Var i akkurat samme situasjon som deg, så jeg prøvde lykken med å ringe i dag for å få gjort noen manuelle inputs. Fikk et hyggelig, men likefullt negativt svar om at dette var noe de ikke hadde mulighet til å gjøre lenger (men før i tiden var det visst ikke noe problem). Jeg hadde en transaksjon klokka 10:30 på torsdag 26. april - dette ble den siste på aprilfakturaen for min del. Transaksjonen som skulle få meg over 100K ble gjort 12:30 samme dag og ble ikke bokført i tide - det er (frustrerende) små marginer i toppidretten! Trønder-Katrine på AmEx/DNB sin kundesupport kunne imidlertid melde om at hun så at CTen "lå klar", og at den vil bli utløst ved produksjon av faktura i slutten av inneværende måned (jeg har forfall den 15. i hver måned). Jeg regner det ender med en bra booking uansett når CTen kommer, men likefullt irriterende at produksjonsdato for faktura er såpass uforutsigbar når man går ganske hardt inn for å runde hundretusengrensa. Det lugger voldsomt i CT-fingeren, som for øvrig er den samme som F-fingeren...
Hei. Lurte på om noen kunne hjelpe meg litt med disse spørsmålene. Planen var og bruke CT og reise til Havanna i Feb 2019 med samboeren. dette er en familie ferie og er låst på datoer. driver og søker på united.com fra SVG til HAV den 01.02.19 og hjem igjen 23.02-24.02. Men det kommer ingenting opp på award travel hos united. er det noen som kankje vet hvorfor det ikke kommer opp noe hele veien til Cuba? Ser for meg at avianca via London er mest aktuelt(lufthansa er og et alternativ). Hadde lyst og prøve dreamlineren ifra London. Prøvde bare for moro og søke SVG til BOG på de samme datoene og da kommer det opp mange alternativer. Er det en god ide bare og bestille CT til Bogota og bestille seperat tur-retur til Havanna fra der?
Jeg ringte det svenske nummeret nå. Da kom jeg til en som snakka engelsk. Etter å ha prata med ham en stund, og forklart hva som hadde blitt feil, sa at han at dersom han skulle aktivisere "endringene" ville det koste meg 150kr. For å unngå dette, måtte jeg ringe til de jeg hadde snakka med i går, altså det svenske kontoret, som nås via det norske nummeret. At jeg ikke skjønte det.
Når det sjekkes på Expertflyer er det ledig LHR-BOG i C den 2. februar. Det er også ledig C på BOG-HAV både 2. og 3. og 4. feb. Ikke sjekket SVG-LHR men den bør være ledig. På retur er det ledig i C på rute AV54 BOG-MUC 23. februar. Det er også ledig C i dagene rundt på HAV-BOG. MUC-SVG har jeg ikke sjekket. Jeg ser at det ikke kommer treff på united.com så det kan være en politisk sperre som ligger inne. Mitt råd er å ringe Tallin så ordner de denne saken. Og post gjerne CT-spørsmål i CT-tråden.
Får ta og ringe de på mandagen og høre om kan fikse dette . Komme seg til London evt fra München får jeg høre med de. Bare komme seg i-land med BHL 213 fra eldfisk først. Takk for hjelpen så langt så satser jeg på at det ordner seg.
Jeg overtalte samboeren til at vi skulle prøve å få til en tur i F over dammen, til MCO/MIA/FLL for en bryllupsreise i november neste år. Vi kan være litt fleksible med datoer, men vi har et cruise som vi skal være med på, så jeg vil jo gjerne ha minst 2 dager før og etter cruiset. Jeg har forstått det slik at det beste er å lete etter reiser på united.com for å se hvilke flights som er tilgjengelige, så planen er at så snart som november 2019 er ledig for søk, å prøve å finne noen segmenter som kan passe. Ønsket er jo å kunne reise over dammen med Lufthansa F, men jeg er litt usikker på om dette lar seg gjøre. Jeg tenkte å se om jeg får booket en C billett, for så å oppgradere 14 dager før Lufthansa slipper sine F billetter. Tror dere at det lar seg gjøre? Evt om noen har noen innspill på andre *A som kan tilby en bra opplevelse på turen vår og som kanskje er enklere å booke? PS Når jeg sjekker Lufthansa sine sider, så har de en flight: OSL-FRA-MIA, men sjekker jeg united.com så er samme avgang blitt til OSL-FRA-IAD-MCO
Forsøkte meg på en endring av eksisterende booking i dag. Har pt. SVG-OSL-FRA-PEK-SGN Forsøkte endre til SVG-OSL-FRA-HND, NRT-BKK-HAN Ikke tillatt med mer enn 1 stopp i Asia fikk jeg beskjed om. Spilte ingen rolle om jeg droppet SVG-OSL heller. Måtte fly via BKK om jeg ville til HAN. Ganske kjipt da jeg heller vil ha 22 timer og overnatting i Tokyo, enn 11 timer uten overnatting i Beijing. Er det verdt å prøve flere ganger eller er dette slik det er nå...?
Prøv Prøv igjen. Ringte flere ganger på fredag og det var flere som gikk med på FRA BBK MLE. Det er heller ikke lov i følge nye regler.
Er dette samme Kristina/Kriztina i Tallin som også nås med det norske nummeret? Ganske restriktiv de gangene jeg har truffet på henne. Prøvde meg med en agentrullett noen timer senere en gang. Traff på henne igjen...ble litt dårlig stemning fra Tallin da gitt
Jeg antar det. Hun lurte på om jeg skulle reise fra Stockholm, så det virker som de vet hvilket nummer man ringer..
Spørsmål fra en CT-Newbie: Vi reiser til LAX på vår første CT-reise i sommer, og jeg lurer på: Hvem skal vi snakke med ved forsinkelser, kanselleringer o.l.? Skal jeg kontakte flyselskapet vi flyr med, eller er Tallinofonen kontaktpunkt? Erfaringer?
Hvor ofte ringer du de i løpet av uken? Du er nok registrert i deres "hellige" notat bok om de igjen kjenner deg og du de .