SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Ok? Sa de nei til deg?
    Ble jo booket her om dagen..

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,872
    Bonuspoeng:
    293
    Møtte en veldig trivelig svenske som var med på å booke IAD-NRT, men Asia via USA var ikke most reasonable route.

3. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Bare å ringe på nytt :)
    Husk å notere ned navn på de du prater med om det ikke går som du vil.

4. vaast

vaast Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Hei!

Noen med ekspertkompetanse og ledig tid som vil foreslå en CT-tur fra Oslo til Tokyo med utreise en gang etter 15. mars og opphold i 7-8 dager?

Tok samme turen i fjor i Lufthansa First så det er ikke alfa omega, selv om det hadde vært utrolig hyggelig igjen.

5. maarstad

maarstad Medlem

Likes mottatt:
    246
    Bonuspoeng:
    43
    Et raskt søk gir i hvert fall dette.
    Litt lang layover i FRA og Y fra NRT til BKK på hjemreisen, men det kan man jobbe med. Her får du prøvd både Asiana og Thai i F. Tilgjengelig for 2 personer.

Screen Shot 2017-12-20 at 15.35.49.png Screen Shot 2017-12-20 at 15.35.54.png

Last edited: 20. des 2017
    Insomnia4u, Xflipper and Upsaker like this.
  6. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    951
    Bonuspoeng:
    93
    Vi er 2 voksne, 1 barn på 6 år og 1 spedbarn som skal på ferie

Tenker bruke CT`en på oss voksne. Problemet er da at man ikke kan bestille egne billetter til kun barn, må være minimum 1 voksen per bestilling.

Kan dette løses på en annen måte enn å bruke CT`en på 1 voksen + 6-åring, og betale cash for den andre voksne + spedbarn?

7. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg antar da at det ikke er nok ledige bonusbilletter til alle? Jeg har brukt CT på en bestilling ned 2 voksen og et barn, hvor jeg fikk 50% på de to voksne. Måtte innom en supervisor, men virket ikke som er stor sak.

8. ingereux

ingereux EBG

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for det! Med separate legs mener jeg å finne separate legs igjennom feks united (uten >24 timer stop) for så å få tallin til å snekre det sammen. Mener det var noen som nevnte tidligere at dette kunne gi flere alternativer enn å søke kun avreisested og destinasjon.

9. ingereux

ingereux EBG

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for svar! Har sett litt på ANA men foreløpig ikke blitt helt klok på det, får bruke litt tid på ANA tool senere, takk for tipset!

10. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det er helt riktig. Bruk ANA/United eller andre til å finne en passende reiserute, gjerne leg for leg, med ledige seter før du ringer Tallin.

ingereux liker dette
  11. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Snakket med CT telefonen nå for bestilling av tur, og når jeg skulle gi navnet på samboeren min så sa han at han kun trengte første fornavn og etternavn som stod i passet. Hun har 2 etternavn , eller 2 fornavn blir det vel som det står i passet. fornavn, etternavnet til moren og etternavnet til faren.

Han ville absolutt bare ha fornavn og etternavn og ikke da etternavnet til moren.

Er dette riktig? Selvom det står i passet ex: "Lise Halvorsen Olsen", så ble det bare "Lise Olsen"

På forhånd takk for hjelp

12. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Det vil nok gå greit, MEN du vil ikke få sjekket inn online for henne siden den er linket opp til en pass-database hvor navnet står ulikt eller mangler.

Hadde akkurat en tur med min datter, hun har to etternavn, hvorav det ene er oppført som mellomnavn. Da skal fornavn og mellomnavn oppgis som ett, og etternavn som ett.

Jeg hadde selvsagt glemt dette fra forrige first-tur hvor hun var med, og på KRS krisemaksimerte de og ble helt hysterisk, ville helst kansellere billettene men ringte til OSL for å få "godkjennelse". Forrige gang nektet de oss å sjekke inn lengre enn til OSL og sa at billettene nok ble kansellert.

Etter å ha dratt opp bagasjen (for 2 år siden) snakket vi med SK-kundeservice før neste leg. De lo godt og lurte på hvilke amatører som jobbet i Kristiansand. Han kunne fortelle at han hadde to fornavn og etternavn, og det som regel ble rot når han hadde billetter. Helt vanlig greie, og enkelt å fikse.

ALLE andre steder i verden ble ikke dette nevnt med ETT ord. Jeg har ikke mye godt å si om KRS-innsjekk. Hører med til historien at jeg ble kjeftet på som ikke hadde gjort riktig. Kjempebra Diamantservice...

DanH, Xflipper and animals like this.
  13. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar. Blir jo litt stressa. Bør jeg gjøre noe med dette? Jeg sa flere ganger at hun hadde 2 fornavn i passet, men han ville bare ha første fornavn og etternavn.

14. Muts

Muts Nytt Medlem

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg glemmer hele tiden og legge inn mitt mellomnavn, selvom det står i passet. Aldri hatt noen problemet med det, selv online innsjekk til USA har gått fint. Så dette er ikke noe og stresse med

animals liker dette
  15. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville ringt inn og bedt om å få dette korrekt.

Jeg hadde kødd med noe lignende dette på min tur til AKL for en mnd siden. (Mors etternavn var satt opp som Etternavn i booking, men stod som Given Name i passet)

Det gikk helt fint med SQ, men hos Air New Zealand, så bø det på problemer i innsjekk, og det måtte overkjøres av supervisor...

Så det går sikkert greit, men kan være greit å få det helt rett.. Noen flyselskaper og Land er strengere enn andre på slikt..

Hun i innsjekk sa attpåtil at det har hendt ar bookinger blir kansellert på slike feil, om de føler seg usikker på om det er rett..

C

animals liker dette
  16. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Enda en god grunn til kun å ha ETT fornavn og ETT etternavn. For mange går det jo sport i å ha en million for- og etternavn om dagen...
    (håper ingen ble støtt av dette... :p)

17. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,196
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har totalt 5 navn, med ø i ett av dem. Det er mye rot på tur!

18. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har 10 bokstaver toatlt. Ingen sær-nordiske bokstaver.
    Helt strålende :)

Samme gjelder mine barn.. Internasjonale og korte navn er bra... :)
    (Forøvrig ille nok at fornavnet mitt er et normalt engelsk ord, mye artig uttale der fra amerikanere) :D

Travellingalf liker dette
  19. kepiblanc

kepiblanc Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er evneveik med søkene her, og 182 sider er jeg for lat til å lese gjennom for dette:
    -Har noen hørt med DNB/AmEx/SAS om bakgrunnen for kun én CT pr år, uavhengig X * 100 000 omsetning på kortet?

De skjønner vel også at det ikke frister å ha omsetning over 100k hos dem da, så en god tanke bak det, må de vel ha?

20. PVflyer

PVflyer Medlem

Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    33
    Krysser fingrene for at de siste syv bokstavene ikke er Odd Hole...

Del denne siden