SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. sondre

sondre Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg hadde samme utfording. Fant en plass på sas sine sider hvor jeg fikk ny sikkerhetskode pr sms.

oyvindm liker dette
  2. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Ellers så sender Tallinn bare en kode når du prater med dem

Mbj and oyvindm like this.
  3. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Har en infant med og SQ er suverent best når det gjelder størrelse på bassinet (14kg) TG har mye lavere vekt (9kg). Arvingen er garantert over 9kg på reisetidspunkt. Tror jeg skal prøve å bruke dette som argument for å fly SQ. Destinasjon er HKT.

4. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Booket nylig BGO-CPH-SIN-BKK-HKT t/r. Burde går greit tiltross for de "nye" reglene. Tur booket i april.

Robamu liker dette
  5. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Håper å booke via LHR, ny config i a380.

6. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, men da booket du nok før de nye reglene om 1 stopp tredde i kraft. Tallinn sa de nye reglene kom for 1-2 måneder siden.

bighc liker dette
  7. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Skriftlige varsel kreves som @Are sier. Prøv og bruk det som argument

8. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor står det at de må sende ut varsel hver gang de gjør en endring på reglene? Jeg skal selvsagt prøve det som argument i morgen, men har nå ringt 3 ulike agenter som var helt krystallklare på kun 1 stopp i Asia. Da er dette også inkludert stopp i transittsone.

9. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    911
    Bonuspoeng:
    93
    Vedrørende open jaw. Vi planlegger en CT med utreise til Sydney og hjemreise fra Auckland.
    Er dette nå umulig uten å måtte booke 2 enkeltreiser?

10. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    pt.22
    Vilkårene for Companion Ticket vil kunne endres når som helst, med 3 måneders varsel til Kortholder.

Det er forøvrig ingen steder offisielle regler som sier 1 stopp i Asia..

Et interessant poeng som jeg ikke gidder å krangle på før jeg trenger det er følgende:
    Her finner du komplette vilkår og betingelser for Companion Ticket
    (https://www.americanexpress.no/undersider/companion-ticket/)

Det er altså komplette vilkår og betingelser som befinner seg i det aktuelle dokumentet.
    Det betyr jo i praksisk at de ikke kan følge andre regler, og det betyr at regelen om 1 stopp i Asia ikke er gyldig.
    Reglene for eurobonus normalt sett tilsier dog 1 stopp i transittsone, og maks 8 segment per billett. Dette er jo i og for seg greit, men utover dette så burde det være fritt frem.

Gullars and Xflipper like this.
  11. Pyro

Pyro Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Ja. Har booket det selv

furlong and haga89 like this.
  12. haga89

haga89 Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    ja det er mulig. Vi booket det i dag. Utreise til Perth og hjem fra Auckland.

furlong liker dette
  13. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, men nå sier de jo at det er 1 stopp i Asia inkludert transittsone. Det har jo hele tiden vært en regel om 1 stopp i transittsone men ikke kun 1 stopp på siste sonen man skal reise til. Det er jo dette som er problemet. Jeg har snakket med 3 ulike agenter nå som sier akkurat det samme. Vet ikke om vilkårene for Companion Ticket sier noe om antall stopp som du sier og da er det vel uansett opp til dem å endre reglene? Men skal som sagt prøve meg på dette i morgen:)

Synes dette er veldig dumt, dette reduserer jo verdien på en CT en god del etter min mening. I hvert fall for de av oss som synes flyene og loungen er like viktig som destinasjonen:D

14. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Enig i det du sier. Dersom man ikke kan ha ett ekstra stopp i destinasjonssone, ja så sier de egentlig at hele Stillehavet er "no-go". Det er umulig å komme seg til for eksempel Fiji eller Rarotonga uten å stoppe i enten Sydney eller Auckland.

15. Jonkebassen

Jonkebassen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,021
    Bonuspoeng:
    93
    Billett bestilt via svensk kundeservice tidligere i dag. Enda ikke ticketed. Hvor bekymret bør jeg være?

16. Angie

Angie Medlem

Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Hun sa at bookingnummeret jeg hadde ville bli værende det samme. Noe jeg også ser på den nye bekreftelsen som kom. Så bookingen ble ikke kansellert.

bighc liker dette
  17. oyvindm

oyvindm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ringte det svenske nummeret i dag og pga mye pågang registrerte jeg nummeret mitt for å bli oppringt, men jeg fikk aldri noen oppringing. Klokka var da ca. 14:40 eller noe sånt. Er det normalt? Da jeg skulle taste inn nummeret mitt tastet jeg 0047 først. Er det noen som vet om det er riktig å gjøre?

18. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Rart. Taster selv alltid 0047.
    Du får prøve igjen i morgen. Du har nok forsvunnet i det store SAS systemet ;)

oyvindm liker dette
  19. oyvindm

oyvindm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Da jeg bestilte CT i går glemte jeg helt å spørre om plasser, og da jeg logget meg inn på Thai sine nettsider sto det en feilmelding om at det ikke gikk an å endre plasser på bookinger hos dem. Hvis jeg ringer Tallin, kan de reservere/endre seter uten at jeg får gebyr på 150 kroner per person?

20. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilke flyselskaper har du i bookingen din? Har du gått inn på alle deres hjemmesider og sjekket?

Når det gjelder Thai, uavhengig av hva som står i tekst, kan du scrolle helt ned og klikke på "other services". Da kommer det opp valg for seter. Er en bug i systemet deres som viser teksten. Jeg har gjort det slik de siste ukene.

Om du kontakter Taillen ville jeg vel kanskje presentert det som at de ikke spurte om setevalg. Altså at det er noe du burde blitt spurt om, men ikke ble. Da ser jeg ikke helt hvorfor du skal betale 300kr for det.

oyvindm and indahla like this.

Del denne siden