SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183

hehe.. høres skunmelt ut! vurderer å ringe for å endre ett leg jeg også, men tror jeg venter til i morgen når ct telefonen er åpen.
    livredd for å miste routingen jeg har
    :)

2. Oslo1989

Oslo1989 Senior Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, men nå er det gjort. Hjemreisen er jo F, og den har vi ikke rørt, så uansett hva han har gjort skal det jo være 190.000 poeng.

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Problemet er at billetten blir stående reservert men ikke utstedt.
    Det er forskjellige regler for hvor lenge den kan stå slik, og så faller segment ut og potensielt blir booket av noen andre.
    Hadde en komplisert routing for par år siden hvor hele prosessen stoppet opp. Den ble booket på en søndag og måtte utstedes etter godkjenning av supervisor.
    Mandagen kom og gikk, på tirsdagen begynte segment å falle ut og var på nytt tilgjengelig å booke for andre. Jeg ringte flere ganger uten hjelp.
    På onsdag ettermiddag ringte de meg, da hadde de fått reisen godkjent, ikke av første supervisor, fordi han sa nei, men et nivå over ble det gitt aksept. Deretter hadde de fisket frem alle segment og fått booket reisen.
    Jeg ble jo kjempefornøyd og kjøpte til og med postkort fra feriens mål i Mikronesia til vedkommende agent, eneste er at jeg ikke husker hva hun het... :(

Fikk forøvrig ikke booket de over til F senere da det visstnok var for mange regelbrudd på reisen.. 9 segment + open-jaw... :)

Xflipper and Oslo1989 like this.
  4. Oslo1989

Oslo1989 Senior Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Noe ansvar må de vel ta? Om jeg ender opp med kansellert hjemreise og TG C på utreise

Han skulle ringe meg tilbake etterpå, så vi får se... nervene på topp nå

5. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Problemet er at det er Amex og ikke SAS som eier billetten.
    Derfor må Amex utstede den, men SAS kan gjøre den klar. De kan således ikke garantere noe ettersom det er utenfor deres kontroll hva som skjer når de har klargjort det.
    I alle fall slik jeg har forstått dette.

Egentlig håpløst for oss at de stengte telefonen på helgene. Også ganske tragisk at en dag kan Noen booke fra-icn-lax og betale 150k poeng i F, mens neste dag er tpe-hnd-muc-osl ikke tillatt fordi det er for lang omvei... Regler og reguleringer er fint, men det oppstår store problemer når det håndheves ulikt av de forskjellige ansatte. Lurer på hvordan arbeidsmiljøet er der når en stor andel av samtalene går ut på at "Det er ikke lov lenger" eller "jeg kan ikke svare på hva andre har gjort".

Oslo1989 liker dette
  6. Gabface

Gabface Medlem

Likes mottatt:
    399
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen her som har opplevd å ankomme FRA med LH first, for så å fly videre til OSL(f.eks) med LH biz og har da tilgang til FCT?

Internett sier ja, men LH hjemmeside sier nei, så er det noen som har førstehånds erfaring i nyere tid? :)

Last edited: 18. mars 2018
  7. Oslo1989

Oslo1989 Senior Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor lenge er det vanlig å vente når de siwr at de skal regne ut skatter og avgifter før de ringer tilbake? Begynner å tvile på om jeg hører noe med fra de, og om jeg har en billett i det hele tatt nå

8. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183

du kan vel sjekke hvordan billetten ser ut på sas.no?

9. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det håper jeg i alle fall.. Jeg har akkurat lagt på røret med en slik reise.. :)

De ringer i alle fall ikke før i morgen da det er stengt i dag..

Og bare for å svare meg selv, det er fullt mulig å ringe inn og be de holde av en billett uten å røre eksisterende CT.
    Jeg har akkurat lagt inn OSL-ZRH-CDG-PEK-ICN-KHH/KHH-TSN-ICN-FRA-OSL

Dessverre ryker da Shanghai, men noen har tatt EVA C fra meg i løpet av dagen så den røyk..
    Men da blir det etter all sannsynlighet Air China F på utreise og Lufthansa F på retur.. Og summen for dette ble regnet til 140000... Så det er nok et eller annet med billettene som gjør at det ikke blir riktig når man reiser F.. Eller kanskje Air China er så r*va at man kun betaler for C? Ikke vet jeg.. :)

Gabface, RoadKing and Lars J like this.
  10. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Selfquote er vel dumt, men jeg tror jeg forstår dette..
    O er jo økonomi hos SAS, så det skjærer seg litt der :D

Har forsøkt å reservere seter allerede, men ingen mulighet til dette ser det ut som.
    En artig observasjon dog:

upload_2018-3-18_18-59-29.png

Så det er 3 dager før billettene ryker for Asiana sin del..

RoadKing and NoLimit like this.
  11. Oslo1989

Oslo1989 Senior Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Har sjekket nå. De har tilbakebetalt for first, trukket meg for business, men SQ F ligger inne enda hjemover og utreisen står som en slags pending med bilde av en klokke uten at det står hvilke klasser som gjelder.

Sier jeg ifra at jeg er trukket mindre? Eller hva gjør jeg fra nå?

12. Oslo1989

Oslo1989 Senior Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63

Mars 18, 2018 Oslo-Denpasar-BaliLH Business Extra Points -140 000 0
    Mars 18, 2018 Scandinavian Airlines SystemPoints Refund Extra Points 190 000 0

Billettene mine ser riktige ut, riktige klasser etc. Men jeg har ikke fått bekreftet de, og får disse meldingene:

Vi har ikke gjort ferdig billettene for alle flygningene i denne bestillingen. Kontakt SAS Sales & Service for hjelp. Dessverre er det ikke mulig å endre bestillingen online. Ta kontakt med SAS Sales & Service.

Må jeg følge opp de i morgen, eller kommer de til å kontakte meg når de har regnet ut skattene?

13. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville (og kommer nok til å) vente til kl 15 ca.
    Det er nok noen endringer som kommer inn i løpet av helgen, men flerparten bør de klare å komme seg igjennom før lunch. Håper bare at trynefaktoren ikke er like brutal som over telefon til en tilfeldig agent...

Oslo1989 liker dette
  14. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    I serien i-landsproblemer:

Det er plutselig tilgjengelighet i biz med Ethiopian fra ARN til OSL i påsken. Vi er allerede booket i eco på samme flight, men ettersom vi kommer ganske sent inn til ARN kvelden før er en halvtime ekstra på øyet for store og små i utstrakt stilling noe som tas imot med kysshånd, som danskene sier, selv på en så kort strekning.

Men skal Tallinn ha 150 kr. pr. hode også for å endre bookingklasse på en allerede booket flight? Jeg er villig til å betale det om så er nødvendig, men ser for meg motstand fra øverstkommanderende (som riktignok også hadde motstand mot eco hos ET, men så var det jo dette med kvinner og konsekventhet).

NoLimit liker dette
  15. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke om du fortsatt har EBD i lomma..

16. Skinnes

Skinnes EBG, AY Gold

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Er EBG, men måtte vente over 1 time på CT telefonen? Er dette normalt?

17. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Skjer fra tid til annen, jeg ringte inn på slaget 0900 og kom rett gjennom i dag :)

Skinnes liker dette
  18. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Ventet 10 min på Tallin i dag. Fikk avslag på endring av routingen min. De henviste til nye regler, som definitivt er strengere enn tidligere!
    OSL-CPH-SIN-ICN-TYO ble ikke godkjent!
    Måtte fly SIN-TYO direkte. Hjalp ikke om jeg holdt meg til 8 legs totalt. SIN er også eneste stopp i transitsone, men det hadde ingenting å si..

NoLimit liker dette
  19. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Merkelig, jeg spurte for moro skyld agenten jeg snakket med, Hans tror jeg han het -og han var åpen for alt virket det som, kunne fly til Asia via USA og omvendt om jeg ønsket det.

20. Gabface

Gabface Medlem

Likes mottatt:
    399
    Bonuspoeng:
    63
    Dette stemmer, og er gjeldene per nå. Jeg fikk gjennom USA via Asia nettopp, ligger en post lenger opp. Men fikk beskjed om at reglene plutselig kan endre seg

Del denne siden