Hei godtfolk! Vi tenker å bruke årets CT på en tur Oslo-Taipei en gang i februar-april 2018. Det ser ut til å være ganske mange muligheter for å få dette til. Hvilke selskaper, strekninger og lounger bør prioriteres? Hva er å foretrekke av f.eks. Thai, Asiana og EVA i business class? Evt Lufthansa, Austrian? Takker for alle innspill!
Hvordan vil dere som har testet de ulike produktene rangere følgende alternative reiseruter? A) FRA - BKK - SYD med Thai F hele veien B) FRA - ICN med Asiana F, ICN - SYD med Asiana C (med forutsetning om at man klarer å sikre seg ett av setene i F-kabinen) C) MUC - ICN med LH F, ICN - SYD med Asiana C (med forutsetning om at man klarer å sikre seg ett av setene i F-kabinen) Og hvordan går man frem for å sikre seg sete i F-kabinen på Asiana-ruten?
Jeg har tenkt å prøve å booke en CT til LAX i C neste høst. Hvordan pleier dere å gjøre det med booking? Jeg skal være borte i ca 2 uker, og når det (forhåpentligvis) slippes billetter til returen er vel billettene til framreisen alt borte? Pleier dere å booke så fort det legges ut billetter for framreisen? Med retur samme dag og så endrer det siden. Eller booke bare en vei og så endre?
OSL-IST Turkish, ordentlig business intra-europa IST-SIN Singapore Airlines, eneste rute fra Europa med Singapore. SIN-TPE EVA Royal Lauriel Returen kan jo være samme, men TPE-VIE går også med EVA Royal Lauriel og Austrian til Norge er fint.
Hvor lang avstand kan det være på en open jaw? Jeg vurderer tur til Tokyo med retur fra f.eks. Singapore eller Beijing. Vil det være innafor? Og et tilleggsspørsmål til poengbruk dersom tur Tokyo og retur Singapore: ifølge poengoversikten til SAS koster Tokyo 100k poeng én vei for First, mens Singapore koster 70k. Vil jeg da kunne kombinere de to sonene og ende opp med å betale 170k poeng for to billetter ved bruk av CT?
Det virker ikke som om jawen kan være lengre enn det lengste strekket ditt. Regner med at du reiser fra Norge og da bør dette være innafor.
Jeg brukte den metoden til SFO og retur fra LAX i oktober. Første billett ble bestilt på sas.no. Det ble to endringer, jeg klarte ikke å gjøre noen av endringene på sas.no, så jeg ringte SAS i stedet. Den første endringen, hvor jeg endret fra EWR til LAX forklarte en norsktalende var gratis siden det var business. Den andre endringen, bare noen få dager senere retur fra LAX, gikk merkelig nok heller ikke på sas.no, men da ville hverken den svenske eller danske SAS-agenten la meg slippe unna uten gebyr. Mener å huske at det ble 300 kr/pers for endringen. Ikke nødvendig å bruke Tallin-telefonen til dette.
To spørsmål: Satser på CT til Australia neste år, det er kun mogleg med retur samme veg, dvs Asia, eller kan me ta around the world via Americas? Og har fått (eller iallefall låne...) ein CT og 180' poeng av min far, og sammen med min CT og poeng kan eg booke tur. Må eg sitte saman med min far for booke hans CT(for min bruk) eller held det at eg har passord etc frå han?
I utgangspunktet vil du nok få problemer med å booke via USA, men den siste tiden har litt av hvert vært mulig. Så det er absolutt lov å prøve seg. Men jeg ville i utgangpunktet regnet med å måtte reise via Asia.
Og skal du via Nord-Amerika, er det i utgangspunktet Air Canada og United som er alternativene. Hvis det er business dere skal reise, vil jeg nok tro opplevelsen blir hakket bedre med europeiske eller asiatiske flyselskaper. Det mest sannsynlige blir å reise via Singapore, Bangkok eller Seoul. Fra Seoul blir det til Sydney. Går dere via Singapore eller Bangkok, er det mye mer alternativer. Spesielt Thai har ruter til de fleste store byer i Australia. Problemet via Singapore er at det kan bli vanskelig å finne bonusbilletter til/fra Europa. Tror det da må bli via Istanbul.
Er det mogleg å ha ein intern flygning i Asia? Til dømes mellom PEK og Tokyo, eller er det maks ein stopp i Asia? Red: På veg til Australia
Maks en stopp i Asia normalt, men jeg fikk stopp både i Singapore og Seoul. Har vært andre som også har fått via både Japan og Kina. Har som oftest vært grunnet manglende alternativer.
Det her har sikkert blitt spurt om mange ganger før, men fant ikke noe nylig. Hva er erfaringene deres med destinasjoner som er lettest å få LH F på? Årets CT skal brukes for å få fløyet så mye F som mulig, og vil ha LH F ut fra FRA, ikke så nøye på hvor jeg havner.
Kina (eks. Hong Kong), Mexico, Boston, New York pleier å være ok. New York pga de har en del flighter dit fra både MUC og FRA.
Da er det endelig min tur til å prøve å finne den perfekte turen. Men må si jeg mister motet i forsøket. Har forsøkt å søke på United etter en spennende tur, men mine kunnskaper om hvordan man finner disse turene er begrensede, og her popper det ikke bare opp med ideer om hvordan man skal maksimere sine hardt oppsparte poeng. Har CT og rundt 220.000 EBP. Resultatet av et års hamstring. Har Amex Platinum. Så jeg frir til dere som er drevne her. Kan dere hjelpe en newbee til å finne en topp kjærstetur i vinterferien? Skjønner at det kanskje er et dårlig valg av tidspunkt, men det er da vi kan få fri. Men er nok mulighet til å reise et par dager før, eventuelt komme tilbake et par dager senere. Men ideelt er 17-25 februar. Er åpen for stort sett alle reisemål, bare det er varmt og godt. Og har selvfølgelig veldig, veldig lyst på first. Håper noen har tid til å hjelpe.