SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. larssas

    larssas Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    33
    SIN og ICN er i to forskjellige soner så du må nok velge en av de, enklest å gå for SIN kanskje da dette er samme sone som BKK.
     
  2. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikkje bestilt endå, men håper eg får til TK ned dagen før, og overnatting på flyplassen og få en guida tur på morningen. Er det håp om å få eige rom i loungen eller er det kun for cash billetter?
    Så det vil sei at eg ikkje kan fly via ICN heimatt? Og må då legge turen via BKK eller SIN heimatt?
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Der har blitt gitt signaler om at disse sonereglene ikke lenger håndheves, men det skal brukes "fornuftig rute" istedenfor..
    Dette er vel for å unngå Asia via USA type routinger :)
     
  4. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er status for tiden - går det an å få kontakt med Tallinn idag?
     
  5. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Siterer meg selv jeg, og spør videre: Ringte til SAS, snakket med hyggelig svenske som endret ene strekningen på min opprinnelige booking, fikk Amex-detaljene og sa han ringer tilbake senere idag eller senest imorgen tidlig fordi de må beregne skatter og avgifter. Stoler egentlig bare på Tallin med dette her, men etter jeg hadde ringt, finner jeg ikke billettene igjen på united.com... Hmm, kanskje SAS greide det? Noen som har erfaring rundt dette?
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp.
    De knotet noe grusomt og trakk meg 62500kr i fees per billett og de ringer ikke tilbake når de har beregnet avgifter.. Selv om jeg spurte om de kunne ringe tilbake når det var klart så kunne de ikke det.. ?
    Men det ble nå ryddet opp til slutt..
     
    vegasbaby liker dette
  7. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Spennende!:D
    Ser flighten er lagt til reisen på bookingen på SAS.no, i tillegg til opprinnelig flights. Håper den står ihvertfall!
     
  8. SAJblue

    SAJblue Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Det er mye mer enn en dråpe mer beinplass på rad 1 kontra resten av kabinen. Såpass mye mer at reisefølget mente det var i overkant langt frem til skjermen!
     
    n0gga liker dette
  9. n0gga

    n0gga Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Såpass!
    Høres ut som en grei deal. Tar gjerne den ekstra plassen mot at jeg må myse (de få gangene) når jeg skal se på skjermen.
     
  10. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Ser på United at ein kun kan booke to seter om gongen på Award med Thai. Eg skal prøve å få 4 med på same fly... Nokon som veit om det er maks 2 per booking, og at dei kan legge ut fleire seter automatisk, eller kan Tallin booke fleire?
     
  11. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Hei!

    Skal bestille bonus billett fra OSL til SIN, og lurte på om det er mulig å ha en dags layover i BKK? Har sjekket via United men finner kun par timers layover. Hvordan går jeg frem?
     
  12. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan ha maks 24 timer eller 23:59.
    Søk fram flyvningen til bkk og noter det ned og søk deretter etter neste flygning separat. United foreslår nok ikke så lang connetion. På tlf til Tallin sier du bare at du ønsker flyvning TGxx neste dag så ordner det seg veldig greit
     
    TJT liker dette
  13. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Nydelig, takk for bra tips flipper!
     
    Xflipper liker dette
  14. SAJblue

    SAJblue Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Bilde av benplass sete 1D:
    IMG_4557.JPG

    Bilde av benplass sete 2F:
    IMG_5070.JPG
     
    n0gga and Travellingalf like this.
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    24:00 funker :)
     
    Xflipper liker dette
  16. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Ser av vilkåra på CT:
    Vil det seie at eg må bestille utreise og heimreise samstundes, og ikkje kan endre dato på heimreise?

    Eg har funne ein kongeavgangs som er tilgjengeleg på utreise, men datoane for heimreise, 7 januar 2019 er ikkje lagt ut(Og uansett er det kun Air China som er tilgjengeleg frå Sydney per no, og det blir endra om mogleg)
     
  17. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan ikke endre hjemreise når utreise er påbegynnt. Men du kan endre hjemreise(og utreise) så mye du vil frem til dagen du drar..

    C
     
  18. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    280
    Likes mottatt:
    1,543
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg får heller ikke min CT opptjent i 2017 opp når jeg logger meg på sas.no. Er det noen som får opp denne ? Eller er det bare å smøre seg med tålmodighet ?
     
  19. n0gga

    n0gga Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Antageligvis et dumt spm, men here goes:
    Ser at SAS skriver på sine sider, samt at søknadsskjemaet for ESTA poengterer at det er ekstremt viktig at alle navn må stemme 100% med navnet i passet. Søknaden for ESTA sier faktisk ordrett at man skal identisk kopiere navnet man har i passet.
    Spørsmålet er: Skal jeg, som har et etternavn som inneholder "Å", bruke AA eller A? Kommer meg IKKE videre i prosessen ved å bruke riktig navn iht passet (altså med Å). Regner med at dette er flisespikkeri, men gitt at det er USA vi snakker om her, så tar jeg ingen sjanser :p
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville brukt det som står i den maskinlesbare delen av passet ditt. Der står det uten bruk av norske bokstaver. Nederst under bildet står det masse tegn og navnet ditt, fødselsdato osv. Det er dette de leser av i passkontrollen.
     
    n0gga liker dette

Del denne siden