Du får ikke endret noenting etter 15. Tallinn sa faktisk fredag 12. til meg siden de hadde stengt i helgen. Får ikke det til å henge helt på greip dog.
Hvis man har booket en CT, men i ettertid finner et alternativ til et helt annet reisemål på et helt annet tidspunkt: Ringer man da Tallinn og endrer eksisterende booking, eller kansellerer man først eksisterende booking og ringer deretter og oppretter så en ny? Eller er det 150 x 2 i gebyr åkkesom?
Hei, Jeg har forsøkt å komme gjennom på telefon både i går og i dag men får bare beskjed om at de er utilgjengelig. Det ringer nå, så det er jo positivt. Så det du sier er at jeg IKKE får endret billetten min etter CT utløp 15.01.? Det er ingen bonusbilletter til destinasjonene jeg vil til så jeg tenkte å booke midlertidig til en annen og deretter gjøre om, men da er jo det ikke mulig. Kan jeg gi bort CT? Har hatt tre som har gått i søpla før så det er jo bedre å gi de bort til noen som kan ha bruk for en.
Hei, I fjor endret jeg fra et flyselskap til et annet pga. økt tilgjenglighet, og da ringte jeg bare også oppdaterte de bookingen.
Nei du kan ikke gi bort, du kan bestille for en annen, men det er også med dine poeng. Så da må noen eventuelt kjøpe poengene dine eller overføre poeng til deg (som koster og krever tillit) eller evt overføre Trumf som noen har foreslått.
Aha, takk. Det er sikkert min kalender som ikke går opp med SAS sin, men det er håpløst når jeg i dag har fått den sjette CT'en jeg ikke kan bruke. Er det noe "regel" for når SAS publiserer egne bonusbilletter? F.eks. Oslo - Tokyo, neste "ledige" billett er SAS GO i juni, og da kun for 1 person. Dette til tross for at de har masse ledig på flyene fremover. Det virker for meg som de ikke ønsker passasjerer på bonusbilletter..
Du kan prøve å nytte den lenka her: https://travelhacks.azurewebsites.net/ Då får du ei grei oversikt over SAS sine bonusbillettar. Om du nyttar søkeverktøyet kan du finne eit par potensielle datoar i juni, men då ut i plus og retur i go. Business vil du sjå at det er dårleg med til NRT. Det var ein periode dei siste månadane at det har vore grei tilgjengelegheit til NRT, men dette ser ut til å ha minka.
Ved ren SAS booking kan dette endres selv på sas.no. Hvis det er snakk om *A ringer du inn og ber om endring. Min erfaring er at hvis du beholder minst ett leg og da endrer ett eller flere legs vil du bli belaster 150kr per pers. Dersom hele ruten endres blir det ingen endringsgebyr siden Talinn først reserverer ny rute->kansellerer opprinnelig booking->booker ny rute.
Hei! Har booket en CT OSL-NYC t/r i november 2018 i Plus. Noen som kjenner til muligheten for oppgradering med poeng til Business?
CT kan dessverre ikke oppgraderes for poeng. Kun billetter du har kjøpt cash kan oppgraderes med poeng
Nå er det jo endel endringer som f.eks Open Jaw osv som de ikke har oppdatert regelverket på. Havner nok i samme kategori
Også på sas.no sier tilgjengelige regler noe annet: Upgrades are not available for group or SAS staff bookings, or on award trips, charter flights or Travel Industry Discount Fares. https://www.sas.no/content/dam/sas/pdfs/fly-with-us/plusgrade-tc-sv.pdf
Ville heller fulgt med på denne siden: https://travelhacks.azurewebsites.net Og ringt inn og endret til BIZ om det skulle bli tilgjengelig.. Dumt å bruke CT på Plus, når forskjellen opp til Biz er så liten.. Mens kostnaden for å oppgradere, raskt kan bli ganske mange poeng.. Men følg med på den siden, kanskje det dukker opp biz dagen før booket avreise? C
HJELP..... Har lurt i ett par uker på hvorfor min (første) CT ikke vises når jeg var logget inn på SAS sine sider. Viser seg at jeg er veders største idiot og har greid å bruke den på en tur fra Oslo til Evenes i november. Da jeg booket turen stod det at jeg hadde en kampanje fra Amex til 50% rabatt. Dette var før jeg hadde fått brevet fra Amex i posten så fordtod ikke at dette var min CT. Har selvfølgelig ringt og damen jeg snakket med skulle prate med sjefen sin om det. Har noen gjort dette før, og har jeg noen sjanse å få en ny CT? Hadde ca. 200K i omsetning på kortet i 2017.
Huff, den var kjip. Skikkelig kjip. Har ikke egne erfaringer med akkurat dette, men håper det løser seg for deg selv om jeg dessverre tviler.