SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. TJT

TJT Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Hei,

Har CT ut 2018, men vurderer å satse på MC Premium i 2018. Hvis jeg avbestiller AmEx Plat nå, mister jeg CTen? Og når må jeg betale ny årsavgift for AmEx Plat?

2. TJT

TJT Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Ett annet spørsmål: Jeg fikk CT-brevet i oktober, men ser ikke noen CT-knapp når jeg søker bonusreise på SAS sine sider. Må jeg ringe Tallinn om dette?

3. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Reglene sier du må ha et gyldig AmEx Platinum kort når CT reise gjennomføres. Det betyr at du mister din mulighet til gjennomføring av CT-reise i 2018 hvis du sier opp kortet nå.

TJT liker dette
  4. graphite

graphite Medlem

Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Joda, LH500. Men de flyr 747-400 uten F nå i vinter fram til mars, mener jeg.

5. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Du må først logge inn på sas sine sider og deretter søke etter reise betalt med poeng (velg POENG (best pris)). Du skal da få opp ett vindu som ligner på dette;

Skjermbilde 2017-12-17 kl. 13.12.27.png

Under "RABATTER TILGJENGELIG" trykker du så på "Vid (!) tilbud!" og du skal da få opp ett nytt vindu;

Skjermbilde 2017-12-17 kl. 13.12.48.png

Viss du bare har Amex CT så vil du da bare få opp det som ett alternativ.

Fungerer ikke dette hos deg så må du nok ta en telefon ja.

TJT and Stuttfeiten like this.
  6. Chornelius

Chornelius Medlem

Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Fy søren, Alf ... 462 282 poeng?

Xflipper and RoadKing like this.
  7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Samme tenkte jeg.. Stakkars fyr.. Ikke 500k engang...

8. ingereux

ingereux EBG

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei dere, tenkte å bestille en business CT t/r osl - zanzibar (znz) i Juli. Får opp noen alternativer på united.com, men er det slik at jeg kan bestille separate legs? Isåfall har noen ruteanbefalinger nedover?

Takker for innspill

9. Jon

Jon Nytt Medlem

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Er lite tips til ZNZ: Jeg fant flere ledige seter ved å søke på ana sine sider, enn på united. Endte opp med mellomlanding på ADD med ethiopian. Veldig fornøyd med selskapet, blant annet splitter nytt a350 på add-znz

Travellingalf liker dette
  10. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, jeg sliter. Dessverre så ser det ut som at jeg fint kommer til å passere 500 000 før jeg klarer å bruke ett eneste poeng. Muligens ett luksusproblem, men jeg frykter en devaluering i en ikke altfor fjern fremtid... Skjerpings må til!

Are and Insomnia4u like this.
  11. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Hei og velkommen til InsideFlyer! :)

Mulig jeg misforstår spørsmålet ditt, men viss du skal bruke en CT så kan du ikke bestille separate legs (altså med lengre stopp enn 24 timer). Men du kan reise til ett sted og returnere fra ett annet om du vil, men da må du bestille tilknytningsreisen utenom.

12. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Livet er hardt..
    Har selv "blåst" en haug med poeng på longhaul til våren for å være sikker.
    At man får en liten ferie er jo en hyggelig bonus..

13. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke bare hardt, men knallhardt. Men ja, det må bli noen bookinger snart ellers er jeg redd dette kan gå ille.

14. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Selv just blåst av 400k på 4 C billetter og 2 F takket være supre rabatter fra SAS og MC samt amex. Men hadde ikke vært stressa for devaluering(har selv 300 nå)
    En devaluering kommer kanskje, men tror ikke det blir være en at de differensierte billetter. slik at Asia kanskje stiger til 120 feks. Det tåler vi ;)
    100 tusen poeng og 500 kr i avgifter er nesten for bra for 11 timer i c tur retur :eek:

Edit: vi kan jo drømme om at det er c billetter som stiger i poeng pris og go holdes lik. Og at vi da med nivå 4 på MC premium fortsatt får biz til 60k :rolleyes:

Last edited: 18. des 2017
    nissen, Chrisbgg, DanH and 1 other person like this.
  15. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    951
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Første spørsmål på forumet, håper noen kan hjelpe meg :)

Hadde en halvtime til overs før toget på Gardermoen i våres. Før jeg visste ordet av det hadde jeg signa opp for SAS Amex Premium

Har nådd 100k grensa og opptjent CT. Har dog bare 26k+ poeng, trenger 30k for å bestille min og kona sine billetter til familieferien.

Mangler altså 4k poeng.
    Får ikke kjøpt poeng på denne siden: points.flysas.com/ siden Eurobonus-kontoen min er under 12 mnd gammel.
    Prøvde å få en kamerat til å overføre poeng til meg. Han kunne ikke overføre til noen med en EB-konto som var "ferskere" enn 12 mnd.

Når jeg signa opp for dette kortet fikk jeg nytt EB-nummer. Hadde 2 gamle EB-kontoer. Selv om jeg på ingen måte har vært aktiv i EB før, har jeg medlemshistorikk flere år tilbake. Ringte SAS som merga de 2 andre EB-kontoene og overførte de lusne 1000 poenga jeg hadde på en av de gamle EB-kontoene til min nye, tilknytta AMEX`en.

Ringte SAS og forklarte alt dette. Satt da en svenske i andre enden av telefonrøret som var svært lite medhjelpelig. Han forsto meg svært godt, og skjønte at dette var kjipt, men var pent nødt til å vente til jeg hadde opptjent de siste 4k poenga så jeg kunne bestille billettene mine.

Har han rett, eller bør jeg prøve å kontakte noen andre angående dette?

16. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,386
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen til forumet!

Litt usikker på hva du mener svensken skulle gjort, men her kan du for eksempel
    - ta deg en flytur
    - skaffe deg noen trumfkroner (konverteres mot eurobonuspoeng)
    - Vise til din gamle konto via kundeservice, og kjøpe ekstrapoeng på denne? (Prøv en ny medarbeider hvis det var dette du forsøkte)

17. rookietrader

Likes mottatt:
    951
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for det :)

Er jo i og for seg en gammel Eurobonus-kunde, så syns det var litt rart den regelen skulle gjelde meg, selv om Eurobonus-kontoen som er AKTIV er under 12 måneder.

Får uansett ikke overført eventuelle bonuspoeng til min "aktive " EB-konto, siden den er under 12 måneder.

Så blir nok nødt å skaffe de ekstra 4k poengene før jeg bestiller billetter.

18. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis det haster med å få bestilt billettene på CT så skaff deg litt trumfkroner gjennom nettverket ditt. Noen du kjenner sitter på nok Trumf og du kan betale dem for å overføre 4k poeng.

19. rookietrader

Likes mottatt:
    951
    Bonuspoeng:
    93
    Haha, morsomt at du skulle skrive akkurat dette. For jeg fant akkurat ut at dette var en måte å gjøre det på :) Takk uansett :) Må bare finne noen som har Trumfpoeng nå da...

20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,872
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal ikke være noe forskjell på NH1, 9 og 11? IAD/JFK/ORD-NRT?

Uansett, i dag var det ikke mulig å booke RTW-billett..

Last edited: 19. des 2017

Del denne siden