Noen som har forslag til strategier her? Utreise er i boks, men finner ekstremt lite returflights. Avreise LAS enten 21. eller 22. juni. Etter hundrevis av søk hos united kommer jeg ingen vei, hverken fra vest- eller østkysten..
Dumt spørsmål som sikkert er besvart noen hundre sider foran - men hvor(dan) ser man at en CT er innvilget når man har kjørt over 100k på Amex kortet? Traff den milepælen på april fakturaen men har ikke fått noen email eller annen "heads up"...
Kommer brev i posten, ja old-school brev. Du kan også se det når du logger inn på sas.no og bestiller reise med poeng.
Har snart rundet den magiske grensa og har rundt 200k poeng (tok 6 måneder uten å fly noe annet enn Austin turen). Men prøver å snekre sammen en ønskeliste av hva jeg/(vi) vil gjennomføre. Siden vi ønsker å dra langt og være der litt, så må/bør det bli sommerferien 2019. Frøkna er lærer og da blir det litt kort med tanke på langtur for avslapping innen for en av skolens andre ferier, så da blir det sommerferie. Men av det vi vil oppleve er: LH F ut fra FRA med Porsche og FCT TG F ut fra BKK SQ F ut fra SIN Ellers veldig åpne for andre forslag som blir satt høyt av andre bonusjegere. Har flydd følgende biz før SK, TK, LH (blir forhåpentligvis en OS/LX kombo snart).
Vakkert syn - får nesten tårer i øynene :’) Er det riktig forstått at dette er siste året man kan tjene CT med SAS Amex Platinum? Må jeg i så tilfelle ha kortet til neste år, eller kan jeg avslutte det i år og ta i bruk eventuelle nye alternativer fra hhv. DNB og/eller Amex?
Det blir jo litt vanskelig å beholde kortet hele 2019 hvis DNB velger å kansellere de noen måneder ut i året.
Amex kortet mitt ble forsøkt misbrukt og jeg måtte da få nytt kort. Da la jeg merke til at utløpsdatoen var 04/19 og ikke 05/19 som jeg hadde tidligere. Kanskje dette er forklaringen?
Jeg fikk også akkurat nytt kort (mottok det faktisk idag). Hadde 09/19 på det gamle, 05/19 på det nye.. Siden jeg allerede har bestilt tur med årets CT og gjennomfører den i september så sier jeg nok opp kortet ved nyttår.
En kompis har hatt Amex-Premium og oppspart en CT. Nå har han fått seg Amex Platinum. Vil CT kunne brukes på Star Alliance eller må han opptjene ny CT på Amex Premium?
Takk for tips. Destinasjonen er LAS uansett, så foreløpig resultat er at jeg kun sitter med utreise OSL-ARN-LAX med SK. Etter samtale med Tallinn ble jeg litt usikker på reglene for returen. Kan man starte hjemreise fra en annen by i USA, eller må jeg starte på LAX? Hvilke routinger vil være gyldige ifht connections (utenom antall legs totalt)? Hadde selv hostet opp en rute LAX-YYZ-DUB-FRA-OSL hjem, men denne kunne ikke godkjennes.
Det samme har skjedd med flere andre, men det er tydeligvis ikke konsekvent hvilken utløpsdato man får.