Har lest igjennom reglene til CT, men har et spørsmål til antall legs man kan gjøre innad i en sone. Eks. At men flyr OSL-BKK, og planlegger samme rute hjem. Kan en da legge opp til 6 legs innad i denne sonen?
Hmm.. En liten feil hos SK ved bestilling av en reise førte til at jeg faktisk fikk over 24 timers stopp på veien.. Nå vil jeg jo heller ha 25 timer på veien hjemover, men siden dette gikk burde de klare det også.. Er tåpelig å fly OSL-TRD-KRS istedenfor OSL-KRS bare fordi det er lite fly på lørdager...
Til informasjon: Ved booking av reise med ulike klasser på tur og retur betales kun poeng for benyttet klasse på hver av veiene. Så en reise Norge - Asia i F på vei bort og C på vei hjem koster 190.000 / 2 + 140.000 / 2 = 165.000 poeng. PS: Gjelder kun på nye bookinger.
Jeg fikk en på $200. Har ikke betalt den. Den er utstedt av Western Australia State Police. I verste fall blir førerkortet suspendert, noe som nok kan gi problemer med å leie bil i Australia, men veldig usikker på dette. Det er uansett en forseelse som er ovenfor politiet i den delstaten den ble utstedt, og dermed ingenting som går videre til føderale myndigheter, og dermed ingen problemer med immigrasjon.
Jeg prøvde å bestille en reise i dag med CT FRA-OSL-ICN-BKK-SIN og SIN-CGK-ICN-FRA-OSL men fikk nå beskjed om at det ikke var lov med 2 stopp i Asia på vei til Singapore, kun 1 stopp. Så jeg måtte fly ICN-SIN og CGK-Europa. Problemet er at agenten jeg snakket med 30m tidligere sa at det var maks 2 stopp i Asia og nå sier hun andre kun 1 stopp. Hun snakket t.o.m med Supervisor som sa kun 1 stopp Hvilke regler er det som gjelder her? Trodde det var maks 8 segmenter? I tillegg er det jo umulig å fly CGK til Europa direkte.
SIN er jo destinasjonen min. Siden det er umulig å finne F på SQ mellom SIN og CPH vil jeg fly SIN-CGK-ICN-FRA-OSL for å få SQ F fra SIN.
Hvem ringer man for å legge en toåring til på en CT-booking (alle segmenter på SAS metal)? SAS eller CT-telefonen? (Edit: Viste seg å være SAS, men ikke får SAS først hadde henvist meg til Tallinn, som igjen henviste meg tilbake til SAS. Omtrent som å ringe en gjennomsnittlig norsk kommuneadministrasjon...).
Jeg endret en CT billett i dag. Det var gratis for meg. De belaster nytt beløp og gammelt beløp blir refundert i sin helhet. Det lille jeg hadde av status forsvant nylig... så gratis er det for alle medlemmer.
Høres ut som din forrige reservasjon ble kansellert og ny booking gjort? I så fall er det alltid gratis.
Vil endring av en billett telles som ny? Vurderer å prøve å få First ut på utreise på en eksisterende booking.
Nei, jeg tror ikke det. Jeg har selv en booking gjort i slutten av mars som jeg har endret flere ganger. Da jeg snakket med Tallinn nå skulle jeg ikke endre noe men fikk inntrykk av at det kun gjaldt ved nye bestillinger. Men kan jo være verdt en telefon for å sjekke..
Hvor lemfeldige er Tallinn med 24-timersgrensen? Leker meg med litt forskjellige ruter, og ser blant annet på FRA-SIN-BKK-SYD med LH F, TG/SQ C og TG F, med et døgn i SIN og et døgn i BKK på veien. Problemet er bare at det ikke finnes alternativer som gjør at man kommer innenfor 24-timersgrensen for begge stoppene. Typisk vil man få 25 timer i en av byene. Noen som helst sjanse for å få til noe slikt, eller må man ta til takke med et døgn i én av byene?
Da booket jeg min andre CT tur i dag. Som dere vet er de nå veldig nøye på at det kun er lov med 1 stopp i Asia. Jeg booket da OSL-FRA-ICN-SIN og SIN-ICN-FRA-OSL. FRA-ICN er med Asiana A380 i F, resten med LH og SQ i C. Håper å få endret FRA-ICN til LH F når det nærmer seg. Veldig kjedelig med nye regelen. Ville egentlig fly OSL-FRA-ICN-BKK-SIN og SIN-CGK-BKK-MUC-OSL men dette er nå umulig med 1 stopp regelen. I tillegg spurte jeg om gebyr for endring og det er fortsatt 150 kr per person per endring.
Denne ruten får du ikke lov å bestille hvis endestasjonen er SIN. Du kan ikke stoppe i både CGK og BKK, kun en av dem. Ellers så reiste jeg SIN-CGK-BKK-ICN i fjor og det gikk helt fint. Eneste var oppholdet på flyplass loungen på CGK som er noe av det mest ille jeg har vært med på av lounge opplevelse. Men nå er som sagt reglene endret dessverre.
Normalt sett har det vært helt slavisk og aldri unntak. Men så har vi sett at det gjøres unntak her et par ganger. Noen fikk jo bl.a. 25 timer i Sydney, noen fikk tilsvarende i Wien. Jeg har fått 25 timer i Oslo på ren SAS-billett..