SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Agentruletten slåt til igjen.. merkelig at det skal være så store forskjeller!! Glad på dine vegne :)

Gabface liker dette
  2. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Får man mulighet til å taste inn EB-nr når man ringer CT-telefonen? Det har jeg i så fall ikke fått med meg. Får valg mellom å ta opp samtale eller ikke, men på intet tidspunkt promptes inntasting av EB-nummer. Felles kø for alle, virker det som. 136 minutter estimert ventetid på meg.

Virker forøvrig som det bare er én agent på jobb, for køens hastighet synes å ha mistenkelig sammenheng med den tiden det tar for én agent å ekspedere en innringer (m.a.o. lang tid på noen og kort tid på andre).

3. Oslo1989

Oslo1989 Senior Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Ringte CT telefonen nå. EBB, 10 min kø, og hun ordnet hele reiseruten for meg. Noen kroner i rabatt på avgiftene på å ta en ekstra flight, og endre fra C til F.

Slapp ikke unna med å betale C for F som agenten i danmark la inn for meg, men virker nå som om alt er i orden! Effektivt i talinn!

DanH and Xflipper like this.
  4. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilket nummer ringte du? Jeg har stått 2 timer og 12 minutter i kø på 64816099.

Edit: Prøvde å ringe fra et annet nummer, og var da nr. 14 i køen. Får ingen mulighet til å taste EB-nummer, så hvorvidt man er EBB eller Pandion spiller jo ingen rolle her.

Last edited: 19. mars 2018
  5. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    353
    Bonuspoeng:
    63
    Det er nok noe i dette dessverre. Ser at flere melder om det samme på forumet til våre svenske venner! Endringene kom visstnok forrige uke og er ikke kommunisert ut til oss CT brukere ennå;)

6. Oslo1989

Oslo1989 Senior Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    +46 18 48 09 167

En del raskere de gangene jeg har ringt her. Tastet ingen EB nummer etc, bare ventet.

Scandipendler and animals like this.
  7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Er det forskjellige regler på de norske og de svenske nummer mon tro...

8. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan nok hende. Svenskene har lange tradisjoner for å være seg selv nærmest.

9. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk beskjed av Sverige at min brutale TPE-TYO-MUC-OSL var for lang. Har ikke snakket med Norge...

Har jo en billett jeg fikk reservert i går ettermiddag på hold. Lurer på hva som skjer der.. Den er innenfor regler i så henseende at den prises riktig i systemet, men er neppe Tallinn 2.0 ok..

10. Robamu

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Tror dessverre vi ser en trend med at reglene er strammet inn.. Men tydeligvis ikke alle i Tallin som er med på dette. Alle gangene jeg har forsøkt å endre, er de i utgangspunktet positive, men etter 1 min på hold så kommer de tilbake å sier "computer says no"

11. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Ok. Men jeg er vel da home safe..
    Computer så jo ja til min routing...

Har ikke hørt noe ennå.. må vel ringe i ettermiddag... Redd for at Kinaruren ryker om disse regler er strengt håndhevet...

12. Robamu

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Slik jeg ser det, så er jeg fint innenfor reglene som er gjeldene:
    8 legs
    1 stopp i transittsone

Så kan ikke helt se hvorfor jeg ikke kan fly cph-sin-icn-tyo-kix-bkk-muc
    Med sin og bkk som transitt

Hvilke routing fikk du gjennom, og var det hos sas i helgen du foreslo routingen?

13. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Det svenske CT-nummeret har EB-prioritet OG callback, mens det norske ikke har noen ting og i dag ga 2,5 timer venting før jeg ikke hadde tid mer. Hva i alle herrens dager skyldes denne forskjellen i servicenivå?

14. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Bare ring det svenske ;) ender jo opp samme plass

Scandipendler liker dette
  15. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Det var det jeg gjorde, men 99 % av de som har norsk CT vil jo ikke kunne vite at det langt lønner seg å ringe fienden i øst. Det er jo fint å vite om denne lille 'hemmeligheten', men allikevel ikke god service for norske CT-kunder.

magnusant, Xflipper and Lars J like this.
  16. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er ny reise utstedt.
    8 segment var ufravikelig så måtte flytte utreisen til Sverige..
    ARN-CDG-PEK-ICN-KHH/KHH-TSN-ICN-FRA-OSL
    Ok tur.. air China og Lufthansa F.. feil vei dessverre..

17. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,722
    Bonuspoeng:
    183
    Og reisebrev kan vi forvente ved utgangen av 2020 ;)

Are liker dette
  18. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har en CT som må brukes 2018 og snart en som må brukes i 2019.

Hva skjer: dersom jeg booker en reise med CT2018 i 2018, ettethvert tikker CT2019 inn og jeg booker en reise for januar 2019 på denne. Men så finner jeg ut at CT2018 reisen må avbestilles.

Hopper CT2018 automatisk over på den eneste bestillingen jeg har (januar CT2019 reisen), eller blir den liggende som det er?

Og et lignende spm: dersom jeg booker en reise med CT2018 i 2018, ettethvert tikker CT2019 inn og jeg booker en reise for 2018 på denne. Blir CT2018 overført på den andre reisen jeg bestilte?

19. MikkelRev

MikkelRev Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,

Er litt ny på forumet her og har begrenset CT-erfaring (en runde til Thailand med TG F rundt nyttår) så jeg har et par spørsmål:

1) Ser at noen over postet at de skal fly Singapore First Class på poeng med companion ticket - hvordan er det mulig? Trodde ikke de ga ut first class (eller business class) award space?

2) Jeg skal til Tokyo nå i påsken og har LH First på veien bort, men ser på ulike alternativer hjem. Noen av alternativene som virker spennende er enten TG F via BKK eller Asiana F via Seoul. Noen som har gode tips på ruter med god tilgjengelighet der man får mye tid i flotte kabiner for poengene? SQ F som nevnt over ville jo vært drømmen...

3) Snakket med CT-servicen (Sverige, ikke Tallinn - de snakket svensk hvertfall) og de sa at jeg kunne rute via USA på veien hjem, da USA er en billigere sone enn Asia og jeg har betalt poeng for reise til Asia - det var forrige uke. Noen som har tips til hvordan man kan rute via USA på en god måte? Har sett at når stjernene og planetene kommer i riktig posisjon at man kan drømme om ANA F til USA og LH F fra USA til Europa. EVA business class ser også veldig bra ut..

Setter pris på innspill!

20. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    561
    Bonuspoeng:
    93
    Spørsmål 1: Ble åpnet opp på utvalgte strekninger for et par uker siden, se masse informasjon i denne tråden: https://insideflyer.no/forums/threads/sq-f-c-tilgjengelighet-for-eurobonus.10386/

Spørsmål 2: Fare for at du er vel sent ute, men du kan jo prøve deg på Thai F Tokyo - BKK - CDG/FRA/LHR/MUC. Eller Asiana C til ICN og deretter Asiana F til FRA.

Spørsmål 3: Det er visstnok kommet strengere regler som ikke tillater Asia - USA - Europa (eller andre vei), men du kan jo prøve agentrouletten...

Del denne siden