SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Lurer på :rolleyes: når man har en CT som går ut i desember, må man ha startet reisen før den går ut, eller gjennomført reisen før den går ut?

2. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,183
    Bonuspoeng:
    113
    99% sikker på at det er bestillings tidspunktet som gjelder, du kan da i teorien bestille en CT som går ut i dag 11 mnd fram i tid. Du får derimot ikke CT i retur men bare poeng ved avbestilling ;-)
    Ihvertfall slik jeg har forstått det.

Noen kan kanskje bekrefte?

3. Flyer91

Flyer91 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Du tar feil men etter det ble mulig å bestille på sas.no ser det ut som SAS IT kludrer til vilkårene til AMEX gitt. Så da er spørsmålet om SAS kan kansellere billetten i ettertid hvis man får til å bestille reise som er etter utløpsdato på CT.

Utreise og hjemreise må starte og slutte på samme flyplass og gjennomføres før utløpsdato
    på Companion Ticket.

4. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Dette var nytt for meg også. Jeg trodde at så lenge man bestilte reisen mens CT´en var gyldig så kunne man gjerne reise etter at den var utløpt. Men da vet jeg det.

5. Flyer91

Flyer91 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Så lenge man får bestilt selv om CT er utløpt på de datoene tror jeg nok det går bra så lenge billetten er bekreftet.. Men men er nok en mulighet for at det kan bli kansellert da..

6. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,183
    Bonuspoeng:
    113
  7. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
  8. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,183
    Bonuspoeng:
    113
    har bestilt en tur med fjordårets CT. Bestilte turen i juni, og usikker på om jeg opptjente årets CT rundt der. bare redd for at den nyeste ble brukt :eek:

9. Flyer91

Flyer91 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Det kan nok godt hende for er jo snakk om SAS IT. Hvis du ser posten min på forrige side så ser du at jeg har noe pågående ang. gyldighet med DNB. Ville tro at DNB er de i stole på.

10. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,183
    Bonuspoeng:
    113
    Kan du snakke med DNB ang ct og utløpsdato?
    er ikke de bare ut sender av amex?

11. Flyer91

Flyer91 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Er jo de som har ansvaret for de private amex kortene her i Norge og det er de som utsteder CT.

Xflipper liker dette
  12. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,183
    Bonuspoeng:
    113
    Men dette var derimot nytt for meg :
    " I tråd med generelle EuroBonus regler, kan kortholder velge å gi en EuroBonus reise til en annen person, og dermed også da gi Companion Ticket til en tredje person. Uavhengig om det er korthaver selv, eller en annen person som reiser, må begge reise på samme fly og samme klasse."

13. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror de ikke bryr seg om når CT går ut, men kun sjekke om du har gyldig CT... Jeg hadde også 2 CT på en gang en gang, booket først en tur, så da jeg skulle booke neste tur noen måneder etter, sa de jeg ikke hadde gyldig CT i systemet... men det ordna DnB/Amex opp ganske fort etter en telefon.

14. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,183
    Bonuspoeng:
    113
    Da trenger jeg kanskje ikke tenke noe på det :)

15. Flyer91

Flyer91 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Tror ikke du skal være for sikker på at de ikke bryr seg. Tilfellet er nok heller at systemet ikke fanger det opp, jeg er nok ganske sikker på at hvis de har muligheten til å spare penger helt lovlig så gjør de det.

Men i mitt tilfelle så er ikke problemet at jeg ikke får bestilt reiseen neste år for det gjør jeg (i allefall på sas.no) problemet heller er at jeg ikke hadde noen planer om å bruke den CT før godt ut i neste år nettopp av den grunn at jeg fikk høre fra mine venner i Estland at CT som gikk ut i år hadde fått gyldighet ut neste år.

16. Franco63

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Forstår det sånn på diskusjonen her at bestilt ct og startet reise før ct går ut , men da hjemreisen starter har gyldigheten på CT gått ut. Går det?

17. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skjønte det sånn at du må bestille før CT går ut, men reisen trenger ikke å være gjennomført innen CT går ut,

18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Ja det er også min oppfatning. Noe annet vil etter mitt syn være en seriøs degradering av CT.

19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    "8 Utreise og hjemreise må finne sted før utløpsdato på Companion Ticket."

Det er heeeeeeeeeeeeelt utrolig. Jeez f* Christ. Pardon my French. Det har da ikke alltid vært slik?

Baldrick liker dette
  20. Franco63

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43

Del denne siden