SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,975
    Likes mottatt:
    22,861
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg står foran et ganske kinkig dilemma på en CT-booking. Hva velger man av United Polaris Business i 772 og Lufthansa Business i A380?
     
  2. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,526
    Likes mottatt:
    5,719
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis det er nye seter i 772, ville jeg gått for den. Ser ut som et flott produkt.
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,975
    Likes mottatt:
    22,861
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke om nesten et år, så jeg regner med at de er oppgradert før det.
     
  4. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Har bestilt min første F *A tur i dag, og støtte på et uventet problem. Lander i MUC 1/8, og ingen av de aktuelle dagene fantes det noen ledige award seter på direktefly fra MUC, så vi endte opp med nesten 10 timer i MUC, så MUC-DUS med LH og DUS-OSL med SK, begge i økonomi... Kjip avslutning, er det vanligvis vanskelig å få connection til Oslo? Noen som har erfaringer med at det åpnes opp plasser etterhvert?

    Edit: Når jeg søker opp i expertflyer kommer ikke direkteflyene opp i det hele tatt, burde de ikke komme opp med "no" for ledige award seter? Får jo ikke lagt inn mulighet for varsling heller...
     
    Last edited: 06. juni 2018
  5. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,173
    Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Bruk flight availability search. Da kommer vel alt opp. Derfra klikker du på utropstegnet til høyre for ønsket flight for å sette opp varsel.

    Det er ikke utenkelig at det åpnes flere plasser etterhvert. For min del åpnet og lukket det seg flere muligheter tilknyttet hjemreisen fra FRA, selv om den til å begynne med var helt håpløs. Fikk aldri direkte LH FRA-OSL, men endte med en veldig effektiv SK FRA-CPH-OSL i Plus.
     
    Mbj liker dette
  6. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Aha, takk! Da satser jeg på at det åpner seg noe bedre fremover. :)
     
    Gullars liker dette
  7. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,173
    Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Det gjør det nok! :)
     
    Mbj liker dette
  8. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er nybegynner på det her jeg. Er det I og X som er aktuelle klasser for awards intra-europa?
     
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,173
    Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, mener det skal stemme :)
     
    Mbj liker dette
  10. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Supert, tusen takk! :) (Vi trenger en slengkyss-smiley her på forumet).
     
    Gullars liker dette
  11. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,875
    Likes mottatt:
    11,411
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikke helt sikkert at du får ny kabin om et år. Men selvfølgelig, mye kan skje før den tid.

    Kilde: https://www.flyertalk.com/forum/uni...us/1819215-polaris-retrofits-schedule-57.html
     
    Upsaker liker dette
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,797
    Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Vi flyr ICN - FRA - OSL i september. Ved booking (april) var det kun ledig FRA - TLL (Tallinn) - OSL i økonomi. Etter noen uker åpnet det seg FRA-CPH-OSL i Plus og etter noen uker til FRA-OSL :)
     
    Mbj liker dette
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,208
    Likes mottatt:
    33,720
    Bonuspoeng:
    293
    Fordelen er at om noe går galt så dere må ombookes så er de klar over at dere er 4 og ikke 2.
    Sånn apropos det, så er det lurt at de voksne er på hver sin billett i tilfelle ting virkelig går galt.
     
    Cforoe liker dette
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,208
    Likes mottatt:
    33,720
    Bonuspoeng:
    293
    Høres ut som en plan. Prøv å ha litt god tid til mellomlanding begge veier i tilfelle forsinkelser.
     
    Modegard liker dette
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,208
    Likes mottatt:
    33,720
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde jeg vært sikker på Polaris hardware ville jeg definitivt gått for det. Eller, jeg ville gått for United uansett og håpet det beste, men levd med det, om det ikke hadde blitt.
     
  16. Oddvar

    Oddvar Medlem

    Innlegg:
    173
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har et lite luksusproblem med for liten/ingen tid til TPR lounging i Singapore.

    Jeg har tidligere blitt nektet å endre SIN-CGk legget til et senere pga påstått married segments. Prøvde igjen i dag, men det var vist ingen tilgjengelighet på noen flights what so ever klasse (ikke på united heller). Rart iom at det tilsynelatende er tom første klasse på flightene gjennom hele dagen og mye ledig i business.

    Er det en sjanse om jeg prøver meg med Singaporedamene ved boarding på CPH, eller er det dødfødt? På OSL kommmer jeg sikkert ingen vei med SAS vil jeg tro?
    Baggasjen vil jo allerede være tagget med original flight og det forkludrer vel gjerne det hele?
    Slik reisen står nå, rekker jeg vel knapt å finne frem til TPR før man må rushe videre.
    OSL-CPH
    CPH-SIN F, SQ 351 ankomst 06:20
    SIN-CGK F, SQ 952 avgang 07:40
     
  17. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,355
    Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Til info så er svenske agenter atter igjen tilbake på CT-linjen. Superfleksible på flighter og antall segmenter - så her er det bare å hive seg på om du har en større routing i tankene.
     
    DanH and KRS like this.
  18. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,942
    Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Kjip situasjon! Det som er greien er vel hvor mye selvstendighet utestasjonene har. Siden du sjekker inn bagasje er det OSL som må endre. I CPH må bakkecrew lete frem bagasjen og tagge om. Den sitter nok litt lengre inne, selv om jeg mistenker at CPH kan være mer endringsvillig enn OSL.

    Når jeg flydde Cathay Pacific First sjekket jeg inn første leg i C på BKK. Kom litt tidlig, så de tilbydde meg å hoppe på en tidligere flight.

    Så...jeg tenker at det vil være opptil den enkelte agent hvor trent de er i å gi "First"-opplevelsen. SAS check in har vel kanskje ikke endringsmulighet uansett.

    Hva med en telefon til Singapore kundeservice? Skader vel ikke å prøve?
     
    Oddvar liker dette
  19. Oddvar

    Oddvar Medlem

    Innlegg:
    173
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk kona til å ringe og der fikk hun kjennskap til den danske dragen(sikkert skolert hos SAS customer service:D).
    Singapore kunne ikke tukle med en billett utstedet av SAS og kona fikk grei beskjed om å ta det med SAS. Problemet med Married segments var en _ikke_ sak, og burde kunne løses av en Supervisor hos SAS mente hun. Der parkerte vi den saken...

    At det plutselig tilsynelatende ikke er tilgjengelighet for Eurobonus award tickets de nærmeste dagene selv om flyene er like tomme kan man bare stusse på. Den som sitter på svarene på slikt sitter jo på den hellige gral:confused:
     
  20. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    2,380
    Bonuspoeng:
    93
    Hei,
    1) Er det noe problem å gi bort/overføre CT premium?
    2) Kona skal overføre sin til meg, da jeg har Fly Premium. Jeg har en Platinum CT, og er dette da begrensende?
    3) Kan Fly premium og CT kombineres?
    Setter pris på svar:)
     

Del denne siden