SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Wild guess: Koster dem X ant. kroner pr. CT de sender ut, og vil ikke bruke mer penger på hver person med Amex pr. år?
    Du får jo også godt med poeng pr. 100-lapp også etter 100k :)

2. kepiblanc

kepiblanc Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Jovisst, men det er Viatrumf ifm reiser o.a. jeg virkelig drar ekstrapoeng på, og da kan det jo fort være andre kort med sine kickbacks som blir interessante.

3. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Absolutt, er jo ikke uenig. Men samtidig så er jeg jo glad for at alle på dette forumet ikke har mulighetene for å få tak i "uendelig" mange CT'er ila. et år - hadde jo blitt enda vanskeligere å finne bonusbilletter!;)

Xflipper liker dette
  4. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Svenskene har CT på 100’ og 250’ i omsetning..

Så helt på bærtur er ikke tanken.. og det er på omsetning Amex tjener penger på oss..
    Valutapåslag og renter hovedsaklig..

Men så er det nok slik at de aller fleste ikke tenker så mye over dette, og heller drar det samme kortet av vane hele veien..

Men om SEB sitt MC får stor oppslutning med sin «uendelig» discounted BIz for go pris så må jo amex steppe up..
    For mange er nok 2 turer i biz til US/Asia i året mer «spennende» enn 1 superdupercombo av diverse biz produkter, for å fly vekk hele ferien :)

Merker selv at jeg for 2018 har booket 2 turer med SAS i biz istedenfor CT i F, foreløbig...

C

Xflipper liker dette
  5. Ecco

Ecco Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei! Har en CT som jeg planlegger å bruke i forbindelse med sommerferien. Min første. Øverst på ønskelisten er MLE (fra TOS). Sliter med å finne ledige business billetter som passer inn, selv om jeg deler opp etappene. Er det gode muligheter for at det vil dukke opp ledige billetter i løpet av noen måneder, eller er det lurest å se seg om etter en annen destinasjon ??
    Noen råd?

6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,867
    Bonuspoeng:
    293
    Prøvde å booke ORD-TPE-DPS, DPS-BKK-HKG-FRA-OSL i dag, det var dårlig stemning i Tallinn. Selv med krangling var dette en jorda rundt reise.. Noen tips?

7. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Spørs om den munnen gaper over for mye. Kanskje kjevebegrensninger i Tallinsystemet? :D

8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,867
    Bonuspoeng:
    293
    Tydeligvis, men jeg skjønner ikke hvilke regler den bryter. Det er ikke rtw og det er most reasonable route fra usa til asia og fra asia til oslo

9. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig det er noen begrensninger i Open-Jaw bookinger også, siden du reiser fra USA til Europa via Asia, selv med en fiffig routing ;)

10. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    150+150k
    Så betaler de 4000 kr i året for kortet.
    Men så får de også 20k statuspoeng, så opplegget er helt anderledes enn her..

Problement er nok at din open-ended billett er for drøy.. Må jo være kortere mellom gapet enn den korteste IC reisen..

11. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    951
    Bonuspoeng:
    93
    Har 30k poeng og skal booke CT til Gran Canaria. Dessverre for min del har prisen på returdatoen gått opp fra 15k til 25k poeng i løpet av de siste par dagene :( Så nå trenger jeg 40k poeng for å reise de datoene vi hadde tenkt (Og har booka feriehus).

Retur dagen etterpå koster dog bare 15k. Hvis jeg booker turen nå, kan jeg da endre avreise tilbake til dagen før på et senere tidspunkt, HVIS prisen skulle endres tilbake igjen fra 25k til 15k poeng for den aktuelle returdatoen?

Andre tips? Bortsett fra å stikke på Spar og handle bleier for mange tusen kroner? :)

12. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Bit i det sure eple og book plus.. Nedtur å bruke CT på en så lang tur i eco.. og atpåtil en 737..

13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,867
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan være, men hun prøvde den ikke i systemet. Jeg prøver på nytt i morgen og håper jeg kommer til en svenske.

OSL-ORD er kortere enn ORD-TPE og HKG-FRA, så jeg ser ikke helt logikken?

14. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant..
    Push de så de legger det inn i systemet :)

Kan være du møtte på en av de uforutsigbare relger som er grunnlagt i kobling mellom stol og tastatur..

maarstad liker dette
  15. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,867
    Bonuspoeng:
    293
    Hun henvendte seg til supervisor to ganger, men jeg prøver igjen. Ellers får jeg fly tilbake til USA da...

16. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Eller ikke, for da vil det jo bli dritvanskelig å finne ledige billetter med SAS, og flere "tilbake" til Amex igjen? Uansett synes jeg det er kjempebra med litt konkurranse her, og at det ikke kun er Amex som kan gi bonuspoeng-rabatt!:D

Chrisbgg and RoadKing like this.
  17. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er no det rimelig greit med tilgjengelige billetter om man bruker Travelhacks siden, og ikke er veldig fastlåst på datoer...

Jeg har booket Tokyo i Februar og San Fran i April, 2 billetter til hver destinasjon, samt vi er 3 venner som har booket en tur til Washington i Februar, alt med SAS metall, alt i Business T/r...

C

18. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Eventuelt, om du har tjent 50k Eurobonuspoeng siste 12 måneder(På alt fra Flyvninger, Trumf, Kredittkort etc.)
    Så kan du bestille deg dette:
    https://saseurobonusmastercard.no/kortene/korttjeneste/fly-premium/

For 1500 kr, får du Plus(25K) til Go pris(15K)

I ditt tilfelle, om du har tjent 50K, ville dette være en gulldeal...

C

19. Scrooge

Scrooge Medlem

Likes mottatt:
    633
    Bonuspoeng:
    93
    Ifølge CT-telefonen skulle de ha åpent første og andre juledag 10-15! Ellers kunne man få hjelp til på 91505400 også. Kan vi tro at det er sant? Vet ikke om jeg tør beholde flighten jeg har nå med F ned og øko hjem i håp om at LH slipper en akseptabel retur i F. Jeg vil ikke gi slipp på F flighten ned enda, men vil ikke bli stuck med øko returen heller om jeg ikke kommer igjennom på CT-telefonen eller 05400...Noen med erfaring med bestilling/endring/avbooking på helligdager? Er man stuck om man ikke kommer gjennom på telefon? Er det realistisk at LH slipper bonusseter i julen? Den ene flighten jeg kunne tenke meg hjem om 13 dager har 8 av 8 F seter ledig! Wachen Sie bitte auf Lufthansa :confused:

20. stalek

stalek Medlem

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har en CT til overs som de ikke får brukt..?

Del denne siden