Jeg har prøvd å bestille en reise med utreise som ankommer Orlando og hjemreise fra Tampa. IKKE LOV !! sier de på Companion Ticket service. Har prøvd to ganger med to forskjellige (ikke bare er de i samme land - men i samme stat også faktisk)
Jeg bestilte open jaw med ankomst LA og hjemreise SFO. Ingen problem. Det står ingen sted at open jaw ikke er tillatt, jeg hadde spurt etter supervisor.
Lett en del rundt på forumet her, men fant ikke noe svar noe sted så tar sjansen. Hvis jeg avbestiller en CT før 24 timer før avreise, får jeg da igjen CT + alle bonuspoengene + pengene for avgifter?
Takker for svar! Noen her på forumet som har hatt suksess med å bestille open jaw til/fra to forskjellige land i Sør Amerika?
Reiser til San Fransisco neste år på CT og prøvde å booke SFO – Toronto – New York (neste dag) – København-Oslo hjem igjen. Damen på CT-linjen fortalte meg at systemet ikke klarte å prise dette og at det ikke var lov til å reise ut av USA den ene dagen (til Toronto Canada) for så å reise tilbake igjen til USA (New York) dagen etter for å fly videre. Er det noen som vet om dette stemmer..?
Fanden meg skjedd igjen! Opparbeidet meg tidlig en CT i år som er gyldig ut 2016, men CT-telefonen ser den ikke, sendte mail til Amex, de sier jeg har en, sendte meg til og med kopi av brevet. Nå driver Amex og undersøker... min teori er at før jeg dro på min CT-tur med kona i oktober (som var opparbeidet i 2014), så endret jeg så pass mye på turen, at de kansellerte og bestillte på nytt flere ganger, at de der har brukt opp CT-kvoten min.
rookie spørsmål her; har I høst anskaffet meg amex premium og kommer til å opparbeide min første CT muligens I år. (blir veeeeeldig dyr julegave på kona om det skal gå ) : om ikke, så blir det garantert neste år. I den anledning en del ting jeg ikke finner svar på; når jeg skal booke dette lurer jeg på om turen er gratis for begge, eller halv pris? betaler man evt i poeng, eller hvordan funker dette? opptjener man poeng eller legs på denne turen? ser enkelte har opptil 8 legs. why, hvis ikke?? jeg har ikke gullkort og tilgang til lounger og div som mange her inne, og er i utgangspunktet kun klar for å reise til en plass med hvit strand, blått hav og sol. dermed trenger jeg ikke flybytte mest mulig. men igjen ønsker jeg så klart mer utbytte enn en T/R Fuerteventura tips til dette mottas med stor takk. håper noen kan se seg tid til å hjelpe en nykomling som har blitt hekta på poengjakt.
Når du bruker en CT så vil du få to billetter for prisen av en, eventuelt en billett til halv pris. Og ja, du betaler med oppsparte Eurobonus-poeng. Du opptjener ikke poeng eller legs på bonusreiser, inkludert CT. Unntaket er reiser bestilt som Beste Tilgjengelighet med poeng/cash, men da kan du ikke bruke CT. At enkelte kjører på med flest mulig legs likevel er nok mer ett uttrykk for utstrakt Bonusfeber og ett ønske om å få mest mulig for p(o)engene Ønsker du best mulig utbytte av en CT og poengene dine så er det Business eller First på langdistanse som gjelder, men da er du selvfølgelig avhengig av å ha en del poeng tilgjengelig.
Du får 50% rabatt med SAS på bonusbilletter. Dvs 2 for 1 eller halv pris til deg. Du opptjener ikke poeng på bonusreiser Det lønner seg dårlig å bruke poeng på reise i go. Søk etter business til USA eller Asia. USA t/r for to med CT i business er 110000 poeng. Da får du lounge, fasttrack og det som hører til
Ingen vits med legs når du ikke tjener noe på de... pga. du har Amex Premium så er også utvalget av reiser begrenset til SAS og Widerøe.
Mange legs kan være interessant hvis du skal til "sære" steder, eller bor på "sære" steder, dvs alt annet enn OSL som utgangspunkt. Faller du inn i en av de kategoriene så må man fort opp i 3-4 legs hver vei for å komme til/fra der man skal. Eksempelvis SVG-OSL-FRA-EZE = 3 legs. Skal man da videre til Patagonia eller noe sært så er man oppe i 4 legs .
Og ikke minst om man vil teste flere selskap i first eller business, nye lounger eller nye flytyper når man først er langt vekke. Vi flyidioter synes jo gjerne det er greit med omveier. Noen ønsker å legge opp rute så man kun flyr en type fly en gang. Min sommerferie neste år er bygget opp rundt ønske om å fly EVA business
Bestilte tur til til singapore med CT, syns jeg fant på sas siden sider at det skulle tilsi 110 000 poeng i biz, men jeg ble trukket 140?