da betyr det at på veldig dumt hvis du skal ut og reise i desember og hjem i januar og CT har gått ut nyttår. CT har opptjeningsperiode pr kalenderår, så når du ikke får brukt den i opptjeningsåret og må bruke den neste år så kan du ikke være borte fra desember til januar
Uten å være skråsikker siden jeg ikke sitter med vilkårene fra alle årene her så tror jeg at det har vært sånn hele tiden for utreisen, men ikke returen. Fra en eldre pdf med vilkår:
Ikkje skråsikker sjølv, men har og vore inneforstått med at utløpsdatoen 31. Desember gjeld for gjennomføring av heimreise. Løysinga er "enkel", omsett for meir enn 100k i Januar og Februar slik at du har god tid på deg
Og her ser det vel ut som SAS og DNB kan kansellere reisen hvis CT ikke er gyldig på det tidspunktet reisen foretas. "Kortholder må fortsatt være kvalifisert for Companion Ticket på det tidspunkt reisen foretas. SAS og DNB som utsteder av SAS EuroBonus American Express Card forbeholder seg retten til å nekte å utstede eller akseptere Companion Ticket hvis Kortholder har brutt vilkårene for SAS EuroBonus American Express Card eller SAS EuroBonus medlemskapet." Forstår jeg det riktig her også at jeg ikke trenger å ha kortet på det tidspunktet reisen foretas? "Kortholder må ha et eksisterende/gyldig SAS EuroBonus American Express Card på det bestillingstidspunktet Companion Ticket blir benyttet" De kunne vel også ha oppdatert vilkårene sine nå " Bonusreise med Companion Ticket kan kun bestilles på telefon +4764816099 på hverdager mellom 9:00 – 17:00. Det er ikke mulig å bestille reise med bruk av Companion Ticket på Internett"
What @yukho said. Fekk min 2015-CT utlevert i Mars, og etter samtale med CT-telefonen kunne dei bekrefta at den er gyldig til og med 31. Desember 2016. Så CT er gyldig frå og med den månaden i det året du opptjente den + heile neste år.
Jeg misforstod, jeg trodde han mente at en som var bestilt og gikk ut i desember men hjemreisen var i januar ville berge med en ny. My bad.
Har endel poeng, samt en companion ticket liggende ubrukt I Mars skal fruen og barna over dammen til mexico City, mens jeg jobber her. Går det an å kjøpe companion ticket (poeng), for to av de, og evt kjøpe den siste billetten? Blir da med Lufthansa. Får ikke opp Mexico som alternativ på sas sine sider under når jeg velger poengbetaling. mvh P.
Det skal nok gå bra, men jeg tror ikke du får dem på samme PNR. Hvis du med Mars mener påsken, skal du vel ha flaks for å få poengtur iallefall.
Ja det mente jeg, men spørsmålet var om jeg kunne reise tilbake på den CT siden jeg hadde begynt reisen i desember og CT gikk ut 31 desember og hjemreise var 15 januar. De kan vel ikke være så firkanta?
Du får kontakte dem. I følge beskrivelsen som vi har diskutert her, så har du ikke anledning til det. På den annen side, hvis det var så, hvorfor lot de deg bestille det i utgangspunktet? Ring AmEx og hør. Fortell oss hva de sier.
Jeg ringte DNB, de sa det i utgangspunktet ikke var mulig å ha hjemreise etter 31.des om CT utløper 31.des. Men hva de fikk til i Estland kunne han ikke uttale seg om. Jeg ringte da Estland for å dobbelt sjekke ang min CT. Der fikk jeg bekreftet at den eldste CT som ble opptjent i 2014 ble brukt(Årets Thailand tur som strekker seg over nyttår) og min 2015 CT forsatt er aktiv(utløper 31 des 2016). Så er tydeligvis mulig selv om "vilkår" tilsier noe annet. Har jo årets CT så hvis det skulle bli et problem så order det seg nok
Interessant. Jeg har samme case. En CT som utløper 31/12 i år og en annen for neste år. Jeg er så dum at jeg tar sjangsen på at det dukker opp noe Luftwaffe F i romjula, hvis ikke forsvinner den CT'n.