Fleire som opplever problemer med booking av CT-reise i dag? Telefonnr til CT svarer berre med tjenesten er utilgjengelig og ved forsøk på booking av reise direkte via SAS sin bestillingsportal får eg berre beskjed om at bookinga ikkje kan fullførast.
Skal forsøke det Prøvde å ringe direkte til SAS no (9150 5400) og det funka dårlig også. Totalt stille etter at dei svarer "hei, velkommen til SAS". Så mulig det er issues hos dei.
Til info endret jeg en CT-reise i dag morges (Biz ut, F hjem) som jeg opprinnelig ble trukket 190k poeng for. Ved endring nå fikk jeg refundert de 190k og ble kun trukket 165k (95k + 70k), som korresponderer med tidligere innlegg om at de nå skiller mellom utreise og hjemreise når de trekker poeng.
Med muligheten for å legge til First en av «retningene» har jeg begynt å lukte på muligheten. Vil være på utreise det eventuelt er aktuelt. Utreise står nå med KRS-OSL-FRA-ICN-KIX. Vil det være mulig å gjøre endring på utreise når returen på flere måter ikke følger reglene som gjelder nå (NRT-ICN-TPE-CDG-FRA-OSL-KRS)? 6 legs, to stopp i transitt både i Asia og Europa. Er Open Jaw tillatt lenger? Altså endre på utreisen og beholde ulovlig routing på hjemreise? Har ikke lyst til å gi slipp på EVA AIR på returen.
Når booket du den opprinnelige reisen? Jeg fikk beskjed om at det kun gjaldt nye bookinger, ikke endring av eksisterende..
Mandager er den mest hektiske dagen for bestilling av CT. Billetter har blitt tilgjengelige i helgen og mange kaster seg over telefonen på mandag. Når det blir for mange som har ringt inn så kommer det automatisk «ikke tilgjengelig». PIN denne så flere slipper å spør. Værsågod
Hvis man ringer SAS på (915) 05400 og ikke Tallinn for å endre CT reiser, slipper man å betale endringsgebyret da? Har til og med lest at flere her har sluppet å betale for å endre hos Tallinn, så alt virker veldig tilfeldig, men den hyggelige damen på telefonen var tydelig på at endring kostet 150 kr/snute. Jeg var nemlig veeeeeldig tidlig ute og booket utreisen til neste sommer i dag, SQ F CPH-SIN og videre til BKK Ikke tilgjengelig F fra LHR eller FRA. Jeg booket altså lenge før SAS award blir tilgjengelig og må potensielt endre flere ganger, både retur og SAS tilslutning OSL-CPH må legges til etterhvert. Poster i rett tråd når hele reiseruten blir spikret.
Jeg skjønner fortsatt ikke folk som på liv og død IKKE skal betale endringsgebyr på 150kr (!!!) men SKAL fly first class. Come on
Hvis det reklameres at det er gratis (for ebd) er det feil og måtte betale. Handler vel heller om Prisnipp en 150 kroner
Fra vilkårene: (er ikke gratis etter 24t) « For alle EuroBonus reiser, også Companion Ticket gjelder følgende regler: - Endringer kan gjøre i bestillingen inntil 24 timer etter at bestillingen er gjennomført. Etter dette påløper det et endringsgebyr på kr 150. - Oppgradering av bestillinger er ikke mulig ved gate.» https://www.americanexpress.no/fileshare/filarkivroot/AmEx2016/Vilkaar og betingelser/0090_AMSE_CompanionTicket_vilkaar_0815_LR.pdf
I appen står det gratis for EBD. Kan jo være det er snakk om forskjellige ting. Men dette bør isåfall spesifiseres bedre for og ungå misforståelser