SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,721
    Bonuspoeng:
    293
    Du får formelt brev med fakturaen etter, men du skal rimelig kjapt få oppdatert sas profilen din. Det framgår når du søker billetter og er pålogget. Øverst til høyre står det da at det er spesialtilbud til deg.
    Merk at SQ må du bestille pr tlf til Tallinn, de er også kjapt oppdatert på deg.

JHoNNeY liker dette
  2. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
  3. CCS87

CCS87 Medlem

Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som har noen erfaring med følgende problematikk:

United.com viser tilgjengelighet i Business Saver Award, men Tallin finner ikke billettene tilgjengelig for SAS. I følge Tallin betyr dette at billettene vil bli tilgjengelige, men det er ikke mulig å si når.

Noen som har vært borte i det samme, og vet noe om grunnen?

Tallin rådet meg til å ringe tilbake daglig for å sjekke.

4. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan er erfaringene med å booke CT-tur med utreise i romjulen (26.-29.-ish) og retur i midten av januar? Er det eventuelt bedre like før jul (18.-22.-ish) med retur en uke inn i januar? Tenker spesielt reiser med SQ og TG til New Zealand og Australia.

Kommer til å være veldig tidlig ute med bookingen, men er ho greit å vite om det er slik at alle selskapene kjører black-out i denne perioden.

5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,721
    Bonuspoeng:
    293
    Utreise i romjul er ikke så aller værst. Retur i januar, spesielt 1 halvdel kan være tøffere.

6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Les noen sider tilbake så finner du forklaring på når den er klar.

7. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Vi flyr fra KIX lørdag kl 1050. Har sett meg ut et flytog som er på flyplassen 0840. Regner med at dette er tilstrekkelig?

Hvordan er det med prioritert innsjekk når vi har KIX-ICN Eco og ICN-FRA First? Får vi det, eller må vi menge oss med alle turistene bak gardinen?

8. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Har booket tur til Bali for hele familien 4+1 nå neste påske. 2 stk på F og 2+1 på C med SQ fra/til CPH.

Det eneste kjipe er returen. Drar 20:00 fra DPS og lander 22:40 i SIN. Flyet videre går 23:50, så får liten/ingen tid i SIN til å sjekke ut private room etc. Dette pga reisen ble booket med "married segments". Jeg ser det er ledig på DPS-SIN både 11:50 og 13:05, men da mister jeg F på returen da de ikke kunne booke om bare denne. Er det noen som helst måte rundt dette? Prøvd med 2 agenter nå i Tallin, så går ut ifra dette er en lost case?

9. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du ikke har gullkort i Star Alliance så har du nok ingen prioritet på flighten kix-Icn.

10. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har utreise 26/12-18 og tilbake 11/1-19, TRD-OSL-FRA-HND-CTS-HND-FRA-OSL-TRD
    med SAS pluss, LH Biz, LH First, Air Nippon økonomi. Det var mye og velge i ifølge Tallin.

RoadKing and Gullars like this.
  11. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Ville kanskje prøvd meg, men i utgangspunktet er det først leg som avgjør. Japan er vel ikke kjent for unntak fra reglene :)

Om 2 timer er nok vet jeg ikke. Ville sjekket hvor mange andre avganger det er på flypassen i tidsrommet, om du må stå i økonomi-kø.

12. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg leste en post her på forumet fra en tid tilbake hvor en (svensk) agent ringte SQ for å løse opp married segments. Det tror jeg er eneste alternativet.

Elo liker dette
  13. Scribble

Scribble Medlem

Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Fløy fra KIX for tre uker siden, to timer holder lenge ja.

Gullars and Insomnia4u like this.
  14. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, det er flere av oss her som har fått hjelp av en svensk agent for å løse opp i married segments. Hos Tallinn er dette no-go. Agenten ringte opp SQ mens jeg var på hold, og det hele tok få minutter.

Selv har jeg kommet til svensk call center (istedenfor Tallinn) de gangene jeg har ringt det norske nummeret like etter åpningstid og rett før stengetid den siste tiden. På det svenske nummeret har jeg derimot alltid havnet i Tallinn.

Elo liker dette
  15. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Har dessverre bare sølvkort enda, så da høres det skummelt ut.

Får se an situasjonen litt da. Kjenner jeg er lite lysten på først å stå 20 min i prioritert kø for så å bli avvist og henvist til en time i turistkø...

Takk for bekreftelsen. Greit å kunne reise med senkede skuldre :)

16. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Kult! Håper situasjonen er tilsvarende til neste år da :) Kommer nok til å være tidlig ute...

17. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Har nå fått mail om online innsjekk med Asiana. Vil dette fungere fint med baggasje helt til OSL?
    OZ Eco KIX-ICN
    OZ First ICN-FRA
    SK Plus FRA-CPH-OSL

Vil det eventuelt påvirke mulighetene mine for oppgradering til Biz på KIX-ICN om jeg allerede har sjekket inn?

18. JohanB2

JohanB2 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Kan eg bestille ei CT reise innan utløpsfristen (jan-19) og gjennomføre reisa i april-19?
    Har planar om å "spare CT" slik at eg då kan bruke to stk samstundes for å få med større flokk.
    Dette spørsmålet har sikkert vore oppe før, men eg finn ikkje kommentarar kring dette. Ut frå vilkåra på AMEX sidene ser dette ut til å vere umulig, men eg meiner hugse at det har vore nemnt her inne at det let seg gjere?

19. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    ja

JohanB2 liker dette
  20. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, men du kan ikke endre billetten etter -15 Jan. Jeg brukte en CT opptjent i 2016 i 24 feb 2018 og retur 2 april 2018. Men jeg kunne ikke endre billetten etter 15.jan 2018.

JohanB2 liker dette

Del denne siden