https://insideflyer.no/forums/threads/ct-gyldig-ut-2017-og-235000-eb-poeng-vurderes-solgt.9456/ https://insideflyer.no/forums/threads/star-alliance-ct-med-240-000-poeng-vurderes-avhendet.7183/
Tror jeg må vurdere dette. Jeg har dratt inn ca 200 000 poeng siden primo mai, så ikke utenkelig jeg burde bytte over til SAS MC Premium. Mer for poengene i bruk, kanskje. For øvrig, går opptjeningen på kortet der på SAS-perioden, eller på kalenderåret man får kortet? Klarer jeg å jukse meg til å være på 200k poeng limiten allerede når jeg får kortet?
Opptjeningen for Flypremium går løpende hele året. Dersom du tjener deg opp til over 200k poeng, har du status i 12 måneder fremover. Oppdateres hver måned. Såvidt jeg har fått med meg, så teller poengene du allerede har tjent de siste 12 måneder når du får kortet. Det var sånn for meg, i alle fall.
Jeg sa opp Shell MC da jeg fikk SAS MC Premium. (Og så fikk jeg meg Shell MC på nytt for å bruke på Payr, da SAS MC har grense på 4000kr per 96 timer på Vipps, Payr og andre sånne tjenester)
ORD-NRT med ANA F og nyttår i Tokyo eller ORD-TPE-DPS med EVA C og nyttår på Bali? Jeg liker strand..
Ooh.. dilemmas! ANA F er jo tydeligvis noe man bør få med seg, men Bali hørtes veldig fristende ut! Si fra hva du velger, så tar jeg det andre alternativet..
EVA til DPS.. Sippe kald pils på stranden i Kuta? eller fryse i 1c som føles som -3 i Shinjuku..? Tror faktisk valget, selv for en flynerd bør være enkelt C
Har ikke vært på Bali, men -3 i Shinjuku høres ikke så galt ut. ANA F og Tokyo er topp. Kald øl gir også varme
Takk for "hjelpen". Neida, det er virkelig ikke lett, men enn så lenge heller jeg mot sol og varme. Hvor lite moro er det på en LH F-flight som tar av 23:40 og lander 05:15?
Det er jo det store dilemmaet, skal man han være våken for å få med seg mest mulig av hva F kan tilby, eller sove fordi det gjør man godt i F. Jeg har ikke fløyet med LH F, og ville nok gått for en dagflight første gang. Men du har kanskje testet LH F før?
Nei, men jeg klarer nok ikke å finne en dagflight hjem fra Asia på så kort varsel. Hvis det i hele tatt finnes.
Jeg prøver å søke opp award seats til Lufthansa i F på expertflyer.com. Men når jeg gjør søket på fra-gru (eksempelvis), så får jeg ikke opp noe. Hvordan kan jeg da i det hele tatt opprette varsel når det blir åpnet award seats?
Du må trykke på "Create new flight alert" i menyen i venstrekolonnen. Fyll inn flighten du ønsker varsler for, og sett inn bookingklasse O for LH F.
Jeg hadde ANA F til Tokyo for å feire nyttår for 2 år siden. Veldig hyggelig tur, men Japanerne stenger veldig mye rundt nyttår, det er familietid for de. Det var 0 fyrverkeri, men vi fikk være med på en veldig kul tur til et tempel midt i Tokyo for å sikre oss god karma for det nye året. Anbefales!