Har en infant med og SQ er suverent best når det gjelder størrelse på bassinet (14kg) TG har mye lavere vekt (9kg). Arvingen er garantert over 9kg på reisetidspunkt. Tror jeg skal prøve å bruke dette som argument for å fly SQ. Destinasjon er HKT.
Booket nylig BGO-CPH-SIN-BKK-HKT t/r. Burde går greit tiltross for de "nye" reglene. Tur booket i april.
Ja, men da booket du nok før de nye reglene om 1 stopp tredde i kraft. Tallinn sa de nye reglene kom for 1-2 måneder siden.
Hvor står det at de må sende ut varsel hver gang de gjør en endring på reglene? Jeg skal selvsagt prøve det som argument i morgen, men har nå ringt 3 ulike agenter som var helt krystallklare på kun 1 stopp i Asia. Da er dette også inkludert stopp i transittsone.
Vedrørende open jaw. Vi planlegger en CT med utreise til Sydney og hjemreise fra Auckland. Er dette nå umulig uten å måtte booke 2 enkeltreiser?
pt.22 Vilkårene for Companion Ticket vil kunne endres når som helst, med 3 måneders varsel til Kortholder. Det er forøvrig ingen steder offisielle regler som sier 1 stopp i Asia.. Et interessant poeng som jeg ikke gidder å krangle på før jeg trenger det er følgende: Her finner du komplette vilkår og betingelser for Companion Ticket (https://www.americanexpress.no/undersider/companion-ticket/) Det er altså komplette vilkår og betingelser som befinner seg i det aktuelle dokumentet. Det betyr jo i praksisk at de ikke kan følge andre regler, og det betyr at regelen om 1 stopp i Asia ikke er gyldig. Reglene for eurobonus normalt sett tilsier dog 1 stopp i transittsone, og maks 8 segment per billett. Dette er jo i og for seg greit, men utover dette så burde det være fritt frem.
Ok, men nå sier de jo at det er 1 stopp i Asia inkludert transittsone. Det har jo hele tiden vært en regel om 1 stopp i transittsone men ikke kun 1 stopp på siste sonen man skal reise til. Det er jo dette som er problemet. Jeg har snakket med 3 ulike agenter nå som sier akkurat det samme. Vet ikke om vilkårene for Companion Ticket sier noe om antall stopp som du sier og da er det vel uansett opp til dem å endre reglene? Men skal som sagt prøve meg på dette i morgen Synes dette er veldig dumt, dette reduserer jo verdien på en CT en god del etter min mening. I hvert fall for de av oss som synes flyene og loungen er like viktig som destinasjonen
Enig i det du sier. Dersom man ikke kan ha ett ekstra stopp i destinasjonssone, ja så sier de egentlig at hele Stillehavet er "no-go". Det er umulig å komme seg til for eksempel Fiji eller Rarotonga uten å stoppe i enten Sydney eller Auckland.
Billett bestilt via svensk kundeservice tidligere i dag. Enda ikke ticketed. Hvor bekymret bør jeg være?
Hun sa at bookingnummeret jeg hadde ville bli værende det samme. Noe jeg også ser på den nye bekreftelsen som kom. Så bookingen ble ikke kansellert.
Jeg ringte det svenske nummeret i dag og pga mye pågang registrerte jeg nummeret mitt for å bli oppringt, men jeg fikk aldri noen oppringing. Klokka var da ca. 14:40 eller noe sånt. Er det normalt? Da jeg skulle taste inn nummeret mitt tastet jeg 0047 først. Er det noen som vet om det er riktig å gjøre?
Rart. Taster selv alltid 0047. Du får prøve igjen i morgen. Du har nok forsvunnet i det store SAS systemet
Da jeg bestilte CT i går glemte jeg helt å spørre om plasser, og da jeg logget meg inn på Thai sine nettsider sto det en feilmelding om at det ikke gikk an å endre plasser på bookinger hos dem. Hvis jeg ringer Tallin, kan de reservere/endre seter uten at jeg får gebyr på 150 kroner per person?
Hvilke flyselskaper har du i bookingen din? Har du gått inn på alle deres hjemmesider og sjekket? Når det gjelder Thai, uavhengig av hva som står i tekst, kan du scrolle helt ned og klikke på "other services". Da kommer det opp valg for seter. Er en bug i systemet deres som viser teksten. Jeg har gjort det slik de siste ukene. Om du kontakter Taillen ville jeg vel kanskje presentert det som at de ikke spurte om setevalg. Altså at det er noe du burde blitt spurt om, men ikke ble. Da ser jeg ikke helt hvorfor du skal betale 300kr for det.