De har en maskin som har beholdt sin opprinnelige innredning. Det er i utgangspunktet et reserve fly, men det flyr en del nå på vinteren da andre maskiner er på c-check. Det er flate seter men i en 2-2-2 konfigurasjon.
Sitter febrilsk å følger med på United.com på CT-tur til Vancouver (YVR) i slutten av juni sammen med kona. Har funnet en ok utreise (OSL-YVR søk på United.com): Men hjemreise sliter jeg med. Vi kan kun være i Canada 4-5 dager før vi må vende snuten hjemover igjen. Noen som har noen tips til hjemreise i biz? YVR-OSL søk på United.com:
Har du forsøkt å dele opp søket ditt? I stedet for å øke YVR - OSL så søker du f.eks. YVR - FRA, YVR - CPH, YVR - XXX? Du kan jo også forsøke å finne noe via andre byer i Nord-Amerika? F.eks. YVR - EWR.
Takker. Skal prøve å splitte søket. Det blir for mye fly. For min del er det ok, men kona hater transfer... 1-2 mellomlandinger er ok.
Hei. Snart vil jeg bestille min aller første CT-tur i F som vil finne sted i mars. Etter å ha lest litt har jeg skjønt at det likevel kan være lov å reise til Øst-Asia via Nord Amerika. Så jeg har satt opp en slik tur: OSL->FRA->LAX->ICN->TPE->NRT/HND/BKK->FRA/CDG/LHR->OSL. Det jeg lurer på er om dere erfarne pleier å oppgi en ønsket reiserute helt i begynnelsen av telefonsamtalen og håper på at konsulenten på andre siden av tråden klarer å sette sammen en tur? Eller har dere andre gode råd om hvordan jeg bør gå fram?
I Tallinn/Sverige pleier de å spørre hva sluttdestinasjon er. Etter det pleier jeg remse opp flightene jeg vil ha, men de er veldig flinke til å finne frem rutene også. Vil fortsatt anbefale at å vite hvilke alternativer du har på forhånd.
Ja. Den ruten jeg skisserte er plan A. Plan B er jo reise rett til Øst-Asia fra Europa. Jeg har også lært at å bruke united.com for å se om de viser ledig sete på de avgangene jeg kan tenke meg. Så jeg skal forsøke sette opp et par alternativer før jeg ringer. Mitt største ønske er å få reist med Lufthansa i F ut av FRA med over seks timers opphold i FRA. Ellers er jeg åpen for reiseruter.
Er følgende en gyldig routing? HND-BKK-TPE-CDG-ARL-OSL-KRS Kronglete rute, men målet er å fly C med EVA. Er også vanskelig å komme seg fra CDG-KRS på en fornuftig måte. Er jo også utfordrende at det er 6 legs. Blir totalt 10 legs, så skal vel litt til å få gjennom...
Fekk min fyrste CT i går, for etter hardt arbeid oktober-desember 2017 ende eg opp på 104'. Men den står at den er gyldig til 15 jan 2020. Spent på å sjå papirutgaven, men dette ser jo ut til å gje meg eit ekstra år. Kan eg tru at dette er sant?
Hm. Mulig den er registrert som opptjent i år? Da stemmer det med 2020. Det står forøvrig ikke noen gyldighetsdato på papirutgaven mener jeg.
Du vil få ett brev i posten noen uker etter at du har betalt fakturaen som gjør at du bikker 100 000,- Men det raskeste er nok å logge inn på sas.no, søke etter en vilkårlig poengreise og sjekke om du har en Amex-rabatt liggende (som @ValdresBjarne har gjort over her). Den vil nok være registrert der før du får brevet.
Så ikke ut som jeg hadde noe enda dessverre. Brukte kr 70.000 i går på kortet så da skal det kanskje litt til at det er oppdatert så fort. I så fall vil det stå i "betalingsvinduet" på SAS?
Min CT som eg opparbeida meg i desember 2017 vart fyrst aktiv i går. Eg har også brukt over 100' i januar(då eg gjekk rett på i SQ salet) blir fyrst tilgjengeleg i slutten av februar, dvs før 1. mars
Er det utelukket at Lufthansa slipper plasser i first før 14 dager før avreise? Har på flere destinasjoner nå det siste døgnet fått opp ledige plasser i first med lufthansa et par mnd frem i tid. Er dette bare en bug?