Hvilke datoer sjekket du? Jeg har SQ CPH-SIN den 7/9 i C men ønsker å endre til F. Har ikke vært noe ledig siden jeg bestilte i slutten av mars.
Dette var de nærmeste to ukene. Det virker nok som de slipper en del nærmere avgang hvis det er mye usolgt.
OK. Jeg flyr også ICN-FRA med OZ i C og der er det ledig i F. Får håper at disse fortsatt er ledig når eventuelt SQ slipper F-seter på CPN-SIN. Betaler ikke 50.000 poeng for kun 1 F-flight..
Ringte Tallinn nå, og ingenting ledig ledig med SQ F ut fra SIN til Hong Kong, Tokyo, Beijing eller Shanghai på mine datoer. Da står jeg igjen med muligheten til å forlenge med SIN-TPE med Eva Biz. Kan vel kanskje være ålreit det? Noen med erfaringer fra Eva og Taipei?
Mange erfaringer her inne om du leter litt (bl.a. i reisebrevene). EVA biz er veldig bra sies det.. Kjør på!
Bestillte akkurat T/R OSL-SIN i First, ble bare trukket 140 000 poeng? mener å lest her inne at flere er blitt det. Er det noen som har sluppet unna med 140 000 poeng eller blir de siste 50 trukket senere?
Done! Da ble jo ikke dette så verst? OSL-FRA: LH C FRA-SIN: LH F (A380 - ca et døgn layover) SIN-TPE: BR C (Eva 777) // TPE-SIN: BR C (Eva 777 Hello Kitty) SIN-CPH: SQ F CPH-OSL: Sas Plus
Hei folkens, Jeg hadde planer om å brenne endel poeng på en business billett + CT. Jeg sliter litt med å finne flyvninger hvor dette er lett. Ideelt sett ønsker jeg en langhelg et eller annet varmt sted med gode/greie golfbaner. Jeg fant ikke noe på forumet (men så kan det godt hende jeg bare ikke innehar de søkeskillsene som kreves). Noen innspill til greie locations/tidsperioder? Noen lettere måter å gjøre dette på enn å søke på SAS sin hjemmeside med poeng markert av? Jeg finner nok business billetter - men sliter når jeg markerer for poeng.
Hvis du planlegger å reise med SAS er det lite bonusreiser å oppdrive. De firsvinner nesten med en gang de blir lagt ut. Om du vil brenne av litt flere poeng (og har platinum CT) kan du søke på united.com etter turer med andre Star Alliance partnere. Da får du adskillig større utvalg.
Mener å ha lest om det før, men kan ikke finne det igjen... Hvordan er det å endre enkeltflyvninger på en utstedt bonusreise? F.eks om jeg opprinnelig skulle flydd hjem Bkk - hnd - fra - osl. Men velger å endre dette til bkk - icn - fra - osl. Må reisen utstedes på nytt slik at jeg risikerer å miste bonusplasser som ikke blir gjenopprettet? Eller endres bare de flyvningene det er snakk om?
Den kan endres. Men det koster 150 nok per pax. Du kan gamble og avbestille og så bestille uten kostnad men det er definitivt ikke å anbefale
Helt sikkert svart på her inne tidligere; Går det an å endre bookingklasse på CT etter booking? Hvis man booker business i dag, og Lufthansa slipper F-billetter når avreise nærmer seg, går det da an å endre? Må man reise på samme datoer som opprinnelig booking, eller er dette fleksibelt?
Takk for raskt svar Da regner jeg med at man betaler mellomlegget i poeng ved evt. endring av klasse?
Ja det stemmer, betaler mellomlegg. Skatter og avgifter beregnes også på nytt, det har iallefall skjedd for meg, selv om det er samme flyplasser og selskaper det er snakk om.. som regel er prisen den samme, evt ett par kr +/-
Blir CT kansellert dersom man avslutter AMEX kortet? Jeg har en CT som er gyldig i år og neste år, men tenker ikke å fortsette å ha Amex neste år. Må vi da bruke opp CT i år?
Jeg har nådd omsetningsgrensen for CT i 2018. Noen som vet når jeg mottar denne og om jeg kan bestille en CT tur for 2019 så snart jeg får den? #SQ First