Ta kontakt med Sas på chat/tlf i normal kontortid så ordner de det med en gang. 1 mnd er for lang tid.
Valgets kval. Retur fra Singapore til Oslo i sommer, kan velge mellom et par forskjellige routinger: Alternativ 1: 0145-0745 SIN-IST 777-200 C Singapore Airlines 1140-1405 IST-BRU 321-200 C Turkish Airlines 1505-1710 BRU-OSL 319 C Brussels Airlines Pros: Enkel reise, lang dag i Singapore før avgang litt ut på natten, raskeste reisen, ikke flydd Turkish tidligere, ikke flydd Singapore tidligere Alternativ 2: 1755-2100 SIN-BOM 330-300 C Singapore Airlines 0055-0615 BOM-ZRH 330-300 C Swiss 0655-0910 ZRH-OSL ERJ145 C Swiss (Helvetica) Pros: Aldri vært innom India før (strek på kartet), aldri prøvd Swiss LH, tidligere hjemme, tidligere avreise (ikke så sent på natten). Alternativ 3: 1755-2100 SIN-BOM 787-800 C Air India 0055-0615 BOM-ZRH 330-300 C Swiss 0655-0910 ZRH-OSL ERJ145 C Swiss (Helvetica) Pros: Samme som over, men uten Singapore C, men nå med Air India C. Lite trolig jeg flyr Air India igjen med det første, så denne frister. Air India deler ut pysj og amentiy kit, noe Singapore ikke gjør. 787 frister også kontra 330 må jeg kunne si. Ellers har Air India 2-2-2 Business Class som er litt kjipt. Hva sier folket? Foreløpig prioritering er Alt 3, Alt 2 og Alt 1 til slutt.
Jeg hadde valgt alternativ 1, mest tid i SQ. Og i mine øyne teller ikke en mellomlanding som kryss på kartet hvis du ikke har vært nede i midtbyen, spist et helt måltid (ikke en sandwich), fått en drink og helst en overnatting...
@Darkcho, skjønner godt at du prioriterer alternativ 3 først. SQ får de fleste fløyet med før eller senere, sånn er det vel ikke helt med Air India. Men det forutsetter ( for min del) at det ikke er helt gale avreisetidspunkter og at du får opphold i de byene du ønsker deg av en lengde som er brukbar til noe. alternativ 3, 2 ,1 i prioritert rekkefølge.
Jeg sier at du neppe kommer til å prøve Air India igjen hvis du ikke må Det er sistevalget det området der for meg.... .
Har du prøvd Air India TomF66? Får opp ganske greie reviews fra pointsguy og onemileatatime som begge gir et godt totalinntrykk.
The Points guy hadde vel også reviews som var mindre positive for å si det slik om Air India. Jeg hadde hatt de sist på listen min og langt bak SQ, TG og Swiss i hvert fall i C. Så alternativ 1 er det beste etter min mening.
Den meget begrensede erfaringen jeg har med Air India (ICN-HKG i C) var at det var helt greit. Ikke noe å hoppe i taket for, men heller ikke noe å unngå for enhver pris. Setet er så bra som det er mulig å få det med 2-2-2 konfig (bortsett fra Apex Suite), mens maten var litt kjedeligere. Jeg sier kjør på! Litt på siden, men min bror fløy akkurat samme rute som meg, for en liten tid tilbake og sendte meg et bilde av maten. Sende han kjapt et bilde tilbake. Øverst er Januar 2018 og nederst er April 2016 (syns synd på de som pendler på den ruten der).
Er det noen som kan bekrefte at CT nå kan brukes etter utløp - så fremt den er booket før utløpsdato? Hadde tenkt å få med 4 pers på en tur neste vinter - med 2018 og 2019 CT da.....
Ser ut som denne fungerer! Jeg fikk velge seter i alle flyvingene mine med Thai, Swiss, Lufthansa og Asiana. Setevalgene mine dukket opp i CheckMyTrip nesten umiddelbart.
Hei, Litt usikker på hvor jeg skulle spørre så beklager hvis det er i feil tråd. Vet dere når AmEx fakturerer årsavgiften? Har nettopp unnagjort min første CT og pga mindre jobbreising tror jeg ikke at jeg får til 100K på kortet i år. Tenkte derfor å si opp og gå for Mastercard Premium istedenfor. Men hvis jeg allerede har betalt så kan jeg like godt vente litt.