Finnes kun for SAS Amex.. Ikke for Centurion Line. Det er andre fordeler med det kortet, men så kan man jo saktens diskutere om det er verdt de ekstra kronene i årsavgift...
Hei. Bare ett kjapt spørsmål. Hvor mange Eurobonus poeng kreves det for følgende reise med Thai: OSL-BKK i Business Class (tur/retur) OSL-FRA-BKK i First Class (tur/retur) Og er det noen som vet hva evt. avgifter kommer på? Takker og bukker for svar
190k for F og det er vist rundt 8 lapper i avgift. Noen andre kan kanskje komme med eksakt Fuel surcharge
140' og 190' poeng som andre har skrevet, men jeg ville forøvrig sjekket OSL-LHR-BKK som et godt alternativ i First Class. Ser du har satt opp via FRA, regner med det har med flytype/First Class å gjøre(?). Jeg kom nettopp via LHR med Thai i A380 nå i dag, og når jeg lette etter billetter var det overraskende mye F ledig på den strekningen (men det varierer jo naturligvis).
Takker så mye for svar vaast. London er også ett godt alternativ. Har du også opplysninger vedrørende skatter og avgifter for de ulike opsjonene? (Business og First)
Jeg har oppnådd 100 kr Amex platinum i dag! Når vil jeg motta ca. CT i posten?? Vil brevet sendes ut etter je g har betalt regninga for denne mnd.? Alså nærmere november?? Takk for svar!
Så snart tilbudet vises som en boks ved bestilling av bonusbilletter på sas.no kan du bestille star billetter også. Dette var tilgjengelig for meg uker før jeg fikk brever.
London har de dyreste skattene og avgiftene i Europa, kan være en fordel og fly via FRA eller CDG hvis du vil fly TG F da får du a380 i tillegg, MUC har også TG F men da av gammel type
Hei. Sjekket nå og vi betalte 4347,00 i Fuel Charge og 908,00 i skatt. Totalt 5255,00 per person - 10.510,00 totalt. Det er altså for Oslo - Frankfurt (Lufthansa Business) - Tokyo (Lufthansa F) og retur Tokyo - Bangkok (ANA Business) - London (Thai F) - Oslo (SAS Plus). Jeg kjenner ikke skattenivåene, så jeg kan ikke uttale meg, men som du ser av svaret mitt over så har vi betalt 908,00 per person i skatt for hele turen. Jeg vet ikke hvor mye vi ville spart ved å droppe London og heller fly via Tyskland på hjemreisen, men det kan umulig være så mye siden skattene totalt er 908,00. Og til London fikk vi ny A380 ;-)
Nei de utgjør ikke så mye når du har med YQ i tillegg men de ligger noe høyere enn alle andre flyplasser i Europa, du ser det godt på bonus billetter til London med sas contra andre destinasjoner
Kanskje et dumt spørsmål but enyway, la os si at jeg klarer og opptjene 100k 22 desember og opptjening er pr kalenderår. Men jeg får ikke min CT før februar, er den da bare gyldig til desember ? Da har jeg jo bare 10 måneder gyldighet fra jeg fikk den. Siden jeg passerte 100k i slutten av desember. ???
Dette er sakset direkte fra CT-brevet. Din er derfor gyldig til 31.12.2016 slik jeg leser det, og reisen må være foretatt innen da. "Companion ticket er gyldig ut året den er opptjent pluss 12 måneder. Reisen må foretas før gyldighetsperioden utløper. Skatter og avgifter kommer i tillegg for begge reisende."
Men da får jeg ikke 12 måneder da, siden det tar en tid før du får den. I mitt eksempel får man bare 10 måneder da?
CT er opptjent året hvor man har omsatt 100 000 nok. Man kan sikkert bruke tid og energi på å leite etter et smutthull eller noen ord man kan vri på, men er 99,99% sikker på at det er fullstendig bortakstet tid og at det er langt bedre å bruke samme tid og energi på å se etter LH F At det er en forsinkelse i utstedelsen av CT er selvfølgelig uheldig, men det er vel slik de er sikker på at man bade har omsatt og betalt sine 100k.