Ingen av de jeg har testet. En tror jeg tok Diners men ikke amex. Og det j@vla Trumfkortet er det ingen som kan lese av...
Går det an å bestille en ekstra, vanlig award billett på samme flight/klasse samtidig som man bestiller to personer med CT? Eller må man ringe 05400 for dette etterpå?
Tror det er to helt forskjellige steder, SAS Companion Ticket Service snakker utelukkende engelsk, men 05400 er norsk-/svensk-talende.
Ser det er en del dager med 2 stk Business seter på USA flygningene med SAS i Juli neste år - så jeg gutset til og booket 3 uker i USA i Juli neste år. Jeg har imidlertid tenkt til å legge på en United connection på dem for å ende i Florida - men finner ikke noe tilgjengelig nå som er fornuftige connections. Jeg har tenkt at det får fint å : 1. booke SAS flygningene (booket online - mye enklere enn å bokstavere norske navn for "damene" på Amex telefonen...huh). 2. avvente til det kommer noe ledig som passer med United connections og da ringe Amex telefonen og legge dette til boookingen. Spørsmålene er da: - Funker dette ? De kan enkelt utvide en booking jeg har gjordt online som companion ticket? - Vil det komme flere ledige award seter fra united til Juli neste år ....og når er det mest sannsynlig med god tilgjengelighet. (og for å gjøre de ekstra vanskelig så har jeg tenkt til å kjøpe en billett på samme ruten ved siden av når jeg har fått booket det andre - siden vi er 3 som reiser ......men det ser ut for meg som om Business Saver kan kjøpes til samme prisen omtrent helt frem til et par uker før avreise)
Kjeda meg litt på jobb i går, så lagde ein enkel oversikt for avgifter på utvalgte destinasjonar/ruter. Alt er Business Class heile vegen. Fuel Surcharges fjerna for SAS, United Airlines og Avianca. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1PYFnrrFn-QRsSIBgdiCwSoC_5Z4dz-B5cmzu45-FAn0/edit?usp=sharing
Eg har alltid vore inneforstått med at dei ikkje gjer det, for SAS award-bookings. Men det får eg no fortalt, ifølge eit anna forum, at kun gjeld innanriks. Er det nokon som har faktisk erfaring/informasjon om dette?
Det vil vi nok aldri vite, er vel ingen som er såpass utenfor at de booker united om de kan velge noe annet......
Hehe.....stakkars United. Det er jo mulig å overleve en atlanterhavscrossing med dem også da. Ble ombooket pga. Sen connection her forrige uke.....
Sikkert ikke alle som synes det er så ille... Min erfaring med United er begrenset til innenriks, hvor det var svært trangt, tvskjermer med reklame hvor man måtte betale for innholdet (til og med kartet med det lille flyet kostet penger!!) og skikkelig kjip lounge...
Er helt enig. Men det er nå det det blir når du skal connecte med Star .... Hjelper litt med eco pluss da. Helt umulig å få gratis uten United status men....brukte 150'dollar pr pers fra Chicago til Honolulu en gang..... Det var det verdt.
Spm: Når man skal ringe å bestille tur ang. CT, og skal ha med seg baby, må man ved bestilling oppgi pass-nummer? Må jeg skaffe et pass til baby før jeg ringer å bestiller tur? Noen som har svar på dette?