har lært utrolig mye. Takker så meget til alle som har bidratt. En liten gladnyhet, ringte Tallin angående noen EB poeng som ikke var tilbakeført og den hyggelige damen kunne også informere meg om at forandringer på CT billett nå var gratis for Diamant.
Har CT opptjent i 2016 og 2017. Har forstått det slik at den fra 2016 (som utløper 31.12.17) kan brukes til en reise i 2018 såfremt reisen bestilles før nyttår - stemmer det? Vil i tilfelle den eldste CT'en automatisk benyttes eller må man gjøre noe for å forsikre seg om det...?
Den eldste benyttes ja, og du kan bestille før nyttår men ikke gjøre noen som helst endringer på reisen etter at CT har utløpt.
Hei, Har en Companion ticket fra 2016 som ennå ikke er bestilt. Noen forslag til reisemål? Har 150 000 poeng, reiser alene, og kunne tenke meg en first class experience. Gjerne østover.
Lest om folk her inne som har opplevd at den nyeste har blitt benyttet, så ville ikke stolt på at den eldste blir brukt først.. Personlig har jeg sørget for å gjøre en "dummy"-booking hos SAS med den eldste CT'en før den nye ble opparbeidet, for å være sikker på at de ikke mikses. Når jeg da skal bruke den eldste, så booker jeg bare et par økonomibilletter med SAS langt frem i tid på den nyeste, avbestiller de billettene som er knyttet mot den eldste osv.. Er begge "frie" så må man ringe inn og påpeke tydelig hvilken som skal brukes antar jeg..
Inspirasjon og maaaange forslag til akkurat det du spør om f eks. her: https://insideflyer.no/forums/threads/f-ruter-som-kan-bookes-med-eurobonus.6578/ https://insideflyer.no/forums/threads/bonushjelp.28/ https://insideflyer.no/forums/forums/bonushjelp.19/ Hvis du trenger mer inspirasjon eller hjelp, bruk "Bonushjelp-tråden" og kom med spesifikke dager/perioder, hvor lenge, hva du ønsker (storby, strandliv, osv.) osv...
Jeg prøver lykken her: Har en CT bestilt Osl-sin t/r Har bestilt en billett sin-dps t/r utenom. Sitter på bali nå og har retur til sin i morgen. Ser nå på alle medier at det er nytt vulkanutbrudd på øya, men det går en del fly herfra nå, er ingen aske sør på øya. Min retur fra sin-osl går på tirsdag, altså jeg har et døgn i Singapore. Hva gjør jeg om jeg ikke kommer meg tidsnok til Singapore pga askeskyen? Hvis asken blåses sørover vil mest sannsynlig flyplassen her på øya stenge. Noen som har vært i lignende situasjoner? Reisen til dps er forøvrig bestilt gjennom Singapore sine nettsider.
Reiseforsikringen din dekker nok innhenting av ny rute (billett) siden det er et døgn mellom de separate bookingene. Men ville forsøkt å få Singapore til å fikse opp siden du antagelig har Singapore Airlines på første leg av CT-retur eller?
Ville hørt med tallin når kanselering fra DPS er et faktum. Er du EBD er vel sjansene større for at de avviker de rimelig strenge reglene på ikke endring etter utreise. Men er du uheldig kan du miste hele hjemreise. det som er farlig med og bestille separate billetter. Du har kanskje en reiseforsikring som dekker feks inntil 20K per pax i innhenting av reiserute? Får neppe noe C eler F for det. men du kommer deg hjem ' Kjedelig situasjon,håper det løser seg
nei reiser med Eva ut fra Singapore, en mulighet hadde jo vært å komme seg avgårde allerede i kveld. Men hvis reiseforsikringen dekker opp for meg uansett så bør vel være greit. Reisen er betalt med amex og regner med det er dem jeg skal kontakte da?
De dekker nok ikke mer en 20K som bare holder til en øko billett. Det er Dnb som drifter Amex sin forsikring
Satt akkurat og leste om denne vulkanen nå og tenkte på om det fantes noen IF´ere der nå. Personlig ville jeg nok ha forsøkt å komme meg til Singapore så fort som mulig. Lykke til og hold oss oppdatert!
Takk for det flyet vårt går kl 13 lokal tid, (kl 06 norsk tid) og håper alt går som planlagt. Kommer til å bli en del surking fra denne brukeren om flyplassen stenger...
Beklager, disse spørsmålene har sikkert blitt stilt før i tråden her, men jeg klarte ikke å gå gjennom 173 sider på jakt etter svar. Jeg har SAS EB Platinum, og har fått brev i posten i sommer en gang om at jeg har fått innvilget CT. Jeg var inne på sas sine nettsider i dag for å sette meg inn i tilgjengelighet og priser for å forberede neste års ferie, og kom i den sammenheng borti to "problem" eller usikkerhetsmomenter som jeg gjerne skulle ha fått klarhet i. For det første får jeg ikke opp business på noen av søkene mine. Jeg ønsker jo naturligvis å reise minst på business class hvis jeg først skal svi av CT. Jeg har forsøkt å søke på 3-4 ulike long haul-ruter på mange ulike datoer, og jeg får kun opp kolonne for Go og Plus. Der hvor Plus er utsolgt står det "unavailable", men kolonnen for business er helt fraværende. Er dette fordi jeg bor i provinsen og må ha en connecting flight til en hub som er opad begrenset til plus? Eller er det noe triks for å løse dette? Det andre gjelder selve aktiveringen av CT. Her forstår jeg at jeg må inn og trykke på knappen hvor man velger hvilket tilbud/kampanje man skal påføre kjøpet. Her får jeg opp to valg per nå. Det ene er den pågående rabattkampanjen som finnes nå, med 30% rabatt på bonusbilletter. Det andre er "American express 50% rabatt - Kun for våre american express-kunder", og en knapp under hvor det står bestill. Noe med ordlyden her får meg nesten til å oppfatte dette som en reklame for amex-kortene, med en oppfordring til å bestille kortet, ikke som at dette er et tilbud jeg har aktivt. Jeg vet ikke, er det slik det skal se ut etter at man har opptjent CT? Håper noen kan hjelpe meg å forstå dette litt bedre.