Ah, se der ja, da ordnet det seg Det er Thai og Lufthansa jeg har i bookingen. Trodde jeg måtte inn på de respektive flyselskapene sine nettsider for å endre setene, men ser nå at jeg fikk endret alle på Thai sine nettsider. Nei, har ikke prøvd det, men takk for info
Man blir ikke belastet gebyr for å velge seter. Jeg var nødt til å ringe inn for å endre seter på LX biz BKK-ZRH i fjor sommer. Det fungerte ikke å endre på verken LH eller LX sine sider.
På første side i denne tråden står det at ut- og hjemreise må foregå i gyldighetsperioden for CT. Er dette riktig? I denne tråden står det at man må booke før CT går ut: https://insideflyer.no/forums/threads/holdbarhet-på-amex-companion-ticket.8837/
Jeg holder på med min første *A CT-booking, og lurer litt på hvordan dere gjør det når målet er å endre til LH F. Jeg har per nå OSL-STO-BKK-ICN med SK og TG i C på utreise, målet er LH F, helst ex-FRA da jeg ikke har vært i FCT før. Tenker i utgangspunktet ICN som mål, men er fleksible (har OZ F på retur). 2 pax første uka i oktober. Er det vanligvis noe problem med å få plass på tilslutningsfly to uker før avreise? Hele ruten må jo gjøres om for å få LH F. Noen tips og triks?
Anbefaler lesing av @bighc sin bloggpost. Gir mye bra informasjon rundt LH F prosessen. Kan vel lett hoppe over første delen, men starte ca halveis ned på siden med enten februar eller mars oppdateringen.
For å være helt sikker så må jeg ha det inn med teskje - Er følgende riktig? En CT som ble opptjent i 2017 kan brukes som følger: Bookingtidspunkt: Fra CT er utstedt til og med utgangen av året etter (2018) Reisetidspunkt: Når som helst som angitt i bookingen, men endringer på reisen kan kun utføres før 15. januar 2018. Endringer etter 15. januar 2018 vil kreve bruk av CT utstedt i 2018, og CT fra 2017 faller bort.
Jeg tror nok at om du sier du skal til fiji, og det er helt tydelig at dette er destinasjon, og at du ikke gjør detbare fordi du ønsker å fly en ekstra flyvning, «bare for å fly» så får du det ekstra legget.. De har nok innført regelen fordi det koster de såpass mye med alle disse ekstra flyvningene frem og tilbake i Asia.. husk at SAS betaler cash til andre carriers for bilettene vi benytter eb points på.. C
Har noen prøvd å booke Hawaii via ICN/TYO? Det er ikke snakk om veldig mye lenger distanse enn via statene; FRA-ICN-HNL er 9899 miles, mens FRA-LAX-HNL er 8362 miles. Med andre ord, det er en vesentlig lenger omvei å fly FRA-BKK-TYO enn FRA-TYO. Så mener det bør kunne gå, men tror ikke jeg har sett noen booke det.
Flere har fått nei til dette, andre har fått det booket ... Så det skal la seg gjøre om man treffer riktig agent, det er i tlfelle agenten som bremser, ikke systemet.. Jeg og flere andre har jo til og med flydd FRA-ORD-TYO
Ja, husker mange av disse routingene du henviser til her, men det er kanskje ikke så rart at de ikke er lov lenger. Men mener Hawaii bør settes i en helt annen liga enn det kontinentale USA, ettersom det er såpass liten forskjell i distanse å fly via Asia. Uansett, da er det bare å prøve agentruletten
Jeg har en kone som mener Hawaii er et sted vi bør reise, men å kaste vekk 210k poeng og fly via USA frister ikke. Hadde vert fett om vi fikk tilgang til ANA ny 1.klasse/business når de begynner med A380 fra Japan til Hawaii. Bare ønsketenkning at Japanerne skal slippe biletter til Eurobonus systemet kanskje?
Velkommen i køen på ønsket i alle fall Har hatt våte drømmer om den i lang tid.. LH F til/fra TYO og ANA F til/fra HNL ville vært helt innafor tror jeg... Kunne man krydret returen med TG F TYO-BKK-XXX så ville det ikke skadet..
Har en kompis som har booket OSL-FRA-ICN-HNL i slutten av oktober. Turen mener jeg ble booket i mars...