Vet jo hva jeg vil fly med, ingen hemmelighet hva vi inne på dette forumet vil reise med. F med flest mulig selskap er jo målet og helst litt LH, SQ og TG alle i F også får vi se hva som blir ledig sommer 2019 må treffe litt innafor egen ferie i tillegg, disse i-landsproblemene altså
Jeg så den verken i APP eller på web (kun den gamle var synlig, skal vel vise begge 2?), men Tallin fikk den opp hos seg. Da fikk jeg bestilt tur til hele familien på en gang med 2 CT-er.
Det virker som om standarden er at man enten får tidligere betalte avgifter tilbakeført etter et par dager eller så blir saken liggende fast i ukesvis. diamond.dk har ordnet opp på dagen de gangene jeg har bedt dem se på saken. Jeg har også fått hjelp til dette hos 05400, men da først etter at jeg insisterte på at kundekonsulenten skulle eskalere saken til refusjonsavdelingen mens jeg var på tråden.
Sliter med å finne tilgjengelighet i biz fra vestkysten av USA til Europa nå i juni, derfor vurderer jeg et intra-USA leg, for så å fly fra østkysten. Ved tilgjengelighet i First Saver Award på united.com (altså domestic First), vil billetten da prises som en First CT hele veien?
La merke til tidligere at alle C billetter slippes som O.. Derfor jeg tenker det kan være det samme..
Sitter inne med følgende CT bestilling for 2stk i slutten av Juni: (i utgangspunktet en langhelg med 3 netter i Tokyo) TRD-OSL - SAS B737 Plus OSL-FRA - LH A320 Business FRA-HND - LH B748 First HND-MUC - LH A346 First MUC-CPH - LH A320 Business CPH-TRD - SAS CRJ Plus Er det noen som har tips for å tune denne ytterligere? Enten i form av endret destinasjon (flyreisen er pri1(!)) eller en mer spenstig retur. Utreisen tror jeg blir veldig optimal med 6t connection i FRA. Et pluss med nåværende retur er at en får ca 2,5 time i FCL på vei hjem også. Potensielle jeg har sjekket litt i: - Hjemreise med SQ via SIN. Er 2 stk business HND->SIN tilgjengelig men ingen First fra SIN->CPH (Dog er det 3/4 ledige first seter så langt så denne kan vell endre seg) - Hjemreise med Asiana via ICN. Her er det ledige i First på A380. Connection fra NRT->ICN må gjøres dagen før i Business A380. A380>A346 men litt bortkasta tid i 12t layover ICN. - Hjemreise med Thai via BKK. Finner BKK->MUC med ledige First i B747. Usikker på om dette er godt/bra valg? Annen destinasjon; Finnes det noen annen destinasjon som kan gjøre routingen mer spenstig?
Om målet er å få max ut av flyreisen i F, ville jeg helt klart prioritert dagflighter fremfor nattflighter. Crew og service er gjerne mer ¨på¨ under dagflighter, kabinen er lysere lengre, og man er kanskje selv mer innstilt på å spise og hygge fremfor å bare sove. Utreisen ser definitivt bra ut. Jeg vet ikke med HND-MUC, men jeg antar at Thai 747 til MUC (som i grunn ikke er et dårlig valg) er en nattflight og det samme gjelder for SIN-CPH med SQ. Mener å huske at Asiana (OZ541) har avreise ICN 12:00 med ankomst FRA 16:30, tidspunkter som jeg selv syner er optimale. Har selv reist med OZ541 to ganger og vil helt klart si at den gir god valuta mtp service osv. Nedsiden er at du mister F-opplevelsen i FRA da Asiana ikke gir adgang til LH sine F-lounger, men til Senator.
Venter på CT Noen av dere som passerte 100K i omsetning i april som har sett noe til den på SAS.no enda?