SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,730
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor til?

2. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    I går fant jeg ledige seter fra Hong Kong til frankfurt, og for en time siden fant jeg ledige seter fra Frankfurt til Singapore. Begge med Lufthansa, begge i first award. Og begge var for 2 pers.

3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,864
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg klarer ikke å finne noe awardspace på LH797 hos hverken ExpertFlyer eller United.com nå jeg.

4. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, nå er de borte. Se bolde fra i går.

Attached Files:

NoLimit and RoadKing like this.
  5. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det må ha vært en bug tror jeg...

6. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan tror dere sjansen er for at det slippes et par seter på strekningen Frankfurt til Singapore med Lufthansa i first? Avreise lørdag 31. mars kl 22 fra frankfurt. Ser nå at alle de 8 setene i first er ledige. Har hørt at denne strekningen er populær så lite awardseter ledige. Men mulig ikke like attraktivt å reise lørdag kveld?

7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,730
    Bonuspoeng:
    293
    Anser sjansen som tilnærmet 0.

8. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Enig. Jeg har fulgt med på hvor tilgjengelig det er i first fra Frankfurt via destinasjoner i Øst-Asia til Taipei. Jeg klarer stort sett å sy sammen turer via Haneda, Shanghai og Hong Kong, en sjelden gang via Bangkok, men meget sjelden via Singapore.

9. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    792
    Bonuspoeng:
    93
    Lurer på en ting:

For å nå omsetningskravet til Amex, er det da mulig for meg å overføre penger fra min PayPal-konto med bruk av amex til min samboers konto og at dette vil telle på omsetningen eller blir denne typen transaksjon eksludert av Amex? (Klar over gebyret på 3.4%, liten pris å betale hvis du ikke skulle greie målet).

10. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Eller du kan kjøpe gavekort på en Norgesgruppen butikk?

11. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    792
    Bonuspoeng:
    93
    Det går og ann, men si du mangler 20k og oppover.

12. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Sant nok, men eg synes det er litt kjipt å betale mange prosent for å få det til. Eg kjøpte gavekort til alle tilsette på Intersport for å komme over kravet i fjor!
    Men du har lang tid til å bruke for å komme over kravet i 2018, så planlegg det godt så kjem ein over.
    Når det gjeld paypal, så teller iallefall mine transaksjoner med, på vanleg kjøp, og eg meiner det er sagt at overføringstransaksjoner er med. Søk litt i forumet

13. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er jo i prinsippet i mot reglene for kortet.
    Jeg ville nok heller vurdret å booke refunderbart hotell eller tilsvarende lang tid fremover.
    Det er den greieste måten å gjøre det på uten at det går på bekostning av noe(n).

14. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Dette lukter det vel svidd av på lang avstand? Usikker på om det fanges opp, men ville ikke tatt den risikoen, for bryter vel en regel eller to...? Blir jo å sirkulere penger mellom to personer for å skape omsetning...
    Hva med å f eks. bestille refunderbart hotell for dit dere skal? Evt. hvis dere har planer til sommeren og har en del utgifter du kan betale for nå? CT skal jo være en bonus når man først har passert 100k og ikke 80k, men som nevnt over her er det vel bedre å bestille refunderbart hotellrom på et random, digert hotell laangt frem i tid...

15. heihallohade

heihallohade Nytt Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    1. Er det slik at hvis man ikke finner flighten på united.com så får man heller ikke booket den via telefon til Tallinn? Aktuell flight som jeg ikke finner er en SAS flight drevet av Citijet, er det problematisk?

2. Har man tilgang på FCT i FRA med innkommende reise i LH F?

3. Hva er korteste mulige transfertid som blir tillat? Jeg ser på en 45 minutters variant på Gardermoen, vil den gli gjennom nåløyet? Begge flyvninger med SAS.

4. Er det mulig å få Business eller First med United Airlines / Air Canada med Companion Ticket? Hvor lenge før avgang blir i tilfelle disse billetene sluppet? Både domestic og international er av interesse.

Last edited: 02. febr 2018
  16. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    1. Nei, ikke nødvendigvis. Jeg har selv opplevd at CT-telefonen har funnet muligheter som jeg ikke fant selv når jeg søkte med United og ANA.

2. Vet ikke, men dette kan nok andre her svare på.

3. Usikker. Du kan jo gjøre en forsøksbooking for å se om den går gjennom systemet.

4. Jada, det kan du. Vet ikke når disse blir sluppet, men tror ikke det er x antall dager/uker slik som det er med LH F.

heihallohade liker dette
  17. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,753
    Bonuspoeng:
    183
    Du skal kunne gå i fct/fcl ved innkommende lh-flight.
    United er på vei bort i fra first, men nye polaris-kabinen ser veldig bra ut.

heihallohade liker dette
  18. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,864
    Bonuspoeng:
    293
    Du kommer bare inn i FCT/FCL på vei hjem hvis du flyr Lufthansa videre til f.eks Norge.

heihallohade liker dette
  19. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
  20. ortega

ortega Medlem

Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    33
    Swiss og Austrian F er vel blokka for oss med Eurobonus?

Del denne siden