Tusen takk til alle sammen på dette forumet for fantastisk mye bra informasjon. Jeg vurderer å hive meg på bølgen, og ta en tur i pinsehelgen. Finner noen ledige fly ut fra Tyskland rundt 17. mai. Utfordringen er faktisk å komme seg dit på folkelig vis. Skal jeg reise fra TRD, har jeg brukt opp 3 leg før jeg er i MUC eller FRA. Er det veldig strengt med disse 8? Eller er det rulett? "I verste fall" må jeg kanskje bestille CT med start i OSL og slutt i ARN eller CPH. Vil det kunne gå, eller må start og slutt være på samme sted? Har sett litt på HNL. Finner F saver (hos United) ut dit, men kun vanlig F og C på returen. Pleier dette å åpne seg senere? Tror ikke det blir aktuelt å sitte 8 timer i økonomi på CT-tur. Sannsynligvis har jeg ikke nok legs til å komme meg dit uansett denne gang, men det framstår som rimelig ellevilt at t/r Japan-Hawaii på første klasse koster omtrent halvparten av en ståltermos.
Takk for svar! Det hørtes ikke ut som antall flyvninger var problemet, snarere at det ikke fantes ledige seter inn til verken OSL eller TRD i slutten av langhelgen på så kort varsel. Jeg har bestilt nå, i alle fall. Plutselig ble det bare 7 leg. Får en dag i Seoul og knapt to døgn i Tokyo. 15.05. TRD-OSL SK + 15.05. OSL-FRA LH C 16.05. FRA-ICN LH F 17.05. ICN-HND OZ C 19.05. NRT-BKK TG F 20.05. BKK-OSL TG C 20.05. OSL-TRD SK + Vil jeg få tilgang til FCL på BKK Med F inn og C ut? Eventuelle forslag til forbedringer mottas med takk. Jeg hadde tenkt å legge inn ei natt i Beijing på vei hjem, med ANA C og Air China F videre til LHR, men jeg kom meg rett og slett ikke hjem fra England. Nå ligger det vel an til bedre fly, men en hovedstad mindre. Jeg vet vel ikke helt om jeg kan reise, men det skal jeg finne ut nå, etter at jeg har bestilt. Såpass har jeg da lært.
Jeg er ny her, og har nå booket C til HKG i juni med Thai. Skulle veldig gjerne hatt F, men det var ikke ledig da jeg booket for et par uker siden. Er det noe sted jeg kan sjekke om det er noe ledig i F, eller må jeg ringe? Hva anbefales av F til HKG?
Hei, du har bare tilgang til FCL når du har bilett med Lufthansa F samme dag. Altså får du ikke FCL når du kommer inn med Thai. C
For noen år siden hadde man i hvertfall adgang til Thai sin F lounge på BKK med TG F inn og TG C (international) ut. Tror ikke dette har endret seg.
OK. Da blir vel ikke dette så aller verst, til å være snekret sammen på sparket snaut to uker før avgang. Nå framgikk det av bekreftelsen jeg mottok på e-post at den hyggelige svenske kvinnen hadde rotet til store deler av bestillingen, så jeg får håpe det ikke er utsolgt i morgen. Spent på om de forlanger 150 kr for å korrigere. I så fall må man vel anmode dem om å lytte igjennom samtalen de insisterer på å ta opp.
Takk! Anbefaler dere ANA eller Asiana (business) fra Seoul til Tokyo, dersom man kan velge? Hipp som happ?
Jeg setter ANA hakket over Asiana. Men flytype og tid er vel egentlig vel så viktig. Sist valgte jeg Asiana på denne ruta, då fikk jeg 321 og jeg synes at man er mer konge i 1 av 8-12 seter i et lite fly enn 1 av 32-40 seter i en massiv doning..
Asiana gir 1 time mer i Seoul, mens ANA dermed er framme en time tidligere (22.30) i Tokyo. ANA er Dreamliner, Asiana 321. ANA flyr fra Gimpo, Asiana fra Incheon. Vet ikke om man eventuelt kunne lagt igjen kofferten der, noe som selvsagt ikke går ved skifte av flyplass. NH 868 OZ 178 Kommer forhåpentligvis inn med LH 712
Hei Fikk ikke svar på dette tidligere så spør igjen. Jeg har planlagt følgende rute OSL-CPH-BKK-SIN og retur SIN-BKK-FRA-OSL Nå ønsker jeg å legge til SIN-MLE-SIN. Jeg kunne tenkte meg å legge denne ruten i resten av billetten i tilfellet flyet fra MLE blir forsinket så vil Singapore Airlines være ansvarlig. Er det mulig å betale med poeng eller penger og få lagt til den på ruten? Noen erfaringer?
Jeg spurte om jeg kunne legge på TRD-OSL (betalt) på OSL-MUC-HND-MUC-OSL-TRD (CT) men det gikk ikke i følge CT-telefonen (Sverige)
Her er alle reglene for FCL BKK (fra Flyertalk). Lounge access rules: Departures in TG or *A F from BKK = FCL access TG F Arrival connecting to international TG C/Y = FCL access TG F Arrival connecting to *A C = No FCL access TG F arrival connecting to domestic TG C = officially no FCL access, however some people have been granted access in this situation. *A F arrival connecting to TG C or *A C = no FCL access 1 guest is allowed when departing in TG F or *A F
Tipper det blir vanskelig men vert en tlf og 3 til forskjellige agenter for å teste. Gi beskjed om det funker Regner med dette er 2x award bestillinger?