Så på den muligheten selv, men landet på Nord-Øya i og med at det ikke var noe tilgjengelig med C og Air New Zealand ut til øyene. Ble sittende med økonomi fra Feks Sydney osv. Men det var bookbart i vinter på CT telefonen, da med beskjed om at det var greit med fler segmenter fra Oslo fordi det knapt er mulig å fly på 8.( som faktisk er bookbare og ledige) Men det stemmer vel at det er innstramming både på segment og mellomlandingsfronten siden jeg booket min opprinnelige tur.
Og kveldens siste spørsmål. Gikk på hjemmesiden til amex for å lese om CT vilkårene. Det står ingen steder om innstramninger som Tallin har innført. Noen som har en link eller må man bare forholde seg til man får beskjed om fra Tallin.
Er noen øyer med ok tilgang på award, men ikke de mest populære.. Lurer på om ikke Fikk fantes. Man er helt prisgitt den enkekte agent og de regler vedkommende praktiserer.. Ekstremt uforutsigbart hva som gjelder i hvilken situasjon..
Kan jeg betale skattene med et kort som ikke tilhører noen av passasjerene eller kontohaver? Evt en av passasjerene om kontoinnehaver ikke reiser selv? Hvilke data må den som ringer ha for å verifisere booking? Tenker om jeg skal bruke CT for en venn så er det jo best at han ringer selv, men det godtar de sikkert ikke, så om han utgir seg for meg? Kan kanskje prøve en conf call.
Teknisk feil. Ring SAS Sverige, så setter de deg over. Gjorde det selv i dag. Norske nummer kommer ikke igjennom.
Du kan også bruke det vanlige norske nr(91505400) jeg ringte dit i går (1. Mai) for å legge av noen billetter da CT telefonen var steng. De kunne gjøre bookingen der, det gikk ett par timer før jeg fikk billettene på e-post, men de ble lagt av / booket med det samme
Fikk nettopp booket 2stk LH First class i Juni med følgende rute OSL-FRA-HND-MUC-CPH-TRD. Jeg spurte agenten (svensk sådan) om det gikk an å kjøpe TRD-OSL separat og få den inkludert i samme bookingnr. Det var vist ikke mulig. Han anbefalte også å reise dagen før ned til Oslo (?). Flyet fra OSL-FRA går klokken 09:50. Det er flere mulighet fra TRD-OSL med blant annet 06:10-07:05, 06:30-07:25 og 07:15-08:10. Samt å ta kveldsflyet ned til Oslo dagen før (20:55-21:50) med overnatting. Hva ville dere ha gjort her?
I juni så er det jo normalt ikke noe problem med vær, og avgangen til HND er jo sent på dagen (med mindre dette er endret nylig) så selv om det skulle bli skjærings fra TRD så du ikke rakk 09:50 avgangen burde det være plenty av muligheter til å rekke flyet til HND. Men skal du ut å kjøre Porsche hadde det kanskje vært like greit å dra dagen før, men da ville jeg dratt helt til FRA dagen før
J Ja tenkte mest på om trd-osl (som.må bookes separat) går skeis så vil jo resten bli kansellert (?).
Hadde reist ned kvelden før. Da får du sovd godt og får en fin start på dagen - energien har du bruk for ut over dagen Alt blir vel kansellert om du ikke dukker opp på første flight, ikke noe grunn til å gamble med billetter til hundre tusen tenker jeg.
Det var noen som nevnte i en annen tråd denne uken at de har booket utreise og hjemreise separat for å få riktige dager som en bonuspoenreise hos SAS. Og så tatt kontakt på telefon for å få slått de to bookingene sammen og fått bedre poengpris. Har selv gjort det sånn for å få ta i billetter på spesifikt dager. Snakket med SAS i dag men han jeg snakket med og de han snakket med igjen mente dette ikke var mulig? Noen råd og tips?
Ah, du har connection fra Trondheim på egen booking... Den var værre, i og med at det er så mye som står på spill ville jeg dratt dagen før ja.