Har bare lest (tolket?) det her inne. At siden DNB og AmEx bryter samarbeidet er dette siste året man kan opptjene CT på nåværende kort.
CT er et konsept utviklet av AmEx. Når AmEx nå etablerer seg selv i Norge og dermed bryter med dnb, så ser ikke jeg at det skal ha noen konsekvens for CT, forutsatt at de ønsker å videreføre samarbeidet med SAS.
Er det noen måte å se at tilgjengelighet på United.com ikke er released til SAS? Har prøvd meg flere ganger med Tallinn etter å ha funnet tilgjengelighet (saver award) hos bl.a. Austrian og Lufthansa, men svaret har vært "ikke released til SAS" alle gangene
Noen som har erfaring med hvorfor flighter bare forsvinner fra united.com sine sider? Sitter å planlegger div. ruter og tider. Fikk først da opp denne avgangen Når jeg skal dobbeltsjekke hele reiseruten, så får jeg ikke lenger opp denne flyavgangen, men ser den ligger som nonstop flight på Avianca sine nettsider. Etter mye frem og tilbake kan jeg konkludere med at flighten forsvinner om jeg velger 2 pax, men med 1 pax så kommer den opp. Sjekket expert flyer og alle setene i business er ledige. Vil denne flighten være ledig om jeg kontakter Tallinn? For 2 stk i business? Noen erfaringer rundt dette?
Har du sjekket på expertflyer om det er to award seter ledige i Business? Det kan være de bare har frigjort ett...
Da vi booket på Costa Rica så fant vi ikke noe på United, så det ble en liten rundtur som lå klar da jeg ringte til Tallinn. De fant imidlertid både det ene og det andre, så vi fikk den direkte ruta vi ønsket oss. Slik jeg forstod agenten så berodde dette på married segments. Dessuten har jeg en mistanke om at United prioriterer Copa over Avianca. Så det kan godt hende at du får alternativet du ønsker når du snakker med Tallinn.
Det er vel ikke noen her inne som bare ånder og lever for å finne gode CT-ruter for oss røkla som ikke fatter en skit av hvordan dere evner å finne disse superrutene? Tenkte brukt CTn fra i fjor på å ta med modern og la henne oppleve F "på gammeldagan", faktisk. Uke'ish til NZ eller Argentina (hun driver og studerer spansk som pensjonist) mot slutten av året (sen nov/tidlig des). Noen bereiste som har prøvd begge destinasjoner og har anbefalinger? Noen som har sett bra ruter med litt lengde på for å maxe ut F-opplevelsen?
For noen flasker med bobler er det dyktige F/CT planleggere som stiller opp med drømmeruta. Sier ryktene på forum........
Haha, jeg må finne noen i Oslo for logistikkens skyld da. Expertflyer er setevarsler er det ikke? Prøver meg fram på united nå, men jeg tror ikke jeg har skjønt how-to her. Dere søker kanskje ikke med start OSL når dere begynner, siden ingen first herfra?
ÆSJ!!! Aircraft change med TG fra a380 i F, til 777-300 i C.. (KIX-BKK) Riktignok lenge til, men det passer liksom som dårlig i en ganske fin Routing ellers!!!
Fikk samme akkurat nå i november, småkjipt Hadde gledet meg til F i både 380 og 747 med TG hjem igjen.. Tilbake til tegnebordet. K
LH endrer de vel ikke til C? Har en booking i F med 747 BKK-HND i aug selv som jeg er litt nervøs for.
Hei, Et par spørsmål til menigheten. 1. Jeg har en CT med Amex premium som står på min kone, og en CT med platinum som står på meg. Kan disse kombineres? 2. Hvis jeg oppgraderer premium til platinum, oppgraderes CT da automatisk eller må jeg ta nye 100k for å oppnå CT i Star Alliance? Grunnen til at jeg spør er pga reise for 2+1 barn til Bali. Begge CT'ene er opptjent i 2018.
1: Nei, men du kan booke begge separat og be om at bestillingene linkes sammen. 2: CT gjelder for nivået den er opptjent på. Så har du fått CT på premium gjelder premium regler uavhengig av om du har gått opp til Platinum.
Hva er fordelene med å linke sammen bestillinger? Jeg har 2 CT for alle 4 i familien så skal be SAS om det.
Takk for svar. Da må jeg tenke litt på hvordan jeg enklest kan løse dette Ender vel kanskje opp med å fly SK med prem. CT til eks. HKG også booke separat flyging for leg'et ned til DPS da. For å spare Plat. CT til en annen gang.