Jeg snakket med ei svensk jente på 91505400 på fredag som var. Jeg nevnte ikke at jeg skulle bestille en CT-reise, men kun en *A bonusreise. Det er først etter at reisen er satt sammen at jeg sa jeg skulle bruke CT'en min. Husker at hun sa at hun i utgangspunkt ikke kan booke CT-reise, men hun lot det gå siden reisen allerede var booket.
Er i full gang med CT nummer 2 til Asia i Oktober. Trenger innspill og tips, fra de allmektige på insideflyer-forumet, til reiserute. Som utreise tenker jeg i utgangspunktet kokkostur via Frankfurt FCT og Porschekjøring. Men er mer enn åpen for å endre dette siden jeg gjorde det samme i fjor. Et alternativ jeg har tenkt er Zurich førsteklasse-lounge. Foreløpig ser planen ut som følgende: Tur: OSL (LH I) => FRA (LH O) => ICN Retur: HKG (TG I) => BKK (TG O) => LHR (SK I) =>OSL Distansen ICN (C) => HND (C) => HKG tas for egen regning. Destinasjonen må ikke være ICN. En hel haug med spørsmål: 1) Jeg vurderer å bytte ut FRA LH FCT med en en tur innom førsteklasse-loungen til Swiss i ZRH. Hvilke award-førsteklasseturer tilbyr Swiss til Asia? fant ikke noe til ICN eller HND i Oktober gjennom United sin søkemotor. Og når pleier Swiss å legge ut sine førsteklassebilletter for awardreiser? 2) Er en Open Jaw med destinasjon ICN/HND og retur fra HKG mulig? 3) Returen står mellom BKK sin førsteklasselounge og Private Room i SIN. Det ligger ann til BKK siden jeg ikke fant noe førsteklasse med SIA fra SIN til CPH. Hvilken av de to loungene har dere best erfaring med? Og når legger SIA ut sine førsteklassebilletter for awardreiser? Stian
1. Swiss gjør ikke F-bonusseter tilgjengelig for oss. Not ever. 2. Det skal være lovlig i forhold til rapportene, ja. 3. Jeg ville nok foretrukket SQ, iom at jeg ikke har prøvd den. F-loungen i BKK var bra, men ikke noe utavdegsjælopplevelse. Du må ringe Tallinn for å få høre hvordan det er med tilgjengelighet.
1) Vær oppmerksom på en rekke rapporter fra folk som har reist på LH F-award og blitt bortvist fra F-lounge til Swizz pga helt latterlige regler. Men det kan hende det går bra om du får printet ut på LH-stock i First-mappe i stedet for det stakkarslige hvite SAS-boardingkortet. 2. Ja. 3) BKK har bedre Ground Service + massage, SQ bedre i luften med sete og mat. Flere her (og andre reviews på nettet) rapporterer om ulike erfaringer fra Private Room.
Betyr det også at reiser med Swiss I ikke gir tilgang til F-lounge? På hjemmesiden åpner de opp for både Swiss F, LH F, eller HON-circle.
Nå er jeg usikker på hva du mener med I, men hvis du indikerer bookingklasse så er vel I business og O for First. Dersom man har en "same day departure" med enten LH F eller LX F får man tilgang til First Class-loungen i Zurich. Jeg fikk dog avslag på å reise Oslo - Zurich - Frankfurt fra Tallinn da dette ikke var "most reasonable route".
I Eurobonus-programmet er det ikke tilgang til Swiss F-billetter. Som nevnt tidligere, O-klasse er Award First. Når de ikke er utstedt med ticket nummer fra LH eller Swizz (SAS bruker 117..) så er policy at det ikke er tilgang. Selv de som har kjøpt! fullpris F med Swizz utstedt på United-billettnummer har blitt nektet adgang.... Jeg anbefaler deg å søke og lese litt om tilgang på lounge om du trenger førstehåndsrapporter. Er mange på blant annet Flyertalk.
Ikke noe problem å få for meg. Dog var det ikke tilgjengelig direkte. Også viktig å huske på at en kan kun ha to stopp i avreisesone. OSL-ZRH-FRA-ICN, er godkjent. TRD-OSL-ZRH-FRA-ICN, ikke godkjent.
Ja, var ikke ledig på United sine hjemmesider, så var derfor jeg foreslo det. Dette var Tallinn, men var ingen problem via svenske kundeservice. Åpnet seg dog en ideell reise 09.50 fra OSL slik at jeg kunne fly fra AES på morgenkvisten samme dag.
Nå har jeg lest igjennom innleggene her men har ikke funnet noe direkte svar på det jeg lurer på. Jeg har en CT bestilling via Tallinn OSL-FRA-ICN-SIN med samme retur. Jeg ønsker å endre hjemreisen til SIN-CGK-ICN-FRA-OSL. Jeg tror jeg har ringt så mange ganger nå at jeg har i hvert fall snakket med alle agentene minst 1 gang Snakket faktisk med en i dag som sa han kunne endre, alt var klart for å endres, han skulle bare sjekke en liten ting først. Og etter han kom tilbake på tråden var det selvsagt med beskjed at dessverre ikke var mulig Spørsmålet er da: Kan jeg ringe 05400 etter at Tallinn stenger og da kanskje treffe på en SAS agent som kan endre bookingen min? (ikke ny booking) Vil denne endringen da uansett sendes til Tallinn neste arbeidsdag for utstedelse av billett og derved også et avslag på endringen? Jeg ser jo at flere har ringt 05400 men er uklar på om denne endringen da har gått til Tallinn eller ikke. Eller har jeg større sjanse ved å be Tallinn avbestille hele reisen og deretter ringe 05400 for å bestille en helt ny CT tur? Er jo selvsagt ikke så viktig dette, men vil gjerne ha med meg SQ F fra Singapore og The Private Room når jeg først bruker 190.000 poeng
Min erfaring er at du kan ringe SAS og endre for å så videresende bookingen til Tallinn neste dag som ordner med resten. Har det gått igjennom med SAS så sender Tallinn ut billettene dine
Hei. Jeg har en CT-booking som jeg vurderer å flytte 1-2 uker frem. Jeg tenkte å kansellere hele turen og booke på nytt. Er det slik at jeg må vente til EB-poengene er tilbake på min konto før jeg bestiller på nytt, eller kan CT-telefonen kansellere og booke på nytt med de frigjorte poengene mine i samme samtale? Jeg er nemlig ikke så gira på å betale 150 kroner x 2 hvis jeg uansett skal endre alle billettene.
Noen som har testet å bestille CT på nettsidene? https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/
Det går nok ikke enda. Se info på bestillingssiden til Sas: For øyeblikket kan du ikke aktivere kampanjer som American Express eller Mastercard i Star-bestillingssystemet. Dette betyr at du ikke vil kunne foreta en midlertidig reservasjon hvis du ikke har nok poeng for hele poengprisen. Du kan kun bruke tilbud og rabatter når du ringer SAS Sales & Service/EuroBonus for å fullføre bestillingen.
Jeg har en kompis med CT som går ut i år og behov for fleksibel booking av Boston-tur til neste år. Vi diskuterer derfor et bytte der jeg bruker hans CT i år og han får en Fly Premium i retur av meg slik at datoer kan justeres utover i 2019. Er det mulig å bytte kilde for CT og poeng for en allerede booket tur, eller må det gjøres en ny booking med hans CT og poeng for så å kansellere min tur?