CT gyldig ut 2017 og 235000 EB poeng vurderes solgt.

Tråd i 'Reisedeals' startet av Mikromidas, 10. nov 2017.

  1. Mikromidas

    Mikromidas Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    CT gyldig ut 2017 og 235000 EB poeng vurderes solgt.
     
  2. Reisegal

    Reisegal Medlem

    Innlegg:
    115
    Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Byr 10 000 kr hvis CT gjelder for alle staralliance.
    Send meg PM
     
    Last edited: 10. nov 2017
  3. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,846
    Likes mottatt:
    7,974
    Bonuspoeng:
    183
    Er vel verdt mer enn skarve 10k...
     
    Geabs liker dette
  4. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Hvem som tar gebyrer er vel også vesentlig. Verdt mer enn 10K. Samtidig som det brenner litt fordi utløp er 2017. Dvs. Bookes det en dato i 2018 er den låst.
     
  5. Reisegal

    Reisegal Medlem

    Innlegg:
    115
    Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Tja.. mange diskusjoner rundt verdi på forumet her.
    For 2 stk kommer jo ca 7000 i avgifter i tillegg..
    Men jeg er i grunn enig med deg.
    Tror det beste for deg er å bruke de selv:)
    Om du ombestemmer deg så gi et hint.
    Lykke til.
     
    Last edited: 10. nov 2017
  6. Mikromidas

    Mikromidas Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Vil vurdere bud over 30k. Poengene er gyldig i et par år til, så har ikke behov for å gi de bort. CT gjelder for Star alliance.
     
  7. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Hva betyr dette med at den er låst? Jeg har en 2017-CT del og har forstått det som at den kan brukes til og med 15 januar 2018 eller noe. Men er det slik at hvis sen bookes for reise 1.-15. Januar så kan man ikke gjøre endringer på bookingen?
     
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Nesten. Du må booke og kan gjøre endringer inntil 15. januar 2018, men etter det kan du ikke gjøre endringer. Reisen du booker kan godt være f.eks. til sommeren.
     
  9. Reisegal

    Reisegal Medlem

    Innlegg:
    115
    Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Har aldri hørt eller sett de blitt solgt for de summene som du håper på...(uten avgifter)
     
    TommyL liker dette
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan være, men jeg er helt enig med @Mikromidas her. Om jeg skulle ha solgt en CT nå (med utløp i 2017) inkludert 190 000 EB-poeng (eller mer) så ville jeg ikke ha solgt det for under 25 - 30 000,-
     
    Guden and Reisegal like this.
  11. Reisegal

    Reisegal Medlem

    Innlegg:
    115
    Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Det er jeg forsåvidt enig i.. vil nok heller ikke solgt langt under denne prisen, men ville ikke betalt det heller:)=usolgt
    Nesten oppe i 40 000 med avgifter med ingen flex. Nærmer seg da first til kampanjepris kjøpt...
    Som jeg sa så er nok den beste løsningen å bruke de selv. Håper bare at CT benyttes. Får så vondt i hjertet av å høre om CT som utløper og ikke blir brukt....
     
    Last edited: 10. nov 2017
    lMartin liker dette
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Tja. Tror ikke det er mange muligheter for å reise i First (med Star Alliance) 8-9-10 segmenter med open jaw til +/- 40 000,- for to personer med forbehold om at du ikke trenger fleksibiliteten. Men ja, fleksibilteten mangler og du kan heller ikke regne med å reise i Lufthansa First viss du ikke hiver deg rundt og finner og booker noe med avreise snart.
    Men kanskje noen sitter med en plan, f.eks. etter å ha lest og blitt inspirert (altfor mye) her inne og tenker at det hadde vært artig med en tur i F så snart som mulig, eller har planer om en reise litt frem i tid og kan bruke tiden frem til nyttår til planlegging, booking etc.

    Poenget mitt er at CT´er og EB-poeng har forskjellig verdi fra person til person og det er egentlig bare snakk om hva det er er verdt for deg. Booker du en fet tur som du aldri glemmer med en CT og poeng du har kjøpt for 25 - 30 000,- så er jeg rimelig sikker på at det ikke blir den siste heller. For de fleste av oss er slike summer veldig mye penger, men når du vet at veldig mange bruker minst like mye på en tur til Syden i fellesferien og at en tur/retur i F til f.eks. Asia gjerne koster +/- 100 000,- så synes jeg fremdeles dette kan gi god mening.
     
  13. Reisegal

    Reisegal Medlem

    Innlegg:
    115
    Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Ser den.. men usikker på om markedet ser samme verdien.. blir den solgt til denne prisen har du rett:)
    Ønsker dere alle en riktig god helg. Kjekt å være en del av dette forumet.
     
    Chrisbgg liker dette
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Og det er vel akkurat det som er utfordringen; vi er få som kjenner den egentlige verdien av slike "tilbud" og deretter blir budene tilsvarende. Prøv å selg noe sånt på finn.no...
    Jeg ønsker vår venn @Mikromidas lykke til med salget og ønsker @Reisegal og alle andre her inne en strålende helg!
     
  15. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Det reelle problemet er at markedet for en reise med 8 legs i F er syltynt.

    Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg samler poeng av to grunner: Jeg ser på det som en utfordring ("meg mot systemet"), og jeg liker ideen om "gratis" flyreiser. Å skulle kjøpe poengene er hverken det ene eller det andre. Det sagt, jeg er heller ikke fremmed for gode kjøp.

    Så er det den reelle verdien av det som selges. Du kommer deg i teorien, med noen få unntak (?) hvorsomhelst i verden i F, med reisefølge. Det er selvsagt verdt mer enn 30.000. Men nå forutsettes det at noen har tid og anledning til å reise i løpet av årets resterende uker, eller miste mye flex.

    Så. Selger skal finne en kjøper som forstår verdien (les: Fire ekstra legs er en del av opplevelsen!), har muligheten til å reise på så kort varsel, og som har 30.000 (pluss avgifter, og ikke minst hotell et sted i verden) liggende.

    Ikke umulig, men snevert. Og så lurer jeg alltid litt på hva som ligger bak ønsket om å selge poeng. Men det er en annen prat.
     
    TommyL and Reisegal like this.
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,868
    Likes mottatt:
    57,443
    Bonuspoeng:
    293
    Dette vil jo alltid bli diskutert i dette forumet.
    Jeg for min del ville heller ha booket en reise til MIA eller LAX eller SFO i SAS biz med best availability, og fått ca 32000 eurobonus poeng mot neste års EBG i stedet. Synd å la en CT gå tapt, men poengene er mer verdt enn pengene jeg kan få for poeng og CT. For meg.
     
    Chrisbgg, Nanping and lMartin like this.
  17. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    I mine øyne så er det i hovedsak poengene som har verdi da CT er på god vei til å gå ut på dato, og da snakker vi ca 10øre poenget. Så for meg ville det vært 19 000kr for poeng, 3-4tusen for poengene og avgiften ca 7000kr for to.
    Hadde jeg vært i samme situasjon, så ville jeg sterkt ha vurdert en solo helgetur til "North/central Africa & Middle East" zonen med Lufthansa. Da får du mulighet til å benytte CT, du bruker kun 60 000poeng per pers.
    Du får med deg to leg med LH i first og to runder i FCT.
     
    TommyL, Baldrick, Insomnia4u and 2 others like this.
  18. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    For kjøper og selgers del kommer det jo også an på destinasjon..

    Mister selger 100k, 160k eller 190k poeng.. Må kjøper ut med 350.- eller 3000.- i avgifter...

    Jeg kjøpte tidligere i år og kan si at jeg ikke betalte i nærheten av 30k ihvertfall..
     
    TommyL, indahla and Reisegal like this.
  19. Mikromidas

    Mikromidas Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg skulle gjerne ha reist selv, men jeg kjenner ingen som kan være med, og å reise alene syns jeg er kjedelig. Dette blir ikke den første CT'en som går ut på dato for meg. Men jeg får se litt på hva som er mulig å få til, virker som det er mye å sette seg inn i.
     
  20. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Så en solotur vil du vurdere til 6000kr i poeng+CT+avgifter? Altså et bud på 10K+avgifter? Er vel en ok deal for begge det siden selger beholder mesteparten av poengene til neste års CT
     
    Edvard and Fredrik81 like this.

Del denne siden