Jeg står foran et ganske kinkig dilemma på en CT-booking. Hva velger man av United Polaris Business i 772 og Lufthansa Business i A380?
Har bestilt min første F *A tur i dag, og støtte på et uventet problem. Lander i MUC 1/8, og ingen av de aktuelle dagene fantes det noen ledige award seter på direktefly fra MUC, så vi endte opp med nesten 10 timer i MUC, så MUC-DUS med LH og DUS-OSL med SK, begge i økonomi... Kjip avslutning, er det vanligvis vanskelig å få connection til Oslo? Noen som har erfaringer med at det åpnes opp plasser etterhvert? Edit: Når jeg søker opp i expertflyer kommer ikke direkteflyene opp i det hele tatt, burde de ikke komme opp med "no" for ledige award seter? Får jo ikke lagt inn mulighet for varsling heller...
Bruk flight availability search. Da kommer vel alt opp. Derfra klikker du på utropstegnet til høyre for ønsket flight for å sette opp varsel. Det er ikke utenkelig at det åpnes flere plasser etterhvert. For min del åpnet og lukket det seg flere muligheter tilknyttet hjemreisen fra FRA, selv om den til å begynne med var helt håpløs. Fikk aldri direkte LH FRA-OSL, men endte med en veldig effektiv SK FRA-CPH-OSL i Plus.
Er ikke helt sikkert at du får ny kabin om et år. Men selvfølgelig, mye kan skje før den tid. Kilde: https://www.flyertalk.com/forum/uni...us/1819215-polaris-retrofits-schedule-57.html
Vi flyr ICN - FRA - OSL i september. Ved booking (april) var det kun ledig FRA - TLL (Tallinn) - OSL i økonomi. Etter noen uker åpnet det seg FRA-CPH-OSL i Plus og etter noen uker til FRA-OSL
Fordelen er at om noe går galt så dere må ombookes så er de klar over at dere er 4 og ikke 2. Sånn apropos det, så er det lurt at de voksne er på hver sin billett i tilfelle ting virkelig går galt.
Hadde jeg vært sikker på Polaris hardware ville jeg definitivt gått for det. Eller, jeg ville gått for United uansett og håpet det beste, men levd med det, om det ikke hadde blitt.
Jeg har et lite luksusproblem med for liten/ingen tid til TPR lounging i Singapore. Jeg har tidligere blitt nektet å endre SIN-CGk legget til et senere pga påstått married segments. Prøvde igjen i dag, men det var vist ingen tilgjengelighet på noen flights what so ever klasse (ikke på united heller). Rart iom at det tilsynelatende er tom første klasse på flightene gjennom hele dagen og mye ledig i business. Er det en sjanse om jeg prøver meg med Singaporedamene ved boarding på CPH, eller er det dødfødt? På OSL kommmer jeg sikkert ingen vei med SAS vil jeg tro? Baggasjen vil jo allerede være tagget med original flight og det forkludrer vel gjerne det hele? Slik reisen står nå, rekker jeg vel knapt å finne frem til TPR før man må rushe videre. OSL-CPH CPH-SIN F, SQ 351 ankomst 06:20 SIN-CGK F, SQ 952 avgang 07:40
Til info så er svenske agenter atter igjen tilbake på CT-linjen. Superfleksible på flighter og antall segmenter - så her er det bare å hive seg på om du har en større routing i tankene.
Kjip situasjon! Det som er greien er vel hvor mye selvstendighet utestasjonene har. Siden du sjekker inn bagasje er det OSL som må endre. I CPH må bakkecrew lete frem bagasjen og tagge om. Den sitter nok litt lengre inne, selv om jeg mistenker at CPH kan være mer endringsvillig enn OSL. Når jeg flydde Cathay Pacific First sjekket jeg inn første leg i C på BKK. Kom litt tidlig, så de tilbydde meg å hoppe på en tidligere flight. Så...jeg tenker at det vil være opptil den enkelte agent hvor trent de er i å gi "First"-opplevelsen. SAS check in har vel kanskje ikke endringsmulighet uansett. Hva med en telefon til Singapore kundeservice? Skader vel ikke å prøve?
Jeg fikk kona til å ringe og der fikk hun kjennskap til den danske dragen(sikkert skolert hos SAS customer service). Singapore kunne ikke tukle med en billett utstedet av SAS og kona fikk grei beskjed om å ta det med SAS. Problemet med Married segments var en _ikke_ sak, og burde kunne løses av en Supervisor hos SAS mente hun. Der parkerte vi den saken... At det plutselig tilsynelatende ikke er tilgjengelighet for Eurobonus award tickets de nærmeste dagene selv om flyene er like tomme kan man bare stusse på. Den som sitter på svarene på slikt sitter jo på den hellige gral
Hei, 1) Er det noe problem å gi bort/overføre CT premium? 2) Kona skal overføre sin til meg, da jeg har Fly Premium. Jeg har en Platinum CT, og er dette da begrensende? 3) Kan Fly premium og CT kombineres? Setter pris på svar