Nå spør jeg bare, siden jeg er ny i «CT-gamet», og jeg ikke gidder å lete: Gjelder opptjeningsperioden et kalenderår, eller kan man omsette for 100K i løpet av 12 måneder?
Jepp. Samme som Lufthansa regional. United Express funker vel også. Edelweis og en drøss med Miles&More partnere funker ikke... Ikke meninga det skal være lett
Nå er det jo snart nyttår igjen og jeg skulle gjerne handlet litt på slutten av året, men fått omsetningen på 2018. På fakturaene mine fra årsskiftet 16/17 så ser det ut som 29-31.12 har havnet i januar med rentedato 16.02?
Puh, trodde jeg hadde gått i vannet i dag da jeg skulle slepe hele familien inn på FCT etter ankomst FRA med F (på meg) og det viste seg at jeg hadde gjort newbie-tabbe og ikke sjekket at flyet videre fra FRA var på LH-metall. Viste seg å være codeshare hos SK. FCT gikk ikke (pga. biltransporten), men vi ble henvist til folketom FCL som fungerte utmerket. Trodde man måtte ha LH/LX/OS-metall videre-- men det holder tydeligvis med codeshare.
Annuntio vobis gaudeum magnum. Habemus iter! Da har jeg hatt min samtale med Tallinn, og regner med at de syntes jeg var en (altfor) grei kunde. Først en digert hat tip til Are, som pekte i retning av Palau ( da det viste seg at Rarotonga var tilnærmet utilgjengelig -med mindre en vil kjøpe billetten ut selv). Endte opp med turen BGO-OSL-IST-ICN-ROR-ICN-CDG-OSL-BGO i biz. SAS, Turkish og Asiana. 140' poeng og snaue 6 laken i avgifter. Tidlig oktober 2018. Den hyggelige flickan jeg snakket med var veldig bekymret fordi det ble economy BGO-OSL. Min bedre halvdel som var bystander kvitterte med at det bekymret henne der hvor ryggen har skiftet navn. Skal sjekke litt hva slags materiell som benyttes når jeg får inn bookingkoden i Checkmytrip.
Det blir nokså "short and sweet" dessverre, -avreise 6., og retur 12.10. Jeg selv har stort manøvreringsrom pga. rikelig avspasering, men min bedre halvdel er bundet av høstferien. Dermed røk en mulig retur den 15. Det blir derfor kun 4 fulle dager på øygruppa. Skal sy sammen et forhåpentligvis brukbart program etter hvert. Tror i den forbindelse at jeg ikke skal være "desperat" for å lage "det optimale" programmet. Ferie skal være ferie, tross alt
Ohoi, kjære eksperter! Forum- og CT-førstereiser ber med dette ydmykt om hjelp. Har funnet massevis av gode tips her inne, men spesielt én ting er fremdeles uklart for meg: Kan man bestille CT-billett USA-England-USA? Ser det står at man ikke lenger trenger utreise fra Skandinavia flere steder her inne, men det er ikke oppdatert i reglene. Jeg har nylig relokalisert til Portland, Oregon for en stund, og ønsker å bruke min opptjente CT for 2017 på tur til England/Norge for meg og min mann. Bruker CT inn og ut til London, og egen SAS tur/retur Norge derfra igjen. Har 200.000 poeng og platinum, og ønsker selvsagt best mulig bookingklasse og selskap for p(o)enga. Er litt fleksibel på avreise- og returdato (par dager fra og til), så langt har jeg funnet disse ypperlige alternativene datomessig: 21. jan PDX-YVR (x) Lite bombardier på en time, ikke så farlig med klasse her. YVR-FRA 747-400 Business (I) FRA-LHR A420-200 Business (l) 5. februar LHR-MUC A321 Business (l) MUC-DEN Business (l) DEN-PDX Economy (x) Så da, kjære guruer, er videre spørsmålene mine som følger: Finnes det noen andre smarte ruter og selskaper jeg bør sjekke her? Har kun sjekket via United. Vil forøvrig mye heller fly LH enn United business. Og videre: på disse vil jeg anta at jeg muligens kan kunne endre til klasse F, dersom noe åpner seg opp? Takker så enormt masse på forhånd for all hjelp! Vennlig hilsen Anita
Har en CT opptjent i 2016, som da skal være gyldig ut 2017 - er det slik at jeg kan bruke denne helt frem til 15.1.2018 (og da med reiseperiode i hele 2018, riktignok uten mulighet for endringer)? Står dette i tilfelle noe sted? Eneste jeg finner på AmEx-sidene er følgende: "Companion Ticket er gyldig det året du opptjener den + ett kalenderår."
Sikkert diskutert før - men er det en grunn til at man ikke kan booke SAS Business via SAS sine sider på poeng? Får kun opp SAS Go og Plus uansett destinasjon/averise.
Fordi det er begrenset tilgjengelighet. Det er fullt mulig, men SAS har ikke mange langdistansefly og veldig mange Eurobonusmedlemmer.. Så man må være heldig med tidspunktet. Må i praksis booke 330 dager før, eller ca 3 mnd før. Ellers er alt borte..
Auch, takk for svar. Jeg får se etter billetter hos andre *A-selskaper. Det virker for meg som at SAS ikke frigjør Business-billetter på langdistanse til poeng men heller selger de via oppgradering på nett eller flyplass..
Du kan bruke denne siden til å søke opp ledige award billetter hos SAS https://travelhacks.azurewebsites.net/
Oj, skal si folk har booket mye SAS Business i jula. Sjekket travelhacken for noen dager siden, da var det flere hundre ledige seter på mange destinasjoner, nå har det blitt mye mindre igjen. Så tipset for neste år, ikke vent til julen med å booke.