Jeg vil si så ja. .Dog når jeg forsøkte dette for 2 år siden var det helt no no. Da fikk jeg som "erstatning" godkjent open-jaw så jeg kunne knytte sammen den reisen med en separat booking. Var ingen som helst mulighet å få det til på annen måte. Er ikke alle steder hvor det går fly hver dag
Jeg fikk lagt vår toåring til en CT-booking til FCO (på separat PNR), men så ombestemte vi oss og booket i stedet CT'en til ATH. Da jeg ringte for å gjøre tilsvarende endring for toåringen, ble jeg - til forskjell fra første gang - avkrevd et servicegebyr på kr. 375,-. Teknisk sett var det dermed egentlig tale om å ringe inn for å bestille en egen reise for en toåring til SAS' egne gjeldende priser, ikke å gjennomføre noen CT-booking. Kan det være riktig at det skal koste 375 i servicegebyr for å bestille en EB-irese? Man får ikke opprettet en egen booking for en toåring via sas.no, og man får åpenbart heller ikke lagt til en toåring til en CT-booking via Tallinn når man er to voksne. SAS-konsulenten kunne ikke gi noe fullgodt svar utover "slik er det bare". Bør jeg kreve de 375,- tilbake (de tilsvarer tross alt en halv belgisk øl i Oslo), eller har SAS sitt på det tørre?
Men kan du booke den hvis CGK er endestasjon? Er klar over at man bare kan ha ett stop i en annen sone enn sluttsonen, men er det nedskrevne regler mot antall stopp i sluttsonen?
Ja, har ikke noe å si om det er transittsone eller sonen til destinasjonen. Kun et stopp til sammen. Men hvis du skal til CGK kan du da ikke f. eks ikke fly via BKK og SIN, du må fly direkte til SIN og deretter CGK. Eller f. eks FRA-HND-CGK men ikke FRA-HND-SIN-CGK
Kanskje et dumt spørsmål. Men de siste dagene har ikke det norske CT nummeret fungert og jeg har da ringt det svenske nummeret. Det er vel akkurat de samme folkene jeg da snakker med i andre enden? Eller er det 2 ulike avdelinger, en for Norge og en for Sverige? Kan det være ulike regler mellom norske og svenske Eurobonus regler? Jeg tenker da på den nye regelen om kun 1 stopp i Asia inkludert transittsonen. Er det noen som har fått til flere stopp i Asia den siste måneden? Ringte dere da norsk eller svensk telefon? Tallinn sa at reglene ble endret de siste 1-2 månedene. Kjenner at den nye regelen er litt irriterende. Ville gjerne fly SIN-CGK-ICN (det er ledige seter) i SQ F og OZ C for å få tilgang til TPR. Men fikk ikke lov, måtte fly SIN-ICN direkte
Har hatt samme problem sjølv ei stund, ringte igjen det svenske i går. Traff på ei av dei britisk engelsktalande, eg spurte då om dette. Ja du kjem til akkoratt samme plass om du ringer det svenske eller norske nummeret. Ho sa dei hadde hatt fleire telefonar frå Norge i går. Men om eg hadde prøvd med +47 framom? Merkeleg nok, tru det eller ei då fungerte det.
Men det som er litt rart, er at de har sagt til meg "..siden du ringte det svenske nummeret belaster vi bookingen i SEK" Når jeg da har endret har det forsvunnet noen hundre kroner i veksling på amexkortet på totalt fire endringer.
Jeg ringte Tallinn i forgårs - ikke for å booke, kun for å forhøre meg litt. Da gjaldt det tur til Australia. Hun jeg snakket med sa det var uproblematisk med to stopp i Asia til/fra Australia, f.eks. AKL-SIN-BKK-LHR-OSL, som var en av rutene vi konkret diskuterte.
Hmm, eg har kun bestilt reise via det svenske nummeret eingong. Men ikkje endra. Då fekk eg betale i NOK. Dette var i April.
Ok, takk for svar. Det er jo en litt annen situasjon siden du skal til AKL, men prinsippet burde være det samme. Tror jeg bare får prøve å ringe flere ganger. Den første agenten sa nemlig 2 stopp i Asia men da måtte jeg sjekke noe og bestilte ikke. Når jeg ringte opp 30m seinere og traff på en annen agent var det plutselig helt umulig med mere enn 1 stopp Men er det noen som har fått til mere enn 1 stopp til Asia siste måneden?
Jo, det kan jeg selvfølgelig. Men tanken bak denne turen er egentlig bare en spending spree, uten mål om å komme frem hurtigst mulig
Ang. ett eller flere stopp i Asia, agentruletten kjenner vi jo alle til, men kan det i tillegg ha noe med hvilken CT som blir brukt? F.eks. CT opptjent i 2018 følger gammel regel, mens CT opptjent i 2019 ny regel? Har forøvrig samme problematikk som @Gullars med å få til en liten stop i SIN på vei videre, siden CPH maskinen ankommer såpass tidlig og har sen avgang. Skal vel godt gjøres å få SQ F til/fra LHR eller FRA på mine datoer som gjør det lettere med <24 timers stop i SIN.
Ringte tre ganger i juni til det svenske nr for å endre. Alle gangene ble prisene oppgitt og belastet i SEK.
Neppe. De kjører i gang regler etter eget godtbefinnende. Det som er mulig, kanskje.., er å hevde at reglene som var gyldige når du fikk utstedt din CT skal være de gjeldende regler for din reise. Det står helt klart at de kan endre regler etter utstedt CT, men det skal da varsles skriftlig. Dette var et av mine argument for å få til open-jaw for et par år siden. Det var ikke forbudt med open-jaw når jeg fikk CT, men det var innført nye regler etterpå. Disse var ikke skriftlig medelt meg så da ble det til slutt ordning..
Som totalt newbie i CT-universet er jeg glad for at jeg nå har fått bestilt en tur i first-class til Bali rett før jul Billetten var originalt med Thai via CDG begge veier, noe jeg var fornøyd med. I går tenkte jeg å sjekke om det hadde åpnet seg med SQ via CPH en av veiene, og det hadde det! Fikk da billett i C fra DPS til SIN, og i F fra SIN til CPH. Helt konge! Men ser nå at mellomlandingen i SIN er kun på 1t 15m.. Litt lite tid kanskje. De kunne ikke sette oss på et tidligere fly fra DPS grunnet "married segments". Noe håp for at det åpner seg en tidligere avgang fra DPS, slik at vi kanskje rekker innom the private room? Er uansett rimelig fornøyd med førstegangs CT
Kan det bookes billetter med slik air? Tenker å fly sin-hkt direkte, men det må kanskje flys med SQ/tg via BKK?
Kan ikke fly på Silk Air metall nei. Med kun ett stop i Asia kommer du deg bare til BKK hvis du flyr inn til SIN.
Hei. Jeg ringte først det norske nummeret, men det var ute av drift, og deretter ringte jeg det svenske og skal bli ringt opp når de er ledige. Det eneste problemet er at de sa jeg måtte ha klar en PIN, og den har jeg ikke fått. Hvordan får jeg tilgang til den?