SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar:)

2. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Men du skal vel vente så lenge med å bruke CT du...? ;)

3. Franco63

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Nei men klarer ikke iår fikk mitt kort i sept. Så fra januar blir det full rulle:)

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Om du kommer til å omsette for 150k i neste år er det vel "så enkelt" som å booke en fullflex biz billet til sommeren og avbestille den i februar..
    Da får du CT i år, men kravet for neste år øker jo..

Jeg tenkte akkurat samme som deg og droppet og skaffe meg amex i fjor, etter å ha regnet over hadde jeg brukt 150k på Diners i perioden fra jeg bestemte meg det var for seint til årsslutt.. :D

Franco63 liker dette
  5. vaast

vaast Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Når du har omsatt for 100.000,- og fått fakturaen (hvor det står at du har omsatt for 100.000,-), send en e-post til AmEx å hør om de kan sende deg CT-en elektronisk. Kjenner en som fikk den ASAP på e-post :)

6. FlyingHigh

FlyingHigh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, skriver denne igjen jeg og dette er basert på tilbakemeldinger med kundeservice og det som står i betingelsene:

Companion Ticket genereres den 1. i påfølgende måned etter at omsetningskravet er oppnådd. Avklaring på om omsetningskravet er nådd skjer ved fakturaproduksjonen. Etter det vil Companion Ticket bli utsendt den 1. i påfølgende måned etter at Companion Ticket har blitt generert.

F.eks: har man forfall den 20. i hver måned blir fakturaen som regel produsert 15 dager tidligere, rundt den 5. Så hvis man oppnådde en omsetning på NOK 100 000 den 2. august (forfallsdato 20.august, fakturaproduksjon 5.august) så vil Companion Ticket genereres 1.september og sendes ut/aktiveres 1.oktober.

Men har man oppnådd en omsetning på NOK 100 000 først den 10. august så vil Companion Ticket først genereres 1.oktober og sendes ut/aktiveres 1.november siden den første fakturaproduksjonen med omsetning på over NOK 100 000 skjer først 5.september med forfall 20.september.

Så selv om det bare skiller 8 dager i de to eksemplene på når man oppnådde NOK 100 000 i omsetning så vil det skille én måned på når man kan bruke Companion Ticketen, henholdsvis 1.oktober og 1.november.

view, Franco63 and Are like this.
  7. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    316
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som vet om man kan avbestille CT-billetten online på SAS.no? Ser at jeg må ringe for å endre - men vil billetten/rabatten gå tilbake til min SAS-konto hvis jeg avbestiller?

8. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg avbestilte en CT-billett forrige uke, og CT'en var klar til bruk igjen på sas.no umiddelbart.

agrims liker dette
  9. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    316
    Bonuspoeng:
    63
    Ok, takk!!

10. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Kan bekrefte samme erfaring! :)

11. agrims

agrims Mr. Emirates

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg og avbestillte min CT på mandag, men kan ikke finne noe på min profil hos sas.no?? :S

12. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har og gjort såpass store endringer i CT at de måtte avbestilles først, CT kan gjenbrukes umiddelbart, men poengene derimot tok nesten en dag før de kom på plass igjen...

13. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg får vel presisere at min erfaring gjelder booking av CT med SAS på sas.no. I det tilfellet fikk jeg iallfall poeng og CT tilgjengelig igjen umiddelbart. :)

14. agrims

agrims Mr. Emirates

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg kan ikke se å ha min tilgjengelig.. men men

15. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,013
    Bonuspoeng:
    183
    Leste et sted her på forumet at noen handlet på en matvarebutikk, dro trumf visa først og betalte med amex. Da får man jo 13 kr pr 100-lapp på trumf + 20 poeng pr 100 lapp på Amex.

Hvordan fikk denne personen det til? Det går ikke å dra trumf visa først uten å faktisk måtte betale med det (?).

16. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,183
    Bonuspoeng:
    113
    Skal ikke si det helt sikkert, men rimelig sikker på at de har dratt trumfkortet sitt, så deretter betalt med amex. Skal ikke si dette 100%
    drar du trumf kortet(ikke trumf visa) får 13.98 per 100, så deretter 20 per 100 med amex :)

Robamu liker dette
  17. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Du drar vanlig Trumf kort ja, betaler med amex, dette kan du gjøre på bensinstasjoner også, Shell feks.

18. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,183
    Bonuspoeng:
    113
    Om dagen har Shell 1kr per liter i trumf bonus for de med Shell MC. vært og notere seg.
    Tror det er inntil 200L for gamle kunder og 500L for nye. ikke 100% sikker på tallene. Dette hører vel hjemme under trumf tråden, men men

19. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor finner du Shellstasjon som tar amex? :)

20. Franco63

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Aremark :):p?

Del denne siden