I dag var en fin dag å våkne på.
I innboksen lå det en mail fra ExpertFlyer om at det var sluppet to billetter i klasse O på Frankfurt - Singapore
.
Var på jobben i god tid før Tallinn åpnet, og sjekket EF igjen, og fikk bekreftet at det var billetter i First tilgjengelig. Det som var mer bekymringsfullt var at det var kun en mulighet til å komme seg OSL - FRA, og det var 06:45 på morgenen, med avgang fra Frankfurt 21:55 så var det i meste laget, Porsche eller ei.
Iallefall, ringte Tallinn på det norske nummeret 09:15.
Surprise nr. 1: Jeg ble spurt om å taste inn mitt Eurobonus nummer for prioritering i køen...
Surprise nr. 2: Jeg fikk svar umiddelbart...
Surprise nr. 3: Vel, kanskje ikke SÅ mye surprise, men iallefall, en svenske svarte.
Han kunne bekrefte at det var to stykk O tilgjengelig FRA - SIN
Surprise nr. 4: Han beklaget at det dessverre ikke var tilgjengelighet på 18:40 flighten fra Oslo til Frankfurt, men han hadde plasser til oss på 16:05 flighten (som ikke viste noe ledig i EF), i lykkerus sa jeg at det gikk aldeles utmerket. Det kunne ikke blitt bedre.
Så, for 2.920 kr i skatter og avgifter pr pers har fru Roadking og jeg nå ikke bare en perfekt reise (noen vil sikkert hevde at det mangler en par legs i F med andre selskaper for at det skal bli perfekt, men det får så være), men også fått utvidet oppholdet i Singapore med nesten 12 timer
OSL - FRA LH Biz
FRA - SIN LH First
...
SIN - CPH SQ First
CPH - OSL SK Plus
Det innebærer at om noen ønsker seg 17 mai på SQ First fra CPH til SIN, så skal det være tilgjengelig 2 billetter nå. Så også at det var tilgjengelig 2 stk SIN - FRA med LH First den 20/5.
Billettene i LH First ble sluppet en uke før avreise.
Det er forøvrig mitt inntrykk at EF ikke er helt pålitelig (ref at den rapporterte null tilgjengelighet OSL - FRA på den avgangen vi fikk), alternativt så er Tallinn, eller iallefall svenskene instruert om å tilby rasjonell tilslutning uansett.
Jeg baserer denne påstanden på at jeg tidligere for begge mine søstre m følge også har greid å få booket CT biz til hhv FRA - EZE - FRA og EWR - CPH som ikke har vistes på hverken EF, United eller i SK sitt tilfelle på deres availability chart.
Det kan hende at dette er en diskre benefit som man har begynt å innrømme diamanter, ettersom alle disse er bestillinger for diamanter.
Jeg innrømmer glatt at jeg normalt sett ikke akkurat gleder meg til å ringe Tallinn, fordi det er så lang ventetid og vanskelig å få det man ønsker seg. Men de siste gangene jeg har vært i kontakt med dem, så har det vært meget bra.
Vis alt...