Okei, hvis dette stemmer så er jo det helt supert!!! Tusen takk for svar @view ! Skal dobbelsjekke med SAS i morgen, så er jeg sikker
Ikke helt, men baby må ha eget pass. Vi oppga ikke passnummer i bestillingen vår, men det var på betalt billett til Italia. Noe for SAS-chat? Hvis jeg skal gjette er svaret nei, du trenger ikke oppgi passnummer, men skal du til USA tipper jeg svaret er ja
Jeg vil tippe ja. Ikke at jeg måtte gi fra meg passnr til baby ved reise til utland, men det er alltid smart å ha pass på sitt eget barn/baby
Jeg skal ordne pass, @anders82 @Erot , men om jeg trengte passnummer når jeg skal ringe å besitlle tur med CT
Jeg har sendt mail til amex og ringt dem, ikke fått noe svar på mail å på tlf kunne dem fortelle meg at det ikke lot seg gjøre å sende på mail.-... Hvilken mail adr. send din venn til???
Fikk booket en tur til Osaka I går: Oslo - København SAS PLUS 737-800 København - Frankfurt Lufthansa Business A319 Frankfurt - Osaka Lufthansa Business 747-400 Osaka - Istanbul Turkish Business A330 Istanbul - Stockholm Turkish Business A321 Stockholm - Oslo SAS Plus 737-600 140 000 poeng, 4500kr i skatter pr person. Ulike fly på hvert leg.
Har en fin tur til Asia med Business hele veien booket. Hjemreisen går via CPH og der var det kun Go ledig til Oslo når vi booket. Jeg sjekket nå og ser følgende på sas.no ....så jeg ringer for å oppgradere siste delen til I class.....tror dere det går ? ....neida - i bookingssystemet til Amex companion ticket er det kun 17.00 avgangen som har business tilgjengelighet. Hvordan kan det være sånn forskjell på tilgjengelighet på SAS.no og på Amex Award ? (også er det jo litt fantastisk at det på en fredag er 17.00 avgangen som har tilgjengelighet ....sannsynligvis en av de mest bookede avgangene ....) (ellers spiller det vel egentlig ikke noen rolle om man sitter i Plus eller go på CPH-OSL....servicen er jo lik uansett)
Har SAS for vane å øke tilgjengeligheten for bonusbilletter tett på avgang? Har en flight booket over dammen 25.okt som jeg gjerne skulle ha flyttet til 24.okt for å få mer ut av helgen, men den har vært "rød" ganske lenge..
Noen som har håndfast info om hvordan open jaw fungerer med CT? Er det i prinsippet mulig å fly til Japan og videre fra USA eksempelvis? USA er en rimeligere sone, så kjøper jeg kun en billet mellom Japan og USA og vips
Et spørgsmål: Jeg har fået Amex plat. i September 2015, så er min optjenings periode i September 2015 til september 2016? Jeg ser i vilkårerne Generelle vilkår Q: Hvordan får man en CT? A: Du må inneha et SAS American Express Card som du benytter for mer enn 100.000,- på ett kalenderår (1. jan - 31. des) Holder de fast på de datoene, nogen der har erfaring med dette?! Min problem det er at jeg har omsat for 65.000nkr men jeg når ikke 100.000 til 31.desember
Det går på året ja. Det finnes jo alternativer for å booke refunderbare billetter og avbestille de i februar eksempelvis, men det er ikke nødvendigvis å anbefale....
https://www.americanexpress.no/fileshare/filarkivroot/AmEx/sas/Companion ticket/0090_AMSE_CompanionTicket_vilkaar_0815_LR.pdf Dette motseier jo det eg og andre har opplevd (med at det faktisk er mogled å booka open-jaw, innanfor samme sone), så eg er litt usikker på om dei har endra ordlyden i siste revisjon. EDIT: For å svara på mitt eget spørsmål, så ser eg dette er endra i siste revisjon. Forrige revisjon https://americanexpress.no/fileshar...anion ticket/0115_CompanionTicket_vilkaar.pdf seier ingen ting om avreise/heimreise. Så det kan sjå ut som at, diverre, open-jaw moglegheiten er stengt.
Dette vil jo øke kravet hannes for neste år. Og ikke være helt å anbefale. Hva med å finne ut om det er noen bekjente som skal kjøpe seg nye hvitevarer, pc eller lignende. Dra kortet for dem og få igjen av dem. Fremdeles ikke ja. Utenfor boka. Men her vil det ikke være å kjøpe noe som man vet at mam skal avbestille og ikke ha. Og Amex vil få gebyrene sine. Som da er dem som dekker CT din
18 Utreise og hjemreise må starte og slutte på samme flyplass og gjennomføres før utløpsdato på Companion Ticket. Mulig jeg tolker dette feil, men betyr ikke dette at du må avslutte der du starta. At du må avslutte på BGO vis du starta på BGO? Les. Utreise må starte på samme flyplass som hjemreise avsluttes???
Dette vil øke kravet for påfølgende år og samtidig kreve litt likviditet. Jeg anbefaler ikke dette, men sier at det nok vil fungre