Det sto ingenting om at han er EBD eller ikke. Synes uansett det er helt utrolig at folk klager på det. Vær glad du slipper å betale 50000kr +++ for å oppleve first class.
Noen som har erfaring med hvor mye det koster i gebyr og drivstoffavgift for CT reise SAS til London og United til Houston? Retur samme vei. Cirka beløp er flott. Snakker vi 2000, 5000 eller mer per person?
La merke til noe som sto i min nye CT som kom (ikke lagt merke til dette tidligere) - Her står det at open Jaw ikke er tillatt og kombinasjon av klasser er ikke tillatt. Er dette bare samme standard som dere resten har fått og Tallin lever etter sine egne uransakelige regler til tider? Eller er dette den nye vinen?
Dette har sått slik lenge, men open-jaw har uansett vært ok. Ang kombinasjon av klasser betyr det at du ikke kan fly F og sette kona i C.
Du kan ha open jaw selv om reisen starter og slutter samme sted. Dobbel open jaw blir i teorien vanskelig.
Samme som sto på min gamle, der fekk eg booka Open Jaw sjølv om dette står. Det står jau og at reisa må starte/slutte samma plass på heime sidene til Amex. Eg håpar at det ikkje stemmer og at Talling lever etter sine egne reglar til tider. Det kan no vertfall tyde på det.
Pratet med et troll i dag som ikke var særlig hjelpsom. Har utrolig nok pratet med samme østeuropeiske dama de siste to gangene, både på det norske og svenske ct nummeret...?! Snakker om å ikke ha flaks i ruletten.. Skulle bare undersøke om det var dukket opp noe ledighet med SQ C/F på HND-SIN. Fikk da klart svar at "NEW RULES DONT ALLOW TWO STOPS IN TRANSIT ZONE!" (Flyr OSL-FRA-HND-SIN-AKL) Fant for øvrig ikke noe ledighet med SQ..
Jeg benyttet i dag en gammel CT (gyldig kun for SAS flights) på en billett til New York neste år (OSL-EWR i Biz) for 373 kr + 50.000 poeng. Skulle gjerne hatt tilslutning fra/til TRD, men dette var ikke mulig å velge da jeg bestilte . Da jeg valgte TRD som utreise så forsvant Business-kolonnen, mens i Plus hele veien til EWR var ledig (married segments?). For å sikre meg Biz over dammen valgte jeg å booket OSL-EWR-OSL. Nå lurer jeg på om det er mulig å legge til tilslutningsfly i etterkant, uten å betale mer poeng, men mellomlegget på skatter/avgifter. Bør jeg ringe CT-telefonen eller SAS kundeservice?
Har ingen høyere status i EB, så det går ikke... Får vel ta en telefon til SAS da. Spent på om de kan åpne opp married segments / finne bonusbilletter som jeg selv ikke ser på sas.no
Den regelen er ikke ny. 2 stopp i transitsone har vært regelen i snart 1 år Syns den regelen er helt OK siden andre skrevne «regler» som at open jaw ikke er lov, og at start og stopp skal være samme sted OGSÅ ikke holdes lenger, gjør det veldig mye enklere å planlegge. Vi kan ikke få alt vi ønsker
Litt OT, men hva er diamantmailen? Finner det ikke noen plass. Tenkte det skulle være på samme format som gullmailen, men da fikk jeg feilmelding.
Det er samme format. [email protected] eventuelt se/dk Erfaringene antyder at DK er mest effektive til å svare..
Hjalp en kompis med sommerferie på CT nå, endelig i boks etter heftig agentrulett og spent venting på billettering. OSL-DUS (SK) - DUS-NRT (NH) - NRT-HNL (UA) - KOA-LAX (UA) - LAX-VIE (OS) - VIE-DUS (OS) - DUS-OSL (SK). Avreise om mindre enn en uke, alt i Business bortsett fra de to siste intraeuropeiske flyvningene. Ble en fin RTW dette, courtesy of en eller annen sommervikar hos Sykes
Siden du sier heftig agentrulett, antar jeg dere fikk nei noen ganger; Hva var begrunnelsen for nei? Hadde det f.eks. hjulpet å fly samme veien tilbake? Eller var det generelt dårlig stemning med HNL via Japan?
Argumentet var marginal lenger distanse via Asia og total mangel på tilgjengelighet med ett stopp i USA, men Tallinn var ikke samarbeidsvillig i det hele tatt. Agenten på 05400 trengte ikke noe overtalelse, bare la opp ønsket rute (knota noe veldig, virket ny/uerfaren).
Ifm at jeg skulle bestille CT på 05400 sist måtte jeg legge på 3 ganger før jeg fikk en konsulent som kunne booke CT. De 3 første sa at det var HELT umulig å bestille CT på 05400. Mens 4. person gjennomførte det med glans. Med ekstra stopp i ASIA osv. Billettene ble utstedt dagen etter. Frustrerende med denne forskjellen.